Mercedes-Benz ar putea renunţa definitiv la motorizările V12 pentru SL
Modelele Mercedes-Benz SL600 şi SL65 AMG au fost eliminate din oferta constructorului. Acestea ar putea fi echipate cu V8-uri odată cu debutul noii generaţii de SL.
Mercedes-Benz ar putea renunţa definitiv la motorizările V12 pentru gama SL, dacă nu chiar pentru întregul portofoliu. Motorizarea a dispărut deja din oferta SL, versiunile SL600 şi SL65 AMG nemaifiind oferite de cei de la Mercedes-Benz. În versiunea de top, motorul V12 de 6.0 litri oferea 612 CP şi 1.000 Nm (limitat electronic), forţă pe care o distribuia roţilor din spate ale lui SL65 AMG printr-o transmisie automată cu cinci trepte, singura suficient de rezistentă pentru nivelul de cuplu motor furnizat.
Cei de la Mercedes-Benz par să fie constrânşi de împrejurări să renunţe la această motorizare, dat fiind faptul că sunt marca premium cu cele mai ridicate emisii de CO2 din Europa. Într-un studiu realizat de organizaţia europeană JATO Dynamics, marca din Stuttgart ocupă ultimul loc între mărcile prezente în Europa la acest capitol, media emisiilor de CO2/km pentru modelele constructorului german fiind de 172.2 de grame CO2/km. Celelalte două mărci germane premium se află la egalitate, cu emisii mai coborâte decât cele ale Mercedes. Vorbim de 152.9 grame CO2/km, valori atinse fie datorită tehnologiilor noi (în cazul BMW), fie datorită lansării unui model mic de oraş (în cazul Audi cu noul A1). Pe penultimul loc în acest clasament se află Volvo, suedezii reuşind însă cea mai mare scădere a mediei emisiilor în raport cu anul 2009 (-13.8 grame CO2/km, până la 157.4 grame).
Cei de la Mercedes-Benz au trecut deja printr-o etapă de downsizing, renunţând la unitatea V8 de 6.2 litri pentru versiunile 63AMG ale unor modele în favoarea unui motor V8 twin-turbo de 5.5 litri care poartă acelaşi indicativ. Gama de motorizări V8 de la Mercedes-Benz şi-a redus cilindreea, în timp ce nivelul de putere a crescut, iar emisiile CO2 şi consumul de carburant au fost reduse semnificativ.
Via | Autoblog