Mercedes A45 AMG - detalii despre viitorul hot-hatch premium

Publicat marţi, 12.06.2012 16:49 de Bogdan Mirică

Mercedes pregăteşte ultimele detalii înainte de lansarea viitoarei versiuni AMG a modelului A-Klasse. Primele informaţii anunţă un motor de 330 de cai putere.

După ce a impresionat publicul cu noua generaţie A-Klasse, Mercedes a decis că e nevoie să aducă pe piaţă rapid o versiune de performanţă a compactei premium. Divizia AMG s-a apucat de treabă şi lucrează în prezent la detaliile finale ale modelului, detalii făcute publice de surse din interiorul Mercedes.

Potrivit acestora, viitorul A45 AMG, cum a fost el denumit de presa de specialitate, va folosi un motor cu patru cilindri, montat transversal, similar cu cel folosit pe versiunea de serie A250. Unitatea a fost dezvoltată în parteneriat cu englezii de la High Performance Engine şi a primit o serie de modificări importante, care îi vor permite să livreze o putere totală de 330 cai putere şi un cuplu motor de 400 Nm.

Aceste atribute fac din viitorul motor AMG cea mai puternică unitate cu patru cilindri montată pe un automobil Mercedes.

Tobias Moers, director al departamentului de dezvoltare AMG, a recunoscut că echipa sa a vrut să obţină puterea şi performanţele lui Audi RS3 folosindu-se de o unitate cu patru cilindri nu cu cinci, ca în cazul rivalilor de la Audi. De asemenea, oamenii diviziei AMG susţin că vor egala viteza şi performanţele la accelerare ale lui M135i, care atinge 100 km/h în 5.1 secunde.

Resursele viitorului A45 AMG sunt folosite cu ajutorul unei cutii automate cu şapte rapoarte, care canalizează efortul către ambele punţi. A45 AMG nu va face compromisuri, nemţii fiind decişi să ofere standard un sistem start-stop şi recuperarea energiei la frânare. Eficienţa va fi cea mai bună din segment.

Tot cea mai bună din segment va fi şi viteza de abordare a curbelor, superioară rivalilor, mulţumită noii arhitecturi a suspensiei. Pentru o performanţă deosebită, inginerii din Affalterbach au testat ţinuta de drum atât pe şosele clasice, cât şi pe circuitul de la Nurburgring. Probabil aşa au ajuns şi la decizia de a oferi un ESP cu trei moduri diferite de dezactivare, pentru împătimiţii acestui segment. 

via l autocar

  • ScorpyonVAG, marţi, 12.06.2012 18:35

    Cati cmc3 va avea motorizarea?

  • CHUCK NORRIS, marţi, 12.06.2012 19:07

    sa vedem ce sanse va avea cu noul rs3

  • Hadouken, marţi, 12.06.2012 19:26

    Va avea parte de aceeasi unitate turbo de 2000 cmc de pe A250.

  • ScorpyonVAG, marţi, 12.06.2012 20:00

    2.000 si 330cp ? Totusi acesta nu va mai fi asa fiabil. Nu va mai ajunge la muzeu cu milionu de km fara nici o interventie, cum sunt W124-rile :))

  • Andi, marţi, 12.06.2012 20:59

    Mai degraba va fi concurent pentru S3, cu ai sai 280 CP si 380 NM din motorul de 2l. Probabil RS 3 va avea tot motorul de 2.5 l si va fi cel putin la fel de puternic ca TT RS +.

  • Ivanoff, marţi, 12.06.2012 23:07

    @ScorpyonVAG "Tractoristule", cilindreea va fi de 2.001 pt a nu pune tot tzaranu' mana pe Mercedes,iar in ceea ce priveste fiabilitatea,ai putea renunta la gandirea ta primara (de primata) si sa ai in vedere si utilizarea de materiale speciale,altele decat cele dintr-un 1.2 MPI sau HTP...

  • Lexmark, marţi, 12.06.2012 23:10

    @ScoryonVAG Hiiiihihiiiihiiiii, ce ti-a zis=o Ivanoff!!!! Dc te mananca in fund sa vb numai sa te aflii in treaba...........

  • unckle, miercuri, 13.06.2012 00:33

    Putini isi dau aduc aminte de faptul ca Mercedes pune benzinare supralimentate pe masini de foarte multi ani ... si inca nu am auzit pe cineva sa zica de ele ca nu-s fiabile ... ciudat sa apara comentarii de genul "nu va mai fi asa fiabil" - da nu crezi ca vor face motorul ala cu materiale superioare care sa-i ofere fiabilitatea necesara? A citit cineva fisa tehnica a motoarelor pe benzina ce vor aparea pe noul A? A observat cineva ca TOATE au cuplul de la mult laudatul prag de 1250rpm (laudele erau adresate la momentul respectiv celor de la BMW).

  • BaditzaEx, miercuri, 13.06.2012 02:43

    hhmmm revine Benz, batalia titanilor reinvie Benz vs BMW

  • @unckle, miercuri, 13.06.2012 10:18

    Motoarele turboaspirate,sunt mult mai fiabile decat cele turbo supraalimentate,ca sa sti.Un motor aspirat nu este dopat cu aer comprimat obtinut din compresor si din turbina,ca cel supraalimentat.

  • unckle, miercuri, 13.06.2012 11:36

    @ domnul fara nume (chestie nu foarte politicoasa din partea ta) Cred ca le zice "supraalimentate" la toate. Ca se foloseste o turbina ce comprima aerul folosind presiunea gazelor de esapament, sau ca se foloseste un compresor mecanic care comprima aerul folosind forta de la arborele cotit, rezultatul este aproape identic, si anume ca se obtine o presiune in galeria de admisie superioara celei obtinute prin admisia clasica. Nu inteleg ce anume vrei sa spui cu fraza de mai sus ... "Motoarele turboaspirate,sunt mult mai fiabile decat cele turbo supraalimentate,ca sa sti" -- prin asta cred ca te referi la motoare aspirate vs. motoare supraalimentate (si as putea sa-ti spun ca gresesti, ca toate motoarele se strica..) "Un motor aspirat nu este dopat cu aer comprimat obtinut din compresor si din turbina,ca cel supraalimentat" - deci un motor aspirat nu este un motor supraalimentat ... cam asta ar fi "defnitia" termenului ... este supraalimentat sau nu ... deci .. ce vrei sa spui cu asta?

  • ff, miercuri, 13.06.2012 20:32

    @ unckle>Nu te mai ambala atat sa dai informatii la oricine,pentru ca tot o ceharie de marca ramane>ai auzit MADE IN TSCHECHIEN(Cehia)

  • Pinguinul_nuclear, miercuri, 13.06.2012 20:37

    O spledida masina,o frumusete pe roti,o jukarie teleghidata,o capodopera reusita,un robotel bascalios,o floare pe campie,o herghelie superba pe 19' inch amg,o bazaconie-n florita.

  • chuck norris, miercuri, 13.06.2012 21:23

    @ff de unde ai scos-o cai made in cehia?skoda s-a nemtificat cand s-a imprietenit cu volkswagen,nu invers,ce treaba are mercedes?

  • VLAD, duminică, 17.06.2012 12:19

    AMG promite multe, dar sa i vedem pe circuit langa rivali si mai apoi sa ne pronuntam !