Mercedes a prezentat noul motor AMG de 5.5 litri

Publicat luni, 01.03.2010 15:01 de Sebastian Toma

Noul motor V8 twin-turbo al celor de la Mercedes-Benz va debuta la Salonul Auto de la Geneva. Acesta dezvolta 537 CP si ofera un cuplu motor maxim de 800 Nm.

Divizia AMG a celor de la Mercedes-Benz a dezvaluit toate informatiile despre noul motor M157, care va inlocui motorul V8 de 6.208 cmc care echipeaza toate modelele AMG cu titulatura 63. Primul model care va utiliza noul propulsor twin-turbo este Mercedes S63 AMG, iar debutul noului motor va avea loc in aceasta vara. Singurul model Mercedes-Benz AMG care nu va primi acest motor este SLS AMG, caruia ii este rezervat motorul aspirat de 6.208 cmc.

Noul motor M157 este bazat pe viitorul motor V8 twin-turbo de 4.6 litri din gama Mercedes-Benz care va debuta pe CLS si S-Klasse in decursul acestui an. Unitatea respectiva are numele de cod M278 si va inlocui motoarele V8 aspirate care aveau o cilindree mare, de peste 4.900 centimetri cubi.

Motorul AMG de 5.5 litri dezvolta 537 CP la 5.500 rpm si va oferi un cuplu motor maxim de 800 Nm, oferit intre 2.000 si 4.500 rpm. Unitatea pe care o inlocuieste oferea 518 CP la 6.800 rpm si un cuplu motor maxim de 630 Nm la 5.200 rpm. Prin aceste imbunatatiri, consumul de carburant va fi redus considerabil, in timp ce performantele vor creste simtitor. Totodata, emisiile de CO2 vor fi si ele reduse, gratie cantitatii mai mici de carburant folosite de aceasta unitate si sistemului de injectie mai precis.

Noul motor are o masa de 204 kilograme si va fi instalat la 90 de grade. Cele doua turbine ale acestui model sunt furnizate de Garrett, iar propulsorul V8 twin-turbo de 5.5 litri va fi cuplat transmisiei MCT cu sapte trepte de la Mercedes-Benz, gasita si pe noul E 63 AMG. Cei de la Mercedes-Benz vor oferi si o versiune mai puternica a acestui propulsor, care va dezvolta 563 CP si 900 Nm, in cadrul unui pachet de performanta pentru S 63 AMG.

Via | Autocar

  • nebunu, luni, 01.03.2010 15:29
    daa...merc

    impresionant si atat....

  • RTI, luni, 01.03.2010 15:41
    si totusi

    fiind un biturbo ma asteptam cel putin la 100cp/litru (bmw scoate asta din motoare aspirate ,chiar unpic mai multi cp dar avantajul la turbo este cuplul) Oricum este o bijuterie de masina (si de motor)

  • noname00, luni, 01.03.2010 15:56
    si S65 cel nou cand apare?

    Imi place cum vorbesc cei de la Mercedes, tot timpul prezinta concepte ecologice, fie modele diesel hibride, fie modele bazate pe pile de combustibil, dar tot timpul mai scot si cate un AMG, putin mai puternic decat precedentul model. Iar acum "Am scos un motor mai mic, mai ecologic", dar pana la urma este tot un monstru de motor, are putere si cuplu mai mari decat cel mai puternice porsche 911 - GT2 si Turbo S. Asta imi place la Mercedes, si, evident, sunetul pe care il scot aceste motoare AMG. @RTI - si 760iL are motor biturbo, si are @90 CP/l Oricum, nu se poate pune un motor care atinge 8300 rpm pe un S-Class.

  • RTI, luni, 01.03.2010 16:07
    @ noname

    dar noi vorbim de versiunile AMG vs versiunile M , deci nu ai dat un exemplu ok si da ai dreptate pentru o limuzina nu ai nevoie de motoare cu turatie ridicata

  • noname00, luni, 01.03.2010 16:21
    @RTI

    Nu cred ca avea rost sa scoata o putere mai mare. Sunt sigur ca puteau sa scoata 600 CP foarte usor, numai ca ar fi avut cu 10 CP mai putin decat S65 AMG, care costa cu ~100.000 euro mai mult, si ar fi pierdut din piata acelui model (chiar daca nu se vand prea multe). Oricum, in afara de 760Li, nu mai sunt alte modele din aceiasi categorie care sa aiba peste 500 CP. (poate Bentley si Rolls Royce dar sunt mai scumpe).

  • unckle, luni, 01.03.2010 17:23

    La fel ca BMW , toata divizia de performanta a mercedes se muta pe motoare turbo -- motivul este clar, foarte clar, chiar daca vor exista voci care vor tine partea motoarelor aspirate. Aceste noi motoare inglobeaza tehnologie de top, si ofera performante si fiabilitate , acesta fiind probabil motivul pentru care nu au sarit de 100CP pe litru ( motoarele turbo pot merge la 200CP pe litru fara probleme majore de fiabilitate - vezi Evo 9 cu 400CP din 2l ). Pentru ca oamenii astia mai vor sa faca si bani din masini , asa cum spune noname00 mai sus , este un pic aiurea sa faci un motor mai puternic pentru S63 decat ala de il ai deja pe un S65 care costa 100.000E in plus ... iti cam furi singurel caciula :) . Dar este bine de stiut ca unitatatea de 5,5l are un potential imens pentru elita preparatorilor, si nu ar fi o mare surpriza sa vedem 1000 ed cai pe vre-o masina supertunarita :) In alta ordine de idei, Mercedes are o experienta destul de mare cu motoarele turbo - Kompressor este deja un "brand" , asa ca miscarea asta nu cred ca se face cu "ochii inchisi" , pasind intr-o lume noua , neexplorata. Parerea mea este ca se vor descurca exemplar cu noile motoare turbo, si ca vor face concurenta serioasa diviziei M , care si ea a anuntat ca trece la motoare turbo pentru generatiile urmatoare ( este o stire pe aici cu un V8 de 4,4l , 540CP si 600 si ceva de Nm cuplu care urmeaza sa apara pe noul M5 )

  • AndreiRN, luni, 01.03.2010 18:48
    Economic

    Masina ecologica foc.

  • audi_quattro, joi, 04.03.2010 17:41

    IMPRESIONANT.