Mercedes a dezvaluit detaliile complete ale motorului V8 biturbo de 5.5 litri

Publicat marţi, 09.03.2010 16:00 de Sebastian Toma

Mercedes-Benz a dezvaluit caracteristicile tehnice ale noului motor V8 care va fi montat pe S63 AMG si toate celelalte modele care poarta titulatura "63 AMG".

Germanii de la Mercedes-Benz au dezvaluit detaliile tehnice ale noului propulsor V8 bi-turbo de 5.5 litri care va echipa modelele AMG ce poarta titulatura 63. Singurul model AMG care nu va fi echipat cu unitatea V8 bi-turbo este SLS 63 AMG, care pastreaza unitatea de 6.208 cmc folosita pana acum de cei de la AMG pentru aceste modele. Noul motor este disponibil in doua versiuni de putere, cea de-a doua avand un plus de performanta gratie pachetului AMG Performance cu care pot fi echipate modelele respective.

Noul motor V8 bi-turbo al celor de la Mercedes-Benz dezvolta 544 CP la 5.500 rpm si ofera un cuplu motor maxim de 800 Nm intre 2.000 si 4.500 rpm. Cu pachetul de performanta AMG, acest motor dezvolta 571 CP la 5.500 rpm si un cuplu motor de 900 Nm intre 2.500 si 3.750 rpm. Unitatea V8 are o cilindree de 5.461 cmc si o masa de 204 kilograme fara lichide. Raportul putere/greutate al acestui motor este de 0.41 kilograme per cal putere, ceea ce inseamna ca fiecare cal putere "trage" 0.41 kilograme. In cazul pachetului de performanta AMG, fiecare cal putere are o sarcina de doar 0.39 kilograme.

Unitatea V8 bi-turbo debuteaza pe Mercedes-Benz S 63 AMG si este cuplata la o transmisie MCT cu sapte trepte. Aceasta transmisie are un mod de eficienta controlata si o functie start/stop. Transmisia MCT foloseste un ambreiaj umed pentru a inlocui traditionalul convertor de cuplu si ofera astfel un raspuns mult mai bun la acceleratie alaturi de o masa redusa cu aproximativ 40 de kilograme. Transmisia are trei moduri diferite de functionare, iar motorul beneficiaza de numeroase elemente si sisteme pentru reducerea consumului de carburant. Pompa de ulei isi modifica presiunea in functie de necesitati, iar intercoolerul acestui model este racit cu apa pentru o eficienta sporita. Alezajul acestui motor este de 98 milimetri, in timp ce cursa este de 90.5 milimetri. Raportul de compresie al noului propulsor AMG este de 10.0:1.

Echipat cu noul motor V8 bi-turbo, Mercedes-Benz S63 AMG accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 4.5 secunde. Viteza maxima a acestui model este limitata la 250 km/h. Pachetul de performanta AMG mareste presiunea dezvoltata de turbine de la 1 la 1.3 bari, iar viteza maxima ajunge la 300 km/h gratie inlaturarii limitatorului electronic. In comparatie cu unitatea pe care o inlocuieste, noul motor al lui S63 AMG consuma cu 25% mai putin carburant si emite doar 246 grame de CO2 per kilometru.

Iata noul motor V8 bi-turbo pe un dinamometru al celor de la Mercedes-Benz:

Via | Autoblog.it

  • unckle, marţi, 09.03.2010 16:42

    Nu-i rau :) ups, facui comentariu monosilabic :)

  • Slr, marţi, 09.03.2010 17:27

    Daca puteti,spuneti un motor mai performant decat asta !

  • Ion, marţi, 09.03.2010 17:32
    @Sir

    Motoarele de pe Honda sunt net superioare cel putin performanta si fiabilitate zic eu 60% in plus.

  • C-G-C, marţi, 09.03.2010 17:45
    @Sir

    Motorul de pe Porsche Cayenne Turbo S este similar la o cilindree mai mica: V8 turbo, 4.8l cilindree, 550 cp, 750Nm.

  • tds, marţi, 09.03.2010 18:21

    @Ion - honda nu mai face v8-uri deci lasa-ne.... lasa-ne...

  • tzenu_bmw, marţi, 09.03.2010 18:39
    da frate motor de motor.........

    da bmw leo luat-o in fata cu V8 4.4 bi-turbo 555 hp.............. ia sa va aud acuma ..........................

  • tzenu_bmw, marţi, 09.03.2010 18:41
    referitor la motorul bmw..........

    propulseaza modelele X5M si X6M si viitoru M5............

  • Mihai, marţi, 09.03.2010 19:10
    Ba da p**** esti ma....

    4395 cc V8 408 kW (555 PS) at 6000 RPM 680 N·m (500 lb·ft) at 1500-5650 RPM. Asta e motorul tau BMW ( nu detinut, ca la ce fata ai nu o sa detii asa ceva vreodata). Desteptul, inginerul, prea inteleptul din Sibiu, nu prea are nici o importanta ca e mai puternic cu 11 cai sau cat o fi. Mercedes-ul are 5.5l si cuplu aproape dublu fata de BMW si probabil greutatile lor sunt similare. Concluzia trage-o tu, daca poti sa intelegi. P.S. Renunta la punctele acelea. Sunt neinteresante. Si tot nu mi-ai raspuns la o intrebare mai veche. De ce ti-ai scos poza de la de profil? Sa nu vada lumea ca esti un cac***** blond, manelar, sofer de BMW diesel mai vechi de cand s-a descoperit petrolul?(A nu se inteleg gresit. Nu am nimic cu BMW ori cu diesel).

  • Mihai, marţi, 09.03.2010 19:15
    Inca ceva

    SI inca ceva. Decat sa renunti la puncte mai bine renunta la Internet.

  • tzenu_bmw, marţi, 09.03.2010 19:46
    pt mihai

    Ca sa vez ca sunt un domn si nu un retard deala insetat sa fac 'scandal' te las singur sa intelegi ca prin versurile tale nu castigi in fata nimanui........mai ales in fata mea......... Daca prostia ar durea cred ca .......sti unde se ajunge........ Lasa punctele mele deoparte ca nu sunt un motiv de cearta......... Si referitor la BMW nu e vorba numa de cei 11 HP ci si de cilindreea motorului unde BMW are un avantaj mare.......... Deci mai bine iti propun sa analizezi subiectu inainte..........decat sa-l comentezi aiurea.......... Cat despre 'complimentele' pe care mi leai adresat cu ele nu dai dovada numa de un iq sarac. Salut..........

  • AndreiRN, marţi, 09.03.2010 20:06
    Calitate

    Un motor frumos si de performanta si cu calitatea de MBZ. Nu se compara cu motoarele de BMW care sunt de scurta folosinta.

  • Mihai, marţi, 09.03.2010 20:10
    ...

    Cilindreea nu are nici o importanta la suma de bani la care se invart cele 2 motoare (probabil tu te gandesti la impozit, ca este mare, de, romanul da 200.000 euro pe o masina si nu are bani de combustibil sau se plange ca e impozitul mare). Daca la greutate sunt similare atunci chiar nu conteaza, din punct de vedere al utilizatorului de rand. Inca sunt neinteresante punctele. Pune si tu poza la loc sa mai radem. Nici nu ma intereseaza sa castig in fata cuiva, mai ales a ta (care nu stiu daca a fost vreo "intrecere" vreodata). Si inca ceva: lasa chestiile care oricum te depasesc si mai parcurge o data scoala generala (asta daca ai facut-o), ca nu prea stii sa scrii.

  • reddog, marţi, 09.03.2010 20:27
    @ MB

    Noul BMW va vea 4.4 555cp cel putim si 800 nm. @ Mihai unde este cuplu dublu fata de BMW?

  • Bayer, marţi, 09.03.2010 20:50
    @Mihai

    Auzi ma , nu te incorda in pene ca daca iti dau vreo doi pumni in gura ai sa inghiti V8-ul de pe Mercedes-Benz. V8 4.4 de 555 hp de pe BMW si 680Nm (1500-5650rpm) sunt cifre mult mai bune decat la Mercedes-Benz. Asa ca linistete-te ca daca intervin eu iti dizbat dintii din gura , deja turbati astea anti BMW.

  • hmm, marţi, 09.03.2010 21:37

    Foarte reusit motor.nu inteleg de ce va agitati atat aiurea(la fanii bmw ma refer) Mercedes a ales intotdeauna sa foloseasca motoare mai mari pentru un cuplu superior si o fiabilitate sporita,sa fim seriosi diferenta dintre 680Nm si 900Nm este destul de serioasa.Daca Mercedes reusesc sa faca un motor de 5.5l care sa consume mai putin decat maretul 4.4l de la bmw(10.5% vs 13,9%) si sa aiba si mai multa putere(se poate opta pt 570cp si 900NM din fabrica) care este problema???Asta a fost intotdeanuna politica Mercedes sa utilizeze motoare cu o cilindree mai mare si daca reusesc sa le faca sa consume si mai putin decat unele cu cilindree mai mica ale concurentei atunci eu zic ca este f mare lucru!

  • merc, marţi, 09.03.2010 21:46

    sa vedeti ce potential urias de tunning o sa aiba motorul asta,o sa se duca numai din remap profesionist la vreo 700+cp si 1000+ NM spulbera orice "benveu"

  • reddog, marţi, 09.03.2010 21:47
    bmw

    Sa nu uitam ca BMW doreste sa implementeze la noul M5 sistemul KERS.O fi bine?

  • Vai..., marţi, 09.03.2010 21:48
    .

    @reddog Poate o fi asa cum zici dar nu vad nici o dovada, doar vorbele tale. Pana atunci este APROAPE (da, si sus am scris aproape, este diferenta intre "este dublu" si "este aproape dublu") dublu. Multumesc. @bayer La tine 2>3. Plimba-te si lasa-ne, periculosule frustrat. @hmm Exact! Concluzie: Am mai spus si mai sus, nu am nimic cu BMW (mai ales cu divizia de motociclete). Doar ca aici este mai bun Mercedes. Frustratilor...

  • Pff.., marţi, 09.03.2010 22:14
    .

    @reddog Ti-am scris un reply decent. Era mai simplu un amarat de link in care scrie ce sustii tu. Dar iti mai spun ceva, deocamdata noul M5 e in teste. Cuplul este ESTIMAT, nu sunt date oficiale, e o diferenta. Nu inteleg ce te agiti atat. Nici macar nu stii cum va arata noul M5, nu prea cred ca o sa il detii curand iar pentru o diferenta de 200 newtoni vad ca esti in stare sa omori.

  • reddog, marţi, 09.03.2010 22:18
    @mihaita

    Poate m-am aprins dar si tu ne faci frustrati si nu este frumos.Vezi ca pe la pagina 2 BMW testeaza noul M5.Ia si citeste acolo

  • Mihai, marţi, 09.03.2010 22:27
    ...

    @reddog Nu ma intelege gresit si nu o percepe ca pe o jignire. Partea cu frustrati este pentru cine se simte. Daca te-am jignit DIRECT imi cer scuze (desi nu vad). Revenim: Cautat, vazut, citit: Unitatea de 4.4 litri dezvolta peste 550 CP si este cuplata unei transmisii cu dublu ambreiaj. Cuplul motor oferit de versiunea modificata a propulsorului este estimat la 800 Nm. Estimat. Nu cred ca are rost sa ne certam pe ceva ce teoretic nu exista deocamdata. Cand sustii ceva vi cu argumente solide. ori in cazul de fata, INCA nu exista aceasta versiune de motor. Multumesc de intelegere.

  • reddog, marţi, 09.03.2010 22:32
    @mihai

    Ok.Accept scuzele tale.Hai sa nu mai ne certam,traim si o sa vedem.

  • reddog, marţi, 09.03.2010 22:34
    @@@@

    Dar in general BMW a batut concurenta pe circuit.Chiar si cu mai putini caluti si mai putin nm.Sunt sute de teste.

  • Mihai, marţi, 09.03.2010 22:51
    .

    @reddog Nu contesta nimeni sportivitatea stiuta a lui BMW (sau legendarul M3, care e46 m3 mi se parea cel mai frumos BMW dupa seria 8). Doar ca unii, cum sunt si eu as prefera oricand un Mercedes 500E (cum erau in filmul Taxi) in fata oricarei masini. Nu o fi mai performant fata de un M, poate nici nu conteaza dar imi place. Oamenii se gandesc prea mult la circuit la secunde castigate etc. de parca in viata de zi cu zi conteaza. Masinile de nivel mai inalt sa spunem, eu le consider egale in viata cotidiana. Ca o fi cu 0.2 sec mai rapida nu stiu unde, este irelevant. Personal imi place Mercedes de mic. Nu pot sa zic ce anume exact. Poate istoria, poate inovatiile aduse, poate chiar ca si Hitler se plimba intr--unul. Nu stiu. Poate un M3 este mai "smecher" ca un C63. Pentru mine nu prea conteaza. Aleg oricand un C63.

  • reddog, marţi, 09.03.2010 23:01
    @mihai

    Ai foarte mare dreptate.Acelasi sentiment am eu fata de BMW.Eu prefer un M5 G-POWER sau un M6 G-POWER.

  • reddog, marţi, 09.03.2010 23:04
    @mihai

    Nu m-ar deranja nici un BMW M6 AC SCHNITZER TENSYON.Dai pe youtube sa vezi despre ce vorbesc.

  • Bayer, marţi, 09.03.2010 23:42
    @Mihai

    Auzi way , nu ma fa sa te caut sa-ti dizbat dintii cu supapele de la Mercedes-Benz. tot ca tot dar cine se baga peste BMW cu motoare nu are nici o sansa.

  • alex, miercuri, 10.03.2010 01:18

    gunoaie sunt astia "fan bmw" care vb numai prostii. aici. nu pot sa inteleg de ce aveti mintea asa ingusta. toata cultura vostra inseamna numai bmw si va comportati k si copii aia de la gradinita.

  • Bayer, miercuri, 10.03.2010 01:31
    @Alex

    Alex nu te mai fa mare carturar , ca nu esti cel mai destept de pe acest forum. Referitor la Mihai el m-a jignit din motivul asta si raspunsul a fost pe masura. Lasati BMW-ul in pace ca isi merita toti banii.

  • Lucica, miercuri, 10.03.2010 10:01
    Ups!

    La ora actuala,in romanica,sunt doua categorii de oameni care conduc masini.Pot fi recunoscuti dupa incaltaminte.Bocanci si pantofi.Din pacate,cei care au bmw(aproximativ 60%)poarta bocanci.No offence!Cei care au Merc,poarta pantofi!

  • unckle, miercuri, 10.03.2010 10:01

    deci, ca tot veni vorba de " arata-mi unu mai al draq decat asta " Ce-ar fi sa avem un v8, bi-turbo, de 3,8l cu . . . sa zicem 600 de cai si emisii de doar 300g de codoi . . . Daca ar fi sa avem acel motor inseamna ca ne-am afla la bordul unui McLaren MP4-12C , care detine un motor creat de la 0 de catre McLaren . Primul 100% facut de ei , evident ca stiu si ei cate ceva despre motoare - si mult mai evident, multe dintre cele stiute de ei au baza in colaborarea cu Mercedes.

  • reddog, miercuri, 10.03.2010 12:50
    @Lucica

    Daca tu vb asa.Tu cum te numesti? Daca noi ne incaltam cu bocanci cand este iarna.Tu cu ce te incalti? Cumva te incati cu fesul,dar la cata minte ai nu ma mira faptul ca tu te incalti cu fesul.Sau poate ai niste opinci frumoase pt ca de unde esti tu se poarta opinci in MB bot de cal.Iar pt automarket aveti bunul simt si nu-mi mai stergeti comentariul asta.

  • andi, miercuri, 10.03.2010 15:54
    @ automarket

    foarte bine faceti k stergeti comenturile fara bun simt, era si cazu la cate tampenii am vazut scrise aici.

  • Andrei.P, miercuri, 10.03.2010 23:03

    Atata lupta 5.5 biturbo vs 4.4 biturbo care e mai tare care e mai motor, Ferrari scoate pe 458 Italia din 4.5 NORMAL ASPIRAT 570 cai :( saracii de ei.

  • GV, miercuri, 10.03.2010 23:35

    Disputele astea fara sens au zaibit toata lumea...! :) Linistiti-va, parca aveti ceva de cistigat din toate astea! Motor ca motorul! :))

  • Lucica, joi, 11.03.2010 06:42
    Redshit

    N-ai inteles nimic.Bataturi pe creier.E mic si joaca in cutie.