Media germană acuză Fiat: "Și italienii au trișat la testele de consum"

Publicat marţi, 26.04.2016 18:25 de Mircea Meşter

Publicația germană Bild am Sonntag susține că unele modele diesel Fiat sunt programate pentru a emite foarte puține noxe timp de 22 de minute după pornirea motorului. Ulterior, sistemele de limitare a emisiilor sunt întrerupte, iar mașinile emit de până la 6 ori mai mult decât limita legală.

După scandalul în care au fost și sunt implicate unele mărci din Grupul Volkswagen, care sunt obligate să recheme în service-uri la nivel mondial câteva milioane de mașini diesel din cauza faptului că acestea au "trișat" la testele de omologare, majoritatea celorlalți producători auto au declarat în nenumărate rânduri că modelele pe care le oferă pe piață nu folosesc soft-uri care să manipuleze rezultatele testelor de laborator pentru ca ulterior, în viața reală, să emită mult mai multe noxe. Ei bine, după ce japonezii de la Mitsubishi au fost siliți să recunoască faptul că au păcălit la rândul lor testele de emisii, un alt nume mare intră sub reflectoare: italienii de la Fiat.

Deși nu există confirmări oficiale care să ateste faptul că Fiat a recurs la manevre ilegale, publicația germană Bild am Sonntag susține că Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a descoperit în urma unor teste că unele mașini din gama mărcii italiene activează filtrele de emisii timp de doar 22 de minute după pornirea motorului, acestea fiind ulterior dezactivate. Întâmplător sau nu, testele oficiale de emisii nu depășesc niciodată 20 de minute.

Evident, informațiile publicate de ziarul german trebuie privite ca simple speculații deocamdată, mai ales în condițiile în care KBA anunțase anterior că niciun alt constructor în afară de Volkswagen nu a mai folosit un software care să detecteze faptul că mașina este supusă unui test de emisii. În cazul celor de la Fiat, însă, o eventuală confirmare a manipulării nu ar implica un software special, ci pur și simplu programarea din timp a regimului de funcționare pentru sistemele de filtre care limitează emisiile.

17 mărci cu probleme la Regulatorul de emisii. Doar nemții fac recall

Fiat a fost una dintre mărcile nominalizate de Alexander Dobrindt, Ministrul Transporturilor din Germania, în momentul în care oficialul german a anunțat la sfârșitul săptămânii trecute faptul că mărcile germane Volkswagen, Audi, Porsche, Opel și Mercedes au decis să recheme în service peste 600.000 de mașini în urma unor teste în care autoritățile germane au descoperit că sistemele de limitare a emisiilor sunt dezactivate automat la temperaturi care coboară sub 10 grade Celsius.

Conform analizei realizate de autoritățile germane, această problemă a fost sesizată în cazul a 17 mărci de pe piața europeană, printre care Dacia (pe Sandero 1.5 diesel), Alfa Romeo (Giulietta 2.0), Fiat (Ducato 3.0), Ford (C-Max 1.5 și 2.0), Hyundai (ix35 2.0 și i20 1.1), Jaguar (XE 2.0), Jeep (Cherokee 2.0), Renault (Kadjar 1.5 și 1.6) sau Suzuki (Vitara 1.6).

Totuși, în afară de cele cinci mărci germane care au confirmat inițierea unei operațiuni de recall, celelalte mărci fie au negat existența unor planuri de recall, fie au ignorat informațiile venite dinspre autoritățile germane. Foarte interesant este faptul că legile europene permit dezactivarea sistemelor de limitare a emisiilor, însă doar dacă acest lucru previne eventuale daune la nivelul motorului. 

via Bild

  • vw., marţi, 26.04.2016 19:16

    Jegoșii aștia din jekmănica după ce că sunt prinși la furat la scară industrială vor să-i mai și creadă cineva.

  • Realitatea Zilei, marţi, 26.04.2016 20:04

    Nu dau 2 bani pe italienii de la Fiat, dar să fim sinceri, mass media germană e mult mai subiectivă decât mass media britanică de exemplu.

  • lorinczi.thomas, marţi, 26.04.2016 20:59

    Astia de la bild am sonntag nu-s aceeasi care au acuzat anu trecut nush care x3? si in final s-a dovedit ca au fost acuzatii false?

  • G, marţi, 26.04.2016 21:23

    Sovieticii reușiseră să le sufle germanilor poziția fruntașă în ierarhia celor mai disprețuți din Europa. Cum sovieticii au cam dispărut, germanii fac eforturi să-și recapete locul. Nu le va fi ușor dar, văzându-le tenacitatea din ultimul timp, sunt gata să pariez că vor reuși.

  • Sergiu.Andrei, marţi, 26.04.2016 22:38

    Frumos: Hotul striga : Prindeti hotul !

  • LauCalin, marţi, 26.04.2016 23:39

    Si totusi nimic despre PSA nici de data asta. Sunt jegosi nemtii. Dar când doar ei isi verifica masinile si recunosc ca mint, nu mai sunt jegosi? E a doua oara când Renault e luat in vizor. Bosul de la Alfa spunea acum cativa ani ca emisiie de la Audi sunt extraterestre. Bine ca ale lor sunt pamante. Poftim.Ca inginerii lor sunt mai destepti. Domnilor, toti sunt o apa si un pământ. Vorbim de o industrie colosala unde zilnic se învârt miliarde. Nu ai cum sa fii mereu curat. Deci stati calmi.

  • agoox, miercuri, 27.04.2016 00:17

    Tot respectul pentru nemti. Au inceput sa caute sau sa arunce"mortul in curtea vecinului" pentru a mai diminua din pagubele aduse mai ales de media. Daca acuza cineva Dacia de soft fraudulor si falsificarea emisiilor guvernul Romaniei nu cred ca aloca 1 leu pentru a investiga conurenta si a restabili imaginea comapanieni autohrone. In cel mai rau cas cineva isi da demisia, fara nici o explicatie, fara restituirea spagii, pe care a cerut-o, destul de insistent, fara puscarie, poate doar 1-2 ani cu suspendare, ca de, trebuie sa-si cheltuie omul banii cumva.

  • Z, miercuri, 27.04.2016 09:32

    @LauCalin Nu are cum să aibă ceva hdi-ul de la PSA... Ei au lasat, de exemplu, motorizarea 1,6 diesel cu cel puțin 5 ani înaintea VAG-ului. La cât e de răspândit e dieselul lor pe modelele Ford,Volvo,Mazda...ar fi fost imposibil, dacă avea ceva ,,păcăleli,,în el, să nu fi ajuns în presă măcar în ultimii 10 ani. Dar asta nu înseamnă au motoarele perfecte.Sunt doar motorizări corecte,economice ptr. banii pe care-i dai.

  • LauCalin, miercuri, 27.04.2016 11:02

    Da. Asa e. Tocmai de-asta PSA sunt primii care vor sa publice consumurile reale ale masinilor lor. Apropo, asta se intampla la aproape doua luni dupa ce Mitsu e acuzat de consum prea mare. Nimic ciudat, asa-i?

  • News, miercuri, 27.04.2016 20:49

    Trisesza si Mitsubishi, triseaza si Fiat. Dar tot cu aia mai buni aveti suparare. Luati-va Peugeoturi si Fiaturi daca le considerati atat de bune.

  • Mclaren_Mircea_1984, vineri, 29.04.2016 17:54

    Sper sa se demonstreze cumva ca Fiat au inselat deoarece indirect chiar daca s-au separat anul trecut Marchionne si alti oamenid in FIAT sunt inca implicati la Ferrari. De vis ar fi ca un FIAT loveit cu amenzi de miliarde sa aiba ca si consecinta un recul general Ferrari atat in vanzati/profituri cat si implicit sportiva. Cea mai glorioasa perioada din istoria milenara a natiei asteia de 2 lei (italienii) au fost intre 1943-1944 cand s-au aflat sub ocupatie militara germana, cand i-au condus nemtii. Moarte Ferrari/Italia/Fiat.

  • oppo, joi, 12.05.2016 09:17

    eu am un fiat albea 1,4mpi omologat cu un consum mediu de 6,8L/100km.... Vreau sa zic a niciodata nu am scos (mediu)consumul ala astronomic..Mai degraba cu 1-2 L mai putin...