Mazda3 facelift - primele imagini şi informaţii oficiale
Mazda3 se prezintă astăzi în faţa publicului european cu o nouă faţă, restilizată uşor, cu un interior mai elaborat şi cu o gamă de motorizări mai economice.
Lansată în 2008, Mazda3 primeşte deja un facelift din partea japonezilor, menit să sporească interesul publicului european.
Modificări la exterior şi la interior
Compactul primeşte un nou spoiler frontal, mai sportiv, mai aerodinamic, şi un spoilerul posterior revizuit, care a primit catadioptri. Caroseria poate fi zugrăvită în opt culori, dintre care cea mai nouă se numeşte Autumn Bronze Mica. Pachetul estetic este completat de un set de jante de 16 sau 17 inch, din aliaj, care, potrivit oficialilor Mazda, oferă o răcire mai bună a frânelor şi o stabilitate crescută.
La interior, modificările au fost timide. Consola centrală a primit un plastic de culoare neagră, instrumentele de bord sunt iluminate în culoarea albă, prizele de aer primesc contur cromat, iar computerul de bord este de nouă generaţie (MID). Nu lipseşte nici navigaţia Tom-Tom, cu un ecran tactil de 5.8 inch, conexiunea Bluetooth pentru telefon, indicatorul pentru schimbarea treptei de viteză.
Pe lângă structura rigidizată în partea anterioară şi mult mai bine antifonată, inginerii Mazda au pregătit şi modificări pentru trenul de rulare, la nivelul suspensiilor, MacPhearson pe faţă şi Multilink pe spate, amortizoarelor şi al pompei de frână. Coeficientul aerodinamic a fost redus şi el de la 0.28 la 0.27 cx (în cazul berlinei) şi de la 0.30 la 0.29 (în cazul hatchback-ului).
Motorizările diesel
Sub capotă, versiunea europeană va primi opt motorizări, asistate de o cutie manuală sau de una automată, botezată Activematic, cu şase rapoarte. Cei care preferă dieselurile vor primi unităţile MZ-CD de 1.6 litri şi MZR-CD de 2.2 litri, ultima oferită cu două versiuni de putere. Prima oferă 150 de cai la 3500 rpm şi 360 Nm livraţi între 1800 şi 2600 rpm. Consumul mediu este de numai 5.2 litri/100 de km iar emisiile se opresc la 139 g/km.
Alternativa mai puternică oferă 185 de cai şi 400 de Nm, oferiţi între 1800 şi 3000 de rpm, promiţând în acelaşi timp un consum mediu de 5.4 litri/100 de kilometri şi emisii de 144 g/km.
Dieselul entry-level, de 1.6 litri 115 cai putere şi 270 de Nm (între 1750 şi 2500 rpm), oferă un consum de numai 4.3 litri/100 de km şi 115 g/km.
Motorizări pe benzină
Cei care preferă benzina vor putea alege ca motor entry-level deja cunoscutul propulsor de 1.6 litri, de 105 cai şi 145 Nm, care consumă în medie 6.4 litri de carburant şi emite doar 147 g/km. Atunci când este asistat de transmisia automată Activematic, cu patru rapoarte, consumul urcă la 7.4 litri iar emisiile la 171 g/km.
Gama include şi un motor MZR 2.0 DISI echipat cu start-stop, care oferă 150 de cai şi 190 de Nm, consumă 6.7 litri la 100 de kilometri şi emite 157 g/km.
Nu va lipsi nici vârful de gamă, versiunea de performanţă MPS, care livrează punţii faţă un total de 260 de cai putere, storşi din unitatea 2.3 litri DISI. Resursele îi permit modelului să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 6.1 secunde şi să atingă o viteză maximă de 250 km/h.
Mazda3, cel mai popular model al constructorului japonez
Mazda3 este cel mai popular model al constructorului japonez la nivel mondial, cu 3 milioane de unităţi vândute până în prezent.. Europa este cea de a doua piaţă importantă pentru pentru compactul japonez, totalizând aproximativ 613.000 unităţi, dintre care 100.000 reprezintă exemplarele actualei generaţii, vândute în ultimii doi ani. Cu un total de 60.000 de copii vândute în 2011, Mazda3 este cel mai vândut model al japonezilor în Europa, anul acesta.
via | Mazda
Interiorul chiar arata bine, pacat ca toti japonezii se incapataneaza sa ramana la aspirate pe benzina, ar fi mers un 1.4T sau 1.6T.