Mazda şi Ford continuă parteneriatul pentru pick-up-urile BT-50 şi Ranger
Ford şi Mazda şi-au reafirmat parteneriatul pentru producţia de pick-up-uri printr-o investiţie de 350 de milioane de dolari în fabrica AAT din Thailanda.
Mazda şi Ford au un parteneriat de tip joint-venture în Thailanda, intitulat AutoAlliance Thailand. Compania respectivă va investi 350 de milioane de dolari în fabrica sa thailandeză, iar uzina aceea va construi tot pick-up-uri. Aşadar, Ford şi Mazda şi-au reconfirmat parteneriatul pentru producţia modelelor BT-50 şi Ranger. Ambele modele vor primi o generaţie nouă, iar operaţiunea întreagă va folosi resursele respective pentru a finanţa proiectul de dezvoltare al noilor generaţii de Mazda BT-50 şi Ford Ranger.
"Cu această nouă investiţie în compania AAT, Ford Motor Company îşi subliniază angajamentul pe termen lung în Thailanda. Ţara respectivă devine astfel un centru strategic de dezvoltare al produselor pentru operaţiunile noastre internaţionale", a delcarat Joe Hinrichs, Preşedintele diviziei asiatice a Ford Motor Company.
Ford şi Mazda mai aveau un parteneriat strategic de producţie şi dezvoltare, care se referea la modele subcompacte. Parteneriatul respectiv viza modelele Mazda2 şi Ford Fiesta. Cele două companii au decis să meargă pe drumuri diferite în ceea ce priveşte modelele respective, iar BT-50 şi Ranger vor rămâne singurele modele pe care le vor avea în comun în următoarea perioadă de timp. Fabrica AutoAlliance Thailand exportă pick-up-uri Ford Ranger şi Mazda BT-50 în peste 130 de ţări din lume.
"Noua noastră investiţie reprezintă confirmarea că ATT îşi va păstra statutul de centru de excelenţă în producţie la nivel internaţional pe domeniul pick-up-urilor pentru ambele mărci şi va juca în continuare un rol important în strategia Mazda la nivel mondial", a declarat Masaharu Yamaki, Director Adjunct şi Vicepreşedinte Executiv al Mazda.
Mazda BT-50 a intrat pe piaţă în 2006. Modelul poate fi echipat fie cu un motor diesel de 2.5 litri şi 143 CP, fie cu o unitate diesel de 3.0 litri şi 156 CP. Ambele propulsoare au patru cilindri în linie şi sunt oferite şi pe versiunea internaţională a lui Ford Ranger. Spre deosebire de BT-50, Ford Ranger a primit un facelift în 2009, care a debutat la Salonul Auto de la Geneva din anul respectiv. Ambele modele sunt oferite în versiuni cu tracţiune spate sau tracţiune integrală, şi sunt echipate fie cu o transmisie manuală cu cinci rapoarte, fie cu o cutie de viteze automată cu cinci trepte.
Via | LeBlogAuto