Mazda CX-7 a ajuns si in Europa
Constructorul japonez va lansa si pe piata europeana SUV-ul de succes CX-7. Versiunea destinata Europei va fi diferita de cea americana sau japoneza.
Dupa succesul obtinut in SUA si Japonia, Mazda CX-7 ajunge si in Europa intr-o varianta modificata, special conceputa pentru a raspunde cerintelor conducatorilor auto europeni. Modelul, care s-a vandut in peste 30.000 de exemplare pe celelalte piete, este modificat in proportie de 30% fata de vehiculele produse pentru alte regiuni.
Modificarile vizeaza performanta in miscare, manevrabilitatea, confortul, dispunerea suspensiilor, a volanului si a frânelor, precum si sistemele ABS, ESP si NVH (Noise/ Vibration/ Harshness – pentru silentiozitatea la rulare si la activarea geamurilor). Varianta europeana a modelului CX-7 a fost testata pe circuitul Nordschleife din cadrul Nürburgring, pe trasee muntoase, pe autostrazile din Germania la viteze mari si pe trasee de iarna din Europa de Nord.
Aceste teste au inglobat si verificarea motorului ultra performant DISI turbo de 2,3 litri, care ajunge la o putere maxima de 260 de cai (modelul american dezvolta doar 244 de cai putere) si dezvolta un cuplu de 380 Nm – la fel ca si motorul MPS. Propulsorul a fost conectat la o cutie de viteze manuala cu 6 trepte, creata special.
Si suspensiile SUV-ului au fost refacute. Barele de legatura de la suspensiile spate au fost reamplasate, pentru a se ajunge la compromisul ideal intre agilitatea vehiculului si confortul la bordul acestuia. Cauciucurile, functiile directiei, precum si setarile ESP sunt, de asemenea, diferite.
In redefinirea noii Mazda CX-7 pentru piata din Europa, echipa care a lucrat la adaptarea SUV-ului, formata din cei 15 ingineri, a avut ca reper autovehiculele construite de catre principalii competitori ai marcii, considerate de referinta pentru drumurile europene.
Am vazut saptamana trecuta un CX-7 (alb) in regie. Mi-a placut.