Mazda creste semnificativ in estul Europei
Producatorul nipon a inregistrat o crestere de 26% in primul semestru din 2008 in tarile Europei Centrale si de Sud-Est.
Mazda a inregistrat in primele sale luni ale anului un volum de vanzari de 17.301 unitati comercializate pe pietele din Europa Centrala si de Sud-Est. Producatorul nipon a inregistrat in cele 14 tari ale regiunii o crestere de 26.7% fata de perioada similara a anului precedent.
Dintre cele 14 state care compun Mazda CSEE, Romania se evidentiaza prin cea mai mare crestere. Dinamica volumului de vanzari Mazda in Romania pentru primul semestru din 2008 este de 369%.
In termeni de crestere absoluta, Romania se pozitioneaza din nou pe primul loc, cu 1.063 de unitati vandute in plus in primul semestru din 2008 fata de aceeasi perioada a anului anterior, devansand Slovacia (cu o crestere de 797 de unitati) si Ungaria (cu o crestere de 512 unitati).
Per ansamblu, Austria inregistreaza cel mai mare volum de vanzari dintre pietele Mazda CSEE, cu 7.949 vehicule comercializate in primele sase luni din 2008. Austria este urmata de Ungaria, Croatia si de Slovenia.
Modelul care a contribuit in mod esential la succesul companiei a fost Mazda2, cu 5470 de unitati vandute in regiune in perioada. Mezina gamei a fost urmata de Mazda3, cu 3.645 unitati si de noua generatie Mazda6 cu 3.786 vehicule vandute in perioada ianuarie-iunie 2008.