Mazda celebreaza motorul rotativ
Mazda continua ideea motorului rotativ, producatorul nipon ajungand sa celebreze 40 de ani de la introducerea lui.
Pe 30 mai 1967 Mazda vindea prima masina cu un motor rotativ, este vorba de modelul Cosmo Sport. Acum, la 40 de ani de la lansarea motorului cu cilindru rotativ, Mazda continua sa creada in visul lui Felix Wankel, chiar daca ideea dezvoltarii acestei tehnologii a fost abandonat de multi dintre constructori .
Primul motor cu cilindru rotativ avea o capacitate de 1.0 litri si dezvolta o putere maxima de 110 cai la 7.000 rot/min, si un cuplu maxim de 130 Nm la 3500 rot/min. Mazda a fost primul producator auto care a vandut modele de serie dotate cu motoare rotative.
Motorul cu cilindru rotativ a fost inventat de Felix Wankel in 1964, dar ideea rotatiei la motoare a fost implementata pe avioanele de lupta din Primul Razboi Mondial. Ideea motorului cu rotatie duala a fost preluata de mai multi producatori auto, cum ar fi Citroen, Daimler-Benz sau Alfa-Romeo, dar a fost abandonata rapid, din cauza numeroaselor probleme.
Principalele dezavantaje ale motorului rotativ sunt consumul ridicat, o etanseitate slaba si probleme la procesul de combustie.
Mazda a ramas singurul producator auto care mai foloseste motorul rotativ, este vorba despre modelul RX-8.