Mazda 3 redesenat. Subtil.
Modelul japonez a simtit momentul unui facelift, astfel ca inginerii Mazda s-au pus pe treaba. O treaba foarte subtila, deoarece noul Mazda 3 e aproape identic cu versiunea precedenta.
Mazda 3 a trecut pe la salonul de infrumusetare. Si, ca de obicei in cazul ultimelor modele care au beneficiat de facelift-uri, nu se remarca foarte multe elemente noi. Trebuie sa ai privirea foarte fina pentru a observa diferentele subtile la nivelul grilei frontale si al blocurilor optice. Probabil asta este si sensul unui facelift: masina se simte bine in pielea ei fara a se schimba vizibil.
Schimbarile sunt atat de subtile incat Mazda se chinuie sa ne explice diferentele. Astfel, aflam ca parasocurile frontale si posterioare au fost redesenate. Ni se spune faptul ca pliul care incepe din interiorul blocurilor optoce nu coboara brusc de aceasta data, ci se curbeaza spre partea superioara, pentru o separare mai clara intre capota si parasocuri. Pe de alta parte, se vede faptul ca nervurile capotei sunt mai scurte decat pana acum. In spate, stopurile au un fond negru. Atat pentru exterior.
In interior, aceeasi poveste. Mai multe nuante si culori pentru habitaclu, plus insertii cromate pe plansa de bord. Versiunile superioare beneficiaza de cadrane noi. Din punct de vedere practic, putem aminti noua forma a portbagajului modelului cu patru usi, ale carui dimensiuni au fost regandite pentru cresterea procentului util. Apare si un sistem de start fara cheie, pe langa noul sistem audio care poate stoca pana la 3000 de piese.
Motorizarile raman cele din vechile cataloage, singurele diferente notabile resimtindu-se la consumuri. Aceasta datorita coeficientului aerodinamic mai bun. Avem, asadar, aceleasi 1.4/84 CP, 1.6/105 CP si 2.0/150 CP, ultimul beneficiind de aportul unei noi transmisii cu sase rapoarte. Cele doua versiuni turbodiesel de 1.6 litri scot 90, respectiv 109 CP. In sfarsit, cutia de viteze automata cu patru rapoarte este ameliorata de inginerii niponi.