Măsuri pentru siguranța rutieră: trecerile la nivel cu calea ferată de pe drumurile naționale vor avea bariere
Toate trecerile la același nivel cu calea ferată amplasate pe drumurile naționale și care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor vor fi echipate cu bariere sau semibariere.
Numărul accidentelor petrecute în România la trecerile la același nivel cu calea ferată fără bariere sau semibariere au crescut semnificativ în ultimii ani, în primul rând din cauza imprudenței șoferilor care se grăbesc să traverseze fără să se asigure în prealabil dacă un tren urmează să treacă prin zona respectivă.
Pentru a reduce pericolul accidentelor, Parlamentul a adoptat un proiect de lege care prevede că toate trecerile la nivel cu calea ferată vor fi prevăzute cu bariere sau semibariere, în cazul în care sunt amplasate pe drumurule europene sau drumurile naționale și prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor.
Pe de altă parte, legea nu menționează însă explicit ce înseamnă "grad ridicat de risc" de producere a accidentelor.
Sistemele de bariere sau semibariere vor fi realizate de administratorul căii ferate, care are de asemenea obligația să curețe vegetația pe o rază de 150 de metri de la intersecția dintre drumul național și calea ferată. Această măsură este utilă pentru a preveni situațiile în care vizibilitatea șoferilor este obstrucționata de vegetație.
Proiectul a fost votat atât de Senat, cât și de Camera Deputaților, astfel că va intra în vigoare după ce va fi promulgat de președinte și publicat în Monitorul Oficial.
România este țara europeană în care sunt raportate cele mai multe decese la un milion de locuitori în urma accidentelor rutiere, atât la nivelul întregii populații, cât și la nivelul copiilor.
Via Agerpres
Nu ar fi mai bine sa nu mai fie treceri (denivelate) la nivel ci pasaje asa cum e in lumea civilizata? Cel putin la drumurile nationale, ca la restu', Dumnezeu cu mila.