Măsuri drastice la Jaguar Land Rover: grupul va concedia 10% dintre angajați: 4.500 de disponibilizări în Marea Britanie
Jaguar Land Rover a confirmat că va concedia 4.500 de angajați, într-un plan de măsuri drastice prin care vrea să obțină o “creștere profitabilă pe termen lung”. Astfel, JLR va tăia circa 10% din totalul de 43.000 de angajați din Marea Britanie.
Așa cum Automarket a anunțat aici, grupul JLR a confirmat că pregătește măsuri drastice și tăieri masive ale locurilor de muncă, în urma vânzărilor slabe și a rezultatelor sub așteptări.
În luna decembrie a anului trecut, au apărut primele informații cum că JLR vrea să concedieze 5.000 de angajați în următorii 3 ani.
Confirmarea a venit acum din partea CEO-ului Ralf Speth, care a spus că 4.500 de angajați vor fi disponibilizați.
“Angajații vor beneficia de un program de plecări voluntare sau pachete de pensionări anticipate. Acțiunile noastre vizează creșterea pe termen lung, în contextul multiplelor provocări cu care se confruntă industria auto,” a explicat Speth.
Cei 4.500 de angajați reprezintă aproximativ 10% din totalul de 43.000 de salariați pe care JLR îi are în Marea Britanie. Aceștia se vor adăuga la cei 1.500 de oameni care au fost “puși pe liber” în 2018.
La nivel de grup, vânzările JLR au scăzut cu 4.6% în 2018, la un total de 592.708 vehicule, dintre care circa 181.000 de unități Jaguar și aproape 412.000 unități Land Rover.
Patronii de Tata Motors au transmis că vor să redreseze situația JLR prin reduceri drastice ale costurilor și continuarea programelor de economii. Astfel, în următorul an și jumătate, JLR ar urma să economisească aproximativ 3.5 miliarde de euro.
Jaguar Land Rover a anunțat recent că pregătește un plan de investiții masive în următoarea perioadă. Britanicii vor să lanseze 4 modele noi în 5 ani și, în plus, fiecare model din grup ar urma să primească o generație nouă până în 2024.
Via Autocar
Brexit au vrut, Brexit au găsit !! Oricum industria auto se schimbă şi dacă o maşină cu motor termic ţinea 10-20 de ani (8 ani oficial), una cu motor electric poate avea o durată de viaţă - fără baterie de peste 20 de ani (8 ani oficial şi aici) dacă nu chiar 40 de ani. Bateria se poate schimba odată la 12 ani (sau depinde de utilizare) restul fiind lucuri minore. Deci industria va avea probleme în a convinge oamenii să cumpere maşini!!!! Nu degeaba vor să facă maşini cu abonament adică venituri sigure (vezi Microsoft care nu mai vinde produse la preţ fix ci numai cu abonament) Iar companiile auto vor abonament dar eventual cu maşini autonome, încercând să salveze businessul, care va fi cu siguranţă în scădere. Aştept ca Tesla în Europa şi Tesla în China să dărâme MASTODONŢII MINCINOŞI care au refuzat producerea de maşini electrice şi deci salvarea naturii şi a noastre (stude de mii dacă nu milioane de oameni mor datorită poluării maşinilor!!) ! Şi să îi ducă spre faliment pentru că acolo merită.