Mașinile japoneze ar putea costa cu 10% mai puțin: taxele de import percepute de Uniunea Europeană vor fi eliminate

Publicat vineri, 07.07.2017 10:06 de Daniel Popescu

Uniunea Europeană va elimina taxa de 10% aplicată tuturor mașinilor importate din Japonia, ca parte a unui acord comercial cu țara asiatică.

Uniunea Europeană și Japonia au reușit să ajungă la un acord preliminar cu privire la libera circulație a bunurilor.

Principala prevedere a acordului este că Uniunea Europeană va renunța la taxa de 10% aplicată în prezent tuturor mașinilor pe care le importă din Japonia, măsură care va fi introdusă treptat pe parcursul unei perioade de tranziție de 7 ani.

În urma acestei decizii, mașinile produse în Japonia ar trebui să fie mai ieftine inclusiv în România. Prin acest acord, constructorii din Japonia precum Toyota, Lexus sau Honda vor ajunge practic pe picior de egalitate cu cei din Coreea de Sud, cum ar fi Hyundai sau Kia, care nu plătesc niciun fel de taxă de import. Totuși, este important de precizat că mașinile realizate de producători japonezi la fabricile pe care aceștia le dețin în Europa sunt deja scutite de această taxă.

În schimbul acestei facilități, într-un interval de 15 ani, Japonia va elimina taxa de 30% aplicată produselor din brânză importate din Uniunea Europeană, în timp ce alte sortimente de brânzeturi vor putea fi importante fără restricții la nivelurile actuale. În total, 99% dintre taxele de import percepute de cei doi parteneri vor fi eliminate.

Acordul final va fi finalizat până la sfârșitul acestui an și va intra în vigoare cu efect provizoriu în prima parte a anului 2019. Pentru a deveni efectiv, acordul trebuie însă să fie aprobat și de Parlamentul European și de fiecare dintre cele 28 de state.

Via Automotive News

  • vianu, vineri, 07.07.2017 11:35

    Romania nu va aproba masura pentru ca romanii fac alergie la produsele japoneze, in schimb vor oferi tarilor vest-europene, in spiritul darniciei ce ne caractetizeaza, cateva zeci-sute de milioane de Eu anual prin importul de coji cu norme Euro 1, 2 si 4 ce ar fi ajuns, nefericit, in centrele de recuperare a materialelor.

  • Andy, vineri, 07.07.2017 12:17

    Adevarul e ca majoritatea modelelor sunt realizate in Europa, daca ne gandim la Honda, Toyota, Suzuki sau Nissan. Mazda si Subaru vor beneficia de reducere.

  • @Andy, vineri, 07.07.2017 13:23

    Mazda sunt produse in Mexic sau Rusia, de unde si pana unde Japonia? Vorbesc de modelele pentru piata europeana, pentru SUA au fabrica din Mexic iar pentru Asia produc local.

  • Andy, vineri, 07.07.2017 13:45

    @@Andy CX-3 si CX-5 sunt produse in Japonia, la fel ca 3 si 6. Singura care e produsa si in Mexic e Mazda 2. Ma refer strict la piata europeana.

  • Cyrus, vineri, 07.07.2017 14:38

    Cativa producatori au fabrici si in UK. Probabil are legatura inclusiv cu asta

  • @@Andy, vineri, 07.07.2017 15:09

    Si Mercedes si BMW produc masini in Rusia si asta fiindca-i o piata de desfacere foarte mare. Marea problema e ca vodka le cam da batai de cap si cam fac slat mare de calitate, multe modele BMW si Mercedes fiind cu probleme de calitate. Dar nah.....pe nemti nu-i intereseaza calitatea , ci cantitatea , fiindca daca-i interesa lucrul asta avea bunul simt si fabricau masinilie manual la ei in tara asa cum face Lexus.

  • Coco, vineri, 07.07.2017 17:09

    Pentru o informare corecta a celor ce citesc postările și pentru a nu prelua informații aberante, Mazda produce doar un singur model în Mexic ( modelul Mazda 2 ) . Toate celelalte modele comercializate în UE sunt produse în Japonia. Deasemenea, piesele de schimb originale sunt produse și importate tot din Japonia.

  • vianu, sâmbătă, 08.07.2017 11:45

    Sry Coco, ti-am dat rosu...n-a fost cu intentie :( dar voiam sa ye votez pentru comentariul documentat si la obiect

  • Scrooge, sâmbătă, 08.07.2017 17:22

    Cocos, o dai in balarii. si Mazda 3 pentru Europa e produsa in Mexic, Daca nu crezi pune mana pe telefon si suna la un dealer.