Masina care functioneaza cu aer comprimat
Constructorul indian Tata Motors a dezvoltat Air Car, un automobil care functioneaza cu aer comprimat.
Tata Motors se pare ca a luat foarte in serios normele de poluare impuse de organismele internationale si a gasit o solutie pentru reducerea emisiilor de CO2.
Constructorul indian a venit cu ideea dezvoltarii unui automobil care sa functioneze pe baza de aer comprimat. Botezat Air Car, micul model este pus in miscare de forta aerului comprimat care actioneaza pistoanele motorului. Realimentarea se realizeaza tot print-o unitate de aer comprimat, creata special pentru acest model. In cazul in care proprietarul masinii nu poate gasi un compresor potrivit pentru realimentare, exista o alta solutie si mai simpla: conectarea unitatii incorporate la orice priza.
Desi masina nu va produce niciun fel de emisie CO2, este foarte probabil ca energia electrica folosita pentru a comprima aerul va fi obtinuta prin arderea combustibililor fosili. Chiar si asa emisiile de carbon vor fi incomparabil mai mici cu cele rezultate de pe urma unui motor cu combustie interna.
Daca acest proiect va avea succes Tata intentioneaza sa lanseze si o versiune hibrida a modelului care sa fie echipata cu un mic motor pe benzina care sa actioneze compresorul atunci cand acesta incepe sa se descarce.
Air Car a fost dezvoltata sub atenta supraveghere a lui Guy Negre, fost inginer de Formula 1. Pentru o masina care "merge cu aer" performantele acesteia sunt si ele impresionante: viteza maxima de 109 km/h si o autonomie de 200 de kilometri.
Tata Motors intentioneaza sa lanseze versiunea de productie la inceputul anului viitor in India. Constructorul preconizeaza o cifra de vanzari de 6000 de unitati pe an. Air Car va fi comercializata initial doar in India insa in mai putin de sase luni de la lansarea versiunii de productie ea va fi exportata pe inca 12 piete printre care Germania, Israel si Africa de Sud.
-
Dan, marţi, 29.05.2007 16:38Pt. Alex
Asteapta sa vezi pretul... :)
-
Balaurus I, marţi, 29.05.2007 16:55... pare mishto...nu cred tot ce spun proiectantii ...
Ar fi o chestie interesanta.Are cineva ceva idei de rezervor, presiunea de lucru ,randament etc...? Facem un calcul ? Eu cred ca e o adevarata bomba pe roti si probabil mai zgomotoasa decat cele clasice, ma gandesc la echip. cu aer comprimat. Si, vb. lui Dan, as vrea sa o vad cat va costa si cum va fi in realitate ,cand va iesi pe piata.Sper ca are si mp3 /4 cu muzica din filmele indiene in dotarea standard ! :).Mai bine imi iau una electrica .. Ca si astea e al draq de scumpe.Parerea mea. :)
-
Ov, marţi, 29.05.2007 17:22taxe
Am ce am cu taxele... te pomenesti ca pt. protejarea importatorilor romani de masini clasice apare si aici o mare taxa de mediu. Pt. ca, nu-i asa, o astfel de masina ar consuma oxigenul national...
-
sonky, marţi, 29.05.2007 17:25presiunea in butelie
Oare cati bari sunt in butelie ,din 2 in 2 zile lucrezi la gaura aia de purjare sa scoti apa din butelie,incredible INDIA.
-
deeu, marţi, 29.05.2007 20:04ozon
daca pt reincarcare se ard combustibili fosili adica carbune pacura...de ce nu i-au pus direct motor cu aburi ?
-
Radu, marţi, 29.05.2007 20:10Numa cu aer comprimat ati vazut-o ?
Ce ziceti de masina cu hidrogen ? O galeata de apa te duce vreo 3000 de kilometri. Ce ziceti de masina cu aer comprimat cu motor cat un laptop de mare ? ia uitati-va aici sa vedeti cate minuni fac masinile astea cu aer comprimat. Sa vedeti alea electrice care merg cu 6 baterii cate 200 de kilometri. Am planuri si scheme pentru toate tipurile de masini alternative. Ramai traznit cand vezi ce ushor e sa faci ceva sa mearga sute de kilometri pe mai nimik. Nu mai cumperi benzina/motorina in viata ta. http://www.youtube.com/watch?v=QmqpGZv0YT4&mode=related&search=
-
Radu, marţi, 29.05.2007 20:14Gresit ... nu TATA motors a facut-o , ci francezii , la Cannes
Bai baieti , de ce ii aburitzi pe astia. Mergetzi pe YouTube si vedeti documentarul. Cred ca traducatorii vostri din Engleza si Franceza is indieni.
-
Radu, marţi, 29.05.2007 20:22Sa va traduc eu !
Masina merge cam 150 de kilometri pe o singura incarcare , are 3 butelii la 500 de atmosfere fiecare , polueaza fonic ( face zgomot ca un compresor ) si costa in jur la $15,000 Europa , si la romani o sa coste mai mult , ca romanu se lasa prostit de toata lumea. Ii poti pune compresor de reincarcare inauntru , pe curent , dar iti trebuie alternator puternic. Buteliile sunt facute din aliaj special ... ceva policarbonat care e utilizat si la avioane , si la accident doar crapa si iese aerul , nu explodeaza. Screti-mi mie pe [email protected] si va dau planuri si la alte feluri de motorizari, poate are vreunu din voi bani sa isi treaca masina pe alte resurse.
-
Obstireanu, marţi, 29.05.2007 22:07"PISTONII"
Domnule Bogdan Mirica articolul este interesant. Nu am inteles insa cum ati facut pluralul de la piston la pistonii ? Sau poate e o denumire indiana.
-
Giannig, marţi, 29.05.2007 22:25mai vedem
V-ati jucat vre-odata cu masinutele alea care aveau in fund un balon? care le propulsa cand ii dadeai drumul? Desigur masinuta asta este altceva...si mai este ceva pe langa o aplicatie foarte buna....Doamne ce URATENIE. Trebuie insa sa ajunga sa ne coste o avere combustibilul fosil sa renuntam la benzina...eu nu vreau depilda alt combustibil. Motorul cu combustie este un dar divin. Va asigur ca intr-un drum pe la Cheia sau Arieseni atacand curbele nu veti dori un motor alimentat cu aer comprimat. In oras insa...doamne ce bune ar fi jucariile astea.
-
AndreiRN, marţi, 29.05.2007 22:56Ingenios
Ingenioasa ideea si s-ar putea sa fie o alternativa buna. Imaginati-va ca la "benzinarie" poti face si plinul cu aer. Sau un sistem hibrid cu un compresor de mica capacitate dar presiune mare. Cand "franezi" de fapt sa incarci buteliile cu aer. Poluarea fonica poate fi rezolvata cu izolatie adecvata. Cum ar fi sa aiba cate un "motoras" pe aer la fiecare roata? Iar cand ai vantul din fata sa mai poti ridica si panzele. :) Ar fi strazile ca la desene animate.
-
Arlequino, marţi, 29.05.2007 23:59parerea mea
.parerea mea care ieste , ieste ca tot Cadillac Fleetwood Eldorado e mai buna !!! Are cineva de comentat? :))
-
Radu, miercuri, 30.05.2007 01:19Cum ziceam mai sus ...
aia e numai una din multele configuratii de motoare care exista. Am scheme la masina cu motor normal , si in loc de benzina merge cu hidrogen , care rezulta dintr-un proces de electroliza ... cu o galeata de apa mergi din Satu Mare la Constanta si inapoi, si toata tarasenia costa poate 2-3 mii de dolari ... benzina pentru can 35,000 km ..., deci in 1-2 ani ai recuperat si investitia , rezervoru e acolo , trebuie doar sa schimbi apa (10 litri) la fiecare 5 mii de kilometri. Poate o sa ajunga apa sa coste mai mult ca benzina atunci :D. Nu te ingrijora Giannig , ca virajele alea cu o masina cu motor pe aer comprimat sau una electrica , nici nu le simtzi ... motoru tau cu combustie s-ar cam simtzi jenat pe langa astea ... iar Fleetwood Eldorado ... e piesa de muzeu.
-
vladutztg, miercuri, 30.05.2007 06:55copie
Daca nu ati obsrvat - se aseamana foarte mult la design cu masina facuta de francezi - parca ar fi gemene. Dar o asteptam si in Romania.
-
none, miercuri, 30.05.2007 12:00prima impresie
Prima impresie : un matiz in tuning cu usi glisante :)) ... in rest e bine ca lumea incearca si noi solutii pentru a scade din costurile transportului
-
Eugen, miercuri, 30.05.2007 15:06Interesant
E admirabil ce se intampla din prisma faptului ca rezervele de petrol se termina si arabetzi astia ne tot scumpesc petrolul cum vrea muschiu lor.Cea mai eficienta e folosirea hidrogenului din apa , dar.......ce se intampla cu acea apa dupa 5000 de Km va fi nociva?, nu va fi? ce se va intampla cu apa in cateva zeci de ani daca toate masinile vor merge pe hidrogen. E ok ca in paralel sa se dezvolte masina electrica si masina pe baza de compresie de aer. Va rog daca puteti sa ma lamuriti cu apa care rezulta dupa extragerea hidrogenului . Va multumesc.
-
DeXter, miercuri, 30.05.2007 16:47Vechie
Am si eu o intrebare (probabil v-ati puso si voi): Unde e romanu ala inventator al masinii care mergea cu 30 l de apa si 2 l de ulei? a? ...a disparut :)subit nu s-a mai auzit absolut nimik de el...
-
horhel, miercuri, 30.05.2007 16:49hidrogen = apa + energie
De ce atunci se chinuie BMW sa faca nu stiu ce rezervor shmecher de hidrogen si nu fac unul de plastic ca ala de lichid de parbriz ...
-
zoloft, miercuri, 30.05.2007 16:53AER
in curand o sa inventeze o masina care sa mearga pe aer...suflat de noi in rezervor :))))))))
-
AndreiRN, miercuri, 30.05.2007 17:39Raspunsuri
"Unde e romanu ala inventator al masinii care mergea cu 30 l de apa si 2 l de ulei? a? ...a disparut :)subit nu s-a mai auzit absolut nimik de el..." Era doar un scam de tipul Perpetum Mobile. "Va rog daca puteti sa ma lamuriti cu apa care rezulta dupa extragerea hidrogenului." Nu se extrage hidrogen din apa ci se descompune apa in hidrogen si oxigen, proces care necesita energie. La recombinarea celor doua elemente se produce energie. Datorita pierderilor calorice acest proces "curat" nu va fi niciodata practic deoarece consumi mai mult decat produci. Firmele auto se tot joaca cu acest sistem pt a primi fondurile guvernamentale alocate. Daca ar avea valoare economica s-ar fi folosit de mult in centralele electrice.
-
yo man, miercuri, 30.05.2007 18:59of of mai mai...
:)))) cea mai tare gluma pe ziua de azi.Oamenilor...nu tot ce zboara se mananca.Asta inseamna k munca a zeci de mii de ingineri timp de peste 100 de ani a fost zadarnica.Oare cum de nu s-au gandit la treaba asta???hmmmm...Daca a reusit sa miste caruciorul ala de pe loc asta nu inseamna k e ceva nemaipomenit.E doar ceva experimental si asa o sa ramana.Cand o sa existe pe automobilele de serie motor cu aer comprimat o sa imi tai un picior si o sa ma bat cu el pe spate pana o sa ma omor:)) Auzi...ii mai punem si un compresor la bord care umple butelia si mergem la infinit, compresor electric care ia curent de la un "alternator puternic" antrenat de cine Radu? de Piturca?:))
-
mihai, miercuri, 30.05.2007 21:08marfa
E destul de interesanta solutia gasita de indieni. Ceva mai interesant au facut japonezii cu o masina care functiona cu 4 motoare hidraulice, cate unul la fiecare roata, singura problema fiind zgomotul destul de mare al supapelor de pe instalatia hidraulica. Iar cu hidrogenul va mai trece cativa ani pana va fi accesibil pt toata lumea pt ca tehnologia de producere a motoarelor pe hidrogen si creearea de rezervoare speciale pt stocarea acestuia este destul de scumpa
-
dan, luni, 04.06.2007 13:38masina cu aer
pentru a produce energie electrica nu e neaparat sa fi dependent de RENEL , oricare peco poate instala panouri solare care sa puna in functie compresoare de aer la fel ca cele folosite de BP pentru a alimenta propriile peco si pompele de benzina care sunt electrice. nu exista scuze pentru nu a folosi ceea ce e gratis soare, aer ,vint, etc.
-
cristi, luni, 04.06.2007 14:39aerul comprimat e gratis
Cunosc o firma care are toate utilajele cu aer comprimat. E o firma mica. Si ce s-au gandit oamenii... sa-si faca o instalatie eoliana care sa pompeze aer in rezervoare. Si-au redus consumul electric cu 75%...restul de 25% a acoperit perioadele in care nu batea vantul :). Sa mergi cu masina cu aer comprimat de moara ta de vant, e ca si cum ai merge cu masina cu panze ...nu?
-
masacru, marţi, 05.06.2007 22:04
- Auzi iubi, nu vii sa ma iei shi pe mine de la servici? Ahaa shi poate trecem sa o luam shi pe mama de la Iashi, shi apropo, shtii k matusha Tamara a murit? Trebuie sa trecem shi pe la Arad shi... - Stop, Stop! Plateshte mata benzina sau crezi cumva k mashina asta merge cu aer? :)) cred k aja o sa sune reclama la mashina asta
-
george, sâmbătă, 09.06.2007 23:03free energy
Am avizat principiul de functionare al unui motor aparent monoterm.Avizarea a fost facuta la cererea MEC pe data de 18 04 007 de catre un institut de cercetare.Din partea actualului MEF nu am nici un verdict... Motorul rezolva problema transformarii totale a caldurii in lucru mecanic cu respectarea principiilor termodinamice. Utilizeaza energia termica din mediul inconjurator si radiatia solara ....
-
mak - mak, miercuri, 14.05.2008 21:20motor cu aer
care-i mai fortzos si incepe sa construiasca acel motor cu aer. il ajut cu muschii mei. pe bune. il pun pe bicicleta. niste tipi in Anglia l-au pus pe moped. deci merge.
-
Crickkkxxx111, marţi, 01.07.2008 19:19tzara!
cand o sa vina la noi in romania tehnologia asta o sa treaca 10 ani
-
TMEurope, joi, 14.08.2008 14:20Masina TATA e inventie franceza!
Masinile cu aer fabricate de TATA Motor sunt inventate si produse in Franta. TATA a fost prima companie care a cumparat licenta pentru India sa produca doar modelul mic CAT One. Intre timp Guy Negre (inginerul inventator) face furori in USA unde a castigat premiul X in valoare de 10 miliane de dolari la Salonul Auto International din New York. Informatii video complete gasiti pe : www.youtube.com/ecomotorsromania
-
Luci, marţi, 28.10.2008 20:25Masina TATA e inventie franceza!
www.youtube.com/ecomotorsromania? n-am gasit
-
CORNEL, vineri, 12.12.2008 06:20BUNA RADU
TE ROG FRUMOS VORBEAI DE CEVA SCHEME DACA SE POATE AMI TRIMETI SI MIE EU SUNT MAISTRU ELECTRICIAN DE MESERIE SI MA PASIONEAZA INVENTIILE AS DORI SA COLABORAM CU REPECT CORNEL
-
Luke ing auto C de Arges, joi, 25.12.2008 20:05autobuzul cu motor inertional
UN VOLANT MARE ANTRENAT DE UN MOTOR ELECTRIC ALIMENTAT IN STATIE ACUMULEAZA ENERGIE CINETICA PE CARE O CEDEAZA INTRE STATII TRANSMISIEI AUTOBUZULUI FACIND POSIBILA DEPLASAREA ACESTUIA FARA NOXE! CRED CA A RAMAS UN BANAL TEXT(PROBABIL SI TEST).
-
bebe, joi, 25.03.2010 21:58motor cu aer romanesc
salut tuturor care cititi despre masini cu motoare cu aer comprimat eu sunt un nimeni nici studii de mecanica sau de fizica si chimie dar sa credeti ca motorul cu aer comprimat functioneza si inca cum . nu trebuie alimentat niciodata si daca vreti sa stiti a fost proietat si folosit pentru prima data in ROMANIA in urma cu 30 de ani. curand o sa apara.
Citeste si
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieAston Martin DB9 1M, modelul desenat pe Facebook de fanii mărciiEnglezii de la Aston Martin şi-au invitat fanii să aleagă cel mai potrivit design pentru un model nou. În urma votării, cei de la Aston Martin au decorat un DB9 conform preferinţei publicului şi l-au prezentat pe pagina lor. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieToyota GT86 TRD va fi disponibilă pe piaţa englezeascăClienţii britanici ce doresc o Toyota GT86 mai agresivă vor putea alege varianta TRD. Varianta hot va fi lansată în Regat cu ocazia Festivalului de la Goodwood. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieViitorul Toyota Prius va fi mai uşor şi mai economicToyota pregăteşte deja noua generaţie a lui Prius, model care va fi mai uşor, mai aerodinamic şi mai economic. A patra generaţie a lui Prius va fi echipată cu anvelope speciale, menite să reducă semnificativ rezistenţa la rulare. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieInfiniti nu va folosi platforma lui GT-R pentru vârful gameiOficialii Infiniti au infirmat posibilitatea utilizării platformei lui GT-R pentru cel mai sportiv model din gama Infiniti. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 26 iunieSkoda Rapid, imagini şi informaţii noiSkoda a prezentat imagini noi cu ultima adăugire a gamei sale - Rapid. De data aceasta, imaginile au fost însoţite de informaţii tehnice. Citeste tot
Da ! Dupa ce francezii au construit primul automobil ,Japonezii l-au perfectionat/adaptat /etc. Iata ca indienii de la Tata (despre care nu prea ne-ati vb. , ati avut grija sa vb. despre "masinile" germane) au facut ceea ce trebuia ! Autonomia ar terbui marita. Cum apare la noi , asta o iau !