Maserati se desparte de V8-ul tradiţional pentru un V6 Pentastar

Publicat vineri, 10.06.2011 15:07 de Bogdan Mirică

Maserati va renunţa la propulsorul V8 de provenienţă Ferrari, în favoarea unei soluţii mai eficiente: "benzinarul" V6 Pentastar, care ar urma să fie supraalimentat.

A venit timpul ca şi Maserati să se supună normelor de poluare impuse de principalele organisme internaţionale. Potrivit unor surse din interiorul constructorului italian, oficialii se pregătesc să renunţe la propulsoarele V8 de 4.2 şi 4.7 litri, provenite de la Ferrari, regăsite de publicul larg în actuala gamă.

GranTurismo şi Quattroporte se văd astfel nevoite să renunţe la unitatea cu opt cilindri care aşi-a câştigat deja locul în istoria italienilor. Locul său va fi luat de un agregat pe care Chrysler începe să-l popularizeze tot mai mult. Este vorba despre motorul Pentastar V6 de 3.0 litri, cu injecţie directă, destinat a se regăsi sub capota celor două modele.

Pentru a se putea ridica la nivelul predecesorului său cu opt cilindri, unitatea de origine americană va fi supraalimentată, bagajul de putere urmând să însumeze peste 400 de cai putere. 

via | egm

  • Vasi .judet Cluj, vineri, 10.06.2011 15:37

    As vrea si eu un Dacia Sandero.Ma poate ajuta cineva cu sfaturi? Va rog foarte mult.De unde se poate achizitiona o asa masina.Multumesc

  • ciurik, vineri, 10.06.2011 15:46
    pacat sau nu?

    era motorul cu cel mai placut sunet din cate am auzit pana acum.

  • chandlerbing, vineri, 10.06.2011 16:13
    @ Vasi .judet Cluj

    daca tot esti din judetul Cluj, ai putea sa mergi sa achizitionezi o ASA masina din judetul Tulcea... cu ocazia asta te plimbi si tu prin tara si mai vezi ce se intampla prin lume... sau ai putea sa iti cumperi un radio, un televizor sau un computer si respectivele abonamente pentru acces la informatii...

  • Victor, vineri, 10.06.2011 16:30

    Cred ca este o greseala,mai ales pt modelul Quattroporte,care pe piata din SUA va fii dezavantajat in lupta cu Cadillac XTS,Mercedes S,Audi A8,BMW 7,Lexus LS,Jaguar XJ sau Hyundai Equus,acolo standardele de motorizare pt modelele premium cer ca pt clasa lux sa existe sub capota un motor V8,motoare in opt cilindri care sunt destul de economice,s-au dus vremurile in care acestea consumeu 20 si in regim urma,deja motoarele de pe S sau A8 consuma 13% de pe Equus si XJ cam 14% BMW ramane cu un motor destul de depasit cu un consum de 15-16. Cei de la Masserati ar trebuii sa investeasca in tehnologie,acolo unde motoarele Ferrari sunt groaznic de energofage,tradand in acelasi timp un decalaj tehnologic fata de producatorii germani,motorul de 3l este potrivit pt piata europeana si pt Masserati Bitturbo,acest model ar avea nevoie si de un motor diesel pt piata europeana,ca si SUV-ul de altfel.

  • uau, vineri, 10.06.2011 16:36
    @victor

    ar trebui vs. trebuii, Maserati vs. Masserati, Biturbo vs. Bitturbo

  • ScorpyonVAG, vineri, 10.06.2011 16:45
    @

    Si uite asa, renunta brandurile consacrate la istoria/traditia automobilului adevarat, din cauza unor... cu poluarea lor cu tot. In loc sa scoata Cazanele alea vechi cu numere pe BG + sa se puna pe industrie cu ecologia, ei scot motorizari consacrate. Motorizarea de 507CP V8 ce echipa M5 si M6 , M1 (out cu el) , Masserati . Ma intreb ce mai urmeaza ?

  • fiat, vineri, 10.06.2011 22:33

    Maserati cu motor american.

  • Mircea, duminică, 12.06.2011 02:30

    ce seamana Jaguar XKR-S cu acest Maserati la exterior...mai ales partea din fata

  • Excomunicatorul, duminică, 12.06.2011 10:45
    :)

    @Scorpyon Dupa cum bine stii,lumea evolueaza.Asta inseamna implicit disparitia unor lucruri care,in cele mai multe dintre cazuri,lasa loc altor lucruri mai bune si mai performante sa-si faca aparitia pe piata. Aici intra in discutie si climatul social-economic in care se face aceasta tranzitie,care,dupa parerea mea,este unul potrivit deoarece trebuie sa reducem cumva dependenta de petrol si de marile state care ni-l vand. On-topic: Masserati se reorienteaza si poate ca acest lucru va fi unul benefic pentru ei.

  • shtrumph, duminică, 12.06.2011 11:55
    @Scorpyon

    V10 nu V8. si da, e pacat ca recurg la downsizing chiar si pe M

  • denon, duminică, 12.06.2011 15:00
    @Excomunicatorul

    perfect de acord,acelasi lucru l-a facut si Porsche,si i-a prins bine,cu toate ca multi aruncau cu noroi in ei.