
Mărcile Lancia şi Alfa Romeo vor deveni complet electrice în 2026 şi 2027
Grupul Stellantis anunţă că marca Lancia va deveni 100% electrică în 2026 la nivel global iar marca Alfa Romeo va face acelaşi lucru în 2027 pe principalele sale pieţe.
Automobilele marca Alfa Romeo vor fi complet electrice în Europa, America de Nord şi China, a precizat conducerea grupului Stellantis cu prilejul publicării rezultatelor sale semestriale. Stellantis anunțase anterior că Alfa Romeo va începe transformarea într-o marcă electrică din 2024.
Grupul auto a mai anunţat de asemenea că pregăteşte relansarea mărcii Lancia, care în prezent nu mai oferă decât un singur model şi acesta doar în Italia.
Marca premium DS din portofoliul grupului Stellantis va mai lansa doar vehicule electrice începând din 2024.
Stellantis intenţionează ca în doi ani să dubleze numărul de automobile complet electrice din gama sa, de la 11 la 22 de modele, a subliniat CEO-ul Carlos Tavares.
Via Agerpres
-
Kirotractor, miercuri, 04.08.2021 12:13
Aferim, @ds. Dar și motoarele 2.0 L4 Alfa sună-ntr-un mare fel. Iar mașinile-s f. reușite (am avut norocul să vâjâi un pic o Giulia Veloce de 280 CP.) Moulinex-urile stellantizate ”premium” vor fi însă Alfe-Lancii doar cu numele, siglele fiind și ele doar NLP (programare neuro-lingvistică.) Și oricum, la cât de puține vând acum n-ar fi exclus chiar să fie toate electrice-n câțiva ani.
-
sandu, miercuri, 04.08.2021 12:44
pacat de alfa, ce masini faceau....
-
cu toate astea, miercuri, 04.08.2021 13:37
nu vor reusi sa opreasca prabusirea acestor marci.
-
dan_grc, miercuri, 04.08.2021 13:49
Întrebarea este ce vor face până în 2026 aceste mărci, cum vor supraviețui ? Doar cu perfuzii de la grupul mamă.
-
cred ca, miercuri, 04.08.2021 14:40
@cu toate astea intuieste bine, pentru ca aceste 2 marci sunt prea mult asociate cu vechiul sistem de propulsie si in ultimii ani nu au facut nici cel mai mic efort in directia electrificarii, au zero imagine, e foarte greu pentru ele sa se mai afirme acum. pe piata au aparut branduri noi, exclusiv electrice, care au acaparat atentia si care vor domina in viitor piata, gen nio, polestar, xpeng si mai sunt anuntate inca alte cateva zeci, multe din afara sectorului auto (apple, xiaomi, sony, etc), cu idei fresh de design, bugete consistente si planuri ambitioase de dezvoltare, plus marcile traditionale care s-au miscat cu mult talent in directia electrificarii coreenii, francezii, mai nou nemtii au venit puternic din urma, asteptam si reactia japonezilor, ca potential au ...de tesla nu mai zic nimic, e referinta in jurul carora graviteaza toti. in conditiile astea, cine se mai uita la cele 2 marci pomenite in articol? cu tot transferul de tehnologie din grup, tehnologie care va performa bine la peugeot, citroen, opel (pe opel il ajuta mult si sigla, ii vine manusa) si posibil si la fiat, marcile lancia si alfa au soarta pecetluita zic eu, cu regret, pentru ca nu s-au preocupat deloc de imagine. din grupul stellantis, cam in aceeasi situatie nasoala se mai gasesc si chrysler, maserati, dodge si chiar si jeep, chiar daca jeep e inca una dintre marcile care acum le aduc bani, pentru viitor e complet nepregatita.
-
Liviu, miercuri, 04.08.2021 15:00
Prin "complet electrice", poate se refera la faptul ca niciun model nu va avea variante neelectrificate. Deci am putea vedea in continuare motoarele de 2.0 si 2.9 in diverse combinatii de hibrid clasic sau phev. Nu cred ca au cum sa treaca asa repede la 100% electric.
-
inexorabil, miercuri, 04.08.2021 16:26
Mafioso (14:40), “a performa” există numai în capul tău (o)cult. On topping: toţi e-boii din ex-industria auto se reped cu coarnele înainte. De altfel, această manie (pur socialistă) a e-planificării întinsă chiar pe decenii nu mai poate fi controlată…Prin urmare, “ştiri” axate pe schizofrenia supremă se vor tot perinda prin faţa ochilor noştri. Limita este cerul…răbdării.
-
inexorabil, miercuri, 04.08.2021 17:02
În definitiv, să nu îmbătăm cu apă rece. Tartorii emolari şi slugile lor jurate se tot canonesc să ne convingă “în substrat” că, "inevitabil", se va atinge un paroxism al e-febrilităţii, când, de fapt, electroasele reprezintă doar o etapă intermediară…Miza adevărată a “capetelor (i)luminate” este alta (decât “protecţia prioritară a mediului”), recte eliminarea completă a controlului uman din TOATE sferele de decizie ale vieţii telurice, în cazul nostru impunerea autoritară (a se citi: samavolnică) a “autonomelor”. De abia atunci sentimentul sclaviei va fi global, deplin şi absolut…
-
Tricoul, miercuri, 04.08.2021 18:07
Și posibil lămpi de noptieră la câte modele scot.
-
Kirotractor, miercuri, 04.08.2021 19:08
Nu merită să te (mai) consumi, meștere @inexo -- mai bine distrează-te cu analize semantice ale postacilor e-zombificați, e f. relaxant. Trist e că nici nu-s plătiți pentru asta (deși s-ar putea să mă-nșel.) Și cel mai penibil e că niciunul n-are vreo electrică-n garaj. Ai prins bine oricum din limba lor lemnoasă câteva fire care le animă psihoza, inițiată-n orice caz prin tsunami-ul iritant de e-știri cu iz de cincinal în patru ani jumate. E așa haios de ex. cum scriu ei la plural ”așteptăm reacția japonezilor”, de parc-ar fi portavocea unor mulțimi unanime. ...Ete că io n-aștept asta, ba chiar mă bucur de poziția reticentă a japilor versus ștechereală la tot cartieru”.:-) Sau cum Alfa Romeo (și alte mărci legendare) ”n-au imagine” din cauză de non-e-realizări... Pentru ei Nio sau alte ”n” e-bule speculative tip Fisker, Bollinger, Lordstown, Lucid Air, Nikola etc. au deci mai mult prestigiu. Kafka a obosit săracu-n groapă de-atâtea răsuciri, dar se pare că-i nevoie de un apex al (auto)mințirii aprobat De-Mai-Sus înainte de trierea finală.
-
inexorabil, miercuri, 04.08.2021 20:37
Kiro, conştientizez până la luciul “pietrei filosofale” că am devenit (neputând evita gustul amar aferent) specialist în căratul apei cu sita, dar tocmai “infrastructura” mea geto-scito-bizantină nu-mi permite să evadez din vulcanul…nădejdii. De altfel, scopul meu intim este nu atât zădărnicirea mentalităţii satanoide, cât prevenirea celor din nefericire slabi de înger…Cuviosul Paisie Aghioritul a afirmat în mod straşnic că “după furtuna diavolească, va veni însorirea dumnezeiască”. Fiindcă Însuşi Cel Care concide cu Cuvântul a hotărât că “trebuie să fie toate (n.m. : năpastele), dar încă nu este sfârşitul” (Matei 24:6). Iar când s-a apropiat “punctul omega” al pătimirii Sale, nu S-a opus fizic prigonitorilor, ştiind că “acesta este ceasul vostru şi stăpânirea întunericului” (Luca 22:53) – şi, oricum, înţelepciunea divină (ce pleonasm!) nu ne este accesibilă. Totuşi, nouă ne transmite fără încetare: “Nu fiţi părtaşi la faptele cele fără roadă ale întunericului, ci, mai degrabă, osândiţi-le pe faţă” (Efeseni 5:11). Un asemenea îndemn nu sugerează vreun echivoc, nu? Am mai subliniat avertismentul Sf. Apostol Pavel: “Taina fărădelegii deja se lucrează”…Deci încă de pe vremea Apostolilor! Presupunând (logic!) că se lucrează neîntrerupt, oare nu s-a perfecţionat după 2000 de ani de “evoluţie” ?! Oare n-a devenit atât de seducătoare, încât miza ei principală este “să amăgească, de va fi cu putinţă, şi pe cei aleşi” (Matei 24:24) ?...Cu alte cuvinte, miliardele de suflete pe care le poate culege cu uşurinţă extremă nu-l satisfac pe scamatorul-şef din tenebre – el tânjeşte după “trofeu”, recte viz(s)ează prăbuşirea spirituală a scepticilor anti-New Age şi a tenacilor întru rezistenţă (obligatoriu fără hashtag). Iar atuul sau asul din mânecă pe care crede că-l posedă poartă un singur nume: automatismul insistent-obsesiv al repetiţiei propagandistice…Adică, da, Kiro, se trage în noi cu şabloane (progresiste, nu-i bai) mai abitir decât la zidul celebrei unităţi militare din Târgovişte.
-
Edikkk, miercuri, 04.08.2021 22:59
Bravo Stellantis. Lancia şi Alfa vor avea vânzare bună în Italia, clar. Şi poate şi ceva în Europa. Nu au cum să le meargă mai rău, cu electrificarea, decât anul trecut.
-
inexorabil, miercuri, 04.08.2021 23:49
Nu vi se pare nostim? “Preavicleanul” nostru este, de fapt, atât de previzibil…Nu se abate de la “program” nici măcar infinitezimal. Ca şi cum ar întruchipa un aparat cu fise. Iar fisa subiectului nostru este constituită de…profeţii. Execute? Y/N? Y!
-
Johnny, joi, 05.08.2021 21:15
Planul pt DS, Lancia si Alfa este ca din 2024 lansarile sa fie exclusiv electrice, nici macar hibrizi...pt ca...asa e platforma. Asta presupune ca modele cu combustie interna sa fie in vanzare in cont....cat rezista pe piata fara imbunatatiri majore. Nu stiu cat de bun e depinde de acea platforma. Legat de prestigiu si istorie...in cadrul unei corporatii marcile sunt doar nume, tehnic e acelasi produs vandut sub diverse denumiri. Nu doar Alfa are problena asta, Audi, Mini, Porsche, Bentley, e in aceeasi situatie. Cine- si imagineaza ca Porsche dezvolta, produce, inoveaza...uita ca de fapt e WV....haideti sa fim seriosi.
Citeste si
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMini își revizuiește planurile de electrificare: va oferi motoare termice și după 2030Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMaserati Grecale primește un nou nivel de echipare de bază: motorizare mild-hybrid cu 300 CPConstructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 apriliePorsche 911 GT3 facelift este cea mai rapidă mașină cu transmisie manuală pe NurburgringPorsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieBentley Black Edition: ediție limitată la 400 de unități pentru 3 modele din gamăBentley a lansat o nouă ediție specială limitată numită Black Edition. Aceasta va fi disponibilă pentru 3 modele din gamă: Continental GT, GTC și Flying Spur. Doar 400 de unități vor fi produse. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieKia EV9 primește o ediție specială numită Nightfall EditionCel mai mare SUV electric din familia producătorului coreean, Kia EV9, a primit o ediție specială numită Nightfall Edition. Pe lângă accentele de design vopsite în culoarea negru lucios, ediția specială aduce și un mod Boost, care pentru câteva secunde crește cuplul motor. Citeste tot
Or scoate doar electrice, dar sunetul unui V6 bi-turbo de 2.9 litri al lui Giulia Quadrifoglio nu se poate compara cu nimic.