Marchionne este greu de impresionat: “Mașinile electrice nu sunt viabile, nu ai cum să faci profit!”
Șeful grupului Fiat-Chrysler (FCA), Sergio Marchionne, susține că nu există un model economic viabil pentru producția mașinilor electrice astfel încăt să fie obținut profit.
Majoritatea producătorilor auto se concentrează pe eficientizarea activității și reducerea costurilor, odată cu noua eră a mașinilor electrice, însă nu toți sunt impresionați de această tendință.
Sergio Marchionne, cel care conduce destinele grupului Fiat-Chrysler, a vorbit despre cât de greu este să faci mașini electrice și a dat ca exemplu compania Tesla.
“Încă nu avem un model economic viabil ca să producem mașini electrice”, a spus Marchionne. “Oricât de mult mi-ar plăcea Elon Musk, este un prieten bun și a făcut o treabă extraordinară la nivel de marketing cu Tesla, eu nu sunt convins de viabilitatea economică a mașinilor pe care el le promovează”.
Șeful FCA crede că nivelul ridicat al costurilor pentru producția unei mașini electrice ar trebui să-i facă pe constructori să se concentreze pe dezvoltarea hibrizilor până când costurile vor scădea.
Via Carscoops
-
TheArrogantOne, miercuri, 11.10.2017 17:33
ce vrea marchione sa spuna este ca ca nu sunt viabile daca, cumparatorii nu sunt stimulati prin pachete financiare generoase de la stat a se vedea cazul Singapore si Hong Kong unde dupa ce au fost taiate aceste ajutoare vanzarile tesla s-au evaporat peste noapte.
-
vianu, miercuri, 11.10.2017 17:51
pai e un non-sense.... un produs e viabil economic daca si numai daca isi acopera costurile (la final, pretul de vanzare) numai si numai prina achizitia acestuia de catre un cumparator din banii proprii (ma rog, si din imprumuturi, pentru ca asta ar insemna ca banii luati din surse externe urmeaza a fi restituiti din veniturile acestuia) in mometul in care vii cu ajutoare, acestea, ajutoarele devin o buna metoda de a ascunde lipsa de viabilitate economica a produsului. deci ajutoarele/stimulentelke nu transforma produsul in ceva viabil economic ci doar il ajuta sa intre in piata. e fix si la fel cu mult laudatele produse romanesti de dinainte de '89 care "cucereau" pietele lumii doar pentru ca erau vandute la pret de dumping , cu costuri ce erau "diluate" prin distributia acestora pe alte produse romanesti sau pe seama unor salarii si a unui consum intern rupt de realitatile economice. [email protected] ca ai scapat un NU pe acolo..cred ca voiai sa spui "nu sunt viabile daca cumprataorii SUNT stimulati cu ajutoare."
-
Kirotractor, miercuri, 11.10.2017 17:52
Vorba rabinului - amîndoi aveți perfectă dreptate. :-)
-
Arogantul, miercuri, 11.10.2017 18:08
pai si eu tot asta incercam sa spun
-
xxx, joi, 12.10.2017 08:23
Deja avem 2 probleme infrastructura si poluarea (vorbesc la nivel global, nu știu care este mai grava). Toyota când a brevetat hibridul l-a protejat 10 ani, cine dorea sa facă trebuia sa plătească, brusc după ce a dispărut perioada de gratie toți se bulucesc sa facă. A început adevărata bătălie pentru tehnologia electricelor unde trebuie sa ai resurse importante. Eu cred ca Musk vrea sa dezvolte o tehnologie, apoi sa vândă licențe, Tesla rămânând cu gamele superioare.
-
Green_Alex, joi, 12.10.2017 09:20
profitabilitatea asta este un concept relativ si foarte volatil. Ea se poate schimba in termen de cateva luni. Ideea cu electricele nu este neaparat sa fii profitabil acum, ci sa fii pregatit (cu capacitati de constructie, logistica si know-how) pentru momentul T0. Ori astea trebuiesc pregatite dinainte, De aia pe piata la momentul asta nu avem decat anunturi de N masini electrice sau hibride plug-in (cu exceptiile notabile ale celor cativa curajosi Leaf, ix, Zoe, etc). Producatorii mari anunta intentii si pregatesc infrastructura lor interna asteptand sa vada cum evolueaza piata bateriilor, legislatia (europeana si mondiala) si nu in ultimul rand moda.
-
Razvan, joi, 12.10.2017 09:38
Probabil asa cum Marchionne susține că nu există un model economic viabil pentru producția mașinilor fiabile!
-
unu, joi, 12.10.2017 10:23
pai de unde revizie, de unde juma din valoarea masinii la o taponare usoara frontala....csf n.ai csf
-
cetateanul turmentat, joi, 12.10.2017 11:58
Deci cum ramane: - are dreptate, desi nu stie sa conduca proria companie spre profit, si a dus spre faliment si grupul Chrysler Jeep, in afara de Fiat - nu are dreptate, deci masinile electrice sunt viabile, si ne vom cumpara toti tesla in curand Am ametit de atata gandire....
-
kostas, vineri, 13.10.2017 14:10
Am condus un hyundai avante hybrid, pe ruta BUC.-ORADEA si retur. Cost cu carburantul (gpl) = 270 lei. Aceeasi ruta, acelasi sofer, cu vw Tiguan 2l diesel=780 lei. DECI ................nu ma intereseaza profitul LOR, ci CAT ECONOMISESC EU. PUNCT. NU VETI GASI MODELUL HYUNDAI AVANTE LA VANZARE IN RO. DE CE?????????
-
xxx, vineri, 13.10.2017 14:47
@kostas Cei de la Hyundai trebuie sa-ti răspundă. Apoi compari un Sedan cu un SUV Spui ca ai plătit 780lei asta înseamnă vreo 156l pentru 1200km asta înseamnă vreo 13% pt Tiguan, ori mergi foarte tare peste 150km/h sau mașina are o problema. La GPL ai o medie de 7,5% dar câtă benzina ai consumat? (daca ai mers numai pe GPL cam nasol pt motor)
-
kostas, vineri, 13.10.2017 15:02
Ai dreptate, dar ambele au cv. automata, am avut acelasi regim de viteza, dar cel mai important: Avante are motor de 1,6 injectie DIRECTA GPL + MOTOR ELECTRIC/ Benzina zici.......ce sa fac cu ea?
-
Andy, duminică, 15.10.2017 21:58
Fara suparare kostas, insa poveste pare cusuta cu ata alba. 13 l la 2.0 diesel in afara orasului? Maxim 8-9 la mers tare. 13 poate prin Bucuresti la ora de varf cand faci 10-15 km in +1 ora. Plus ca Avante in Europa? Strange. P.S. Pare intamplare stil Mascarescu
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
ma gandesc ca omu' stie ce vorbeste dar el e omul aflat la carma unei corporatii care nu sta pea bine nici macar la vanzarile de masini clasice...ceea ce inseamna ca aceasta entitate este guvernata de un model economic ...neviabil deci?