Lux a la Jaguar: XJ Daimler Super Eight
Jaguar a lansat o versiune de superlux al varfului sau de gama, modelul XJ. Dotarile sunt la nivelul maxim!
Jaguar a prezentat astazi oficial primele fotografii cu cea mai luxoasa versiune a celui mai luxos model al sau: XJ. Se numeste XJ Daimler Super Eight, este versiune cu ampatament marit si se distinge la exterior prin grila cromata, prin noile blocuri optice frontale si posterioare, prin jantele de 18 inch (optional de 20 de inch BBS) si prin numeroase alte elemente subtile care fac farmecul unui astfel de model.
In dotarea de serie sunt incluse, asa cum este normal, o multime de gadgeturi si elemente care fac viata la bord mai placuta. Astfel, sistemul climatic dotat cu fotosenzori cu actiune individuala pentru fiecare scaun (fotosenzorii calculeaza cantitatea de caldura solara in fiecare portiune a masinii si regleaza automat temperatura pentru fiecare loc), sistemul multimedia cu doua monitoare de 6.5 inch montate in tetiere sau prizele de acces audio/video (cititor MP3, camera video, walkman, iPod, PC) sunt toate incluse in dotarea de serie.
De asemenea, in serie este inclus si touchscreen-ul de 7 inch care gestioneaza sistemul TV, cel audio, navigatia si climatizarea. In ceea ce priveste siguranta, versiunea Daimler Super Eight a lui XJ vine cu EBA, DSC, sistem de asistenta la franarea de urgenta si A.R.T.S., un pachet de securitate pasiva care, cu ajutorul unor senzori, releva gravitatea unui eventual impact, contoleaza pozitia soferului, utilizarea centurilor de siguranta sau pozitia si statura pasagerilor de pe scaunele din spate. Rezultatul direct este calculul perfect al modului in care sunt activate airbag-urile si pretensionarea centurilor.
In ceea ce priveste finisajele la interior, vorbim de mult lemn si mai ales de spatiu enorm. Astfel, aflati ca pasagerii din spate dispun de nu mai putin de un metru de loc pentru picioare. In conditiile in care, evident, scaunele sunt actionate electric.
Sub capota, luxul este impins de un V8 supraalimentat de 4.2 litri si 395 CP/6000 rpm. Cuplul de 411 Nm si puterea ridicata ii permit versiunii speciale sa acclereze de la 0 la 100 km/h in 5.3 secunde si sa ajunga la o viteza maxima, limitata electronic, de 250 km/h.