Lotus a dezvoltat o stație de încărcare de 450 kW: 142 km autonomie în 5 minute
Constructorul britanic de automobile a dezvoltat o stație ultra-rapidă de încărcare pentru mașinile electrice. Aceasta are o putere de până la 450 kW.
Până în 2028, Lotus intenționează să devină o marcă pur electrică. Dar, pe lângă modele cu zero emisii, constructorul britanic (deținut de Geely) vrea să dezvolte și o infrastructură de încărcare pe măsură, care să îi scape pe clienți de așa numitul fenomen de "range anxiety".
În acest context, Lotus tocmai a lansat o stație de încărcare, de 450 kW, pentru mașinile electrice. Aceasta utilizează un sistem de răcire cu lichid și, în cazul unui model Lotus Eletre R, o așteptare de 5 minute înseamnă o autonomie de 142 kilometri.
La aceeași stație, repriza 10-80% ar dura 20 de minute, transmit reprezentanții mărcii.
Terminalul de încărcare poate alimenta cu energie până la 4 mașini simultan.
Primele stații ultra-rapide au fost deja instalate în China. În al doilea trimestru din 2024, Lotus va instala stațiile de 450 kW în Orientul Mijlociu și în "majoritatea țărilor europene". Ulterior, stațiile vor putea fi utilizate și în Germania și Austria.
via Lotus
-
The Real Seriff, marţi, 28.11.2023 15:23
@14:04 Ma bucur ca te semnezi cu User-ul meu, e clar cat de duce capul. On topic, iar o minciuna gogonata pe care orice om normal la cap nu o crede, de parca statia aia se monteaza oricum, oriunde ca sa vina nea Gheorghe cu Dacia Spring sa incarce acolo.
-
Trilulilu, marţi, 28.11.2023 15:52
Pot face stații de 1GW, pentru 100 de mașini simultan pentru că problema rămâne aceeași: de unde alimentezi stația cu aceste puteri. Apoi, cât va deveni prețul curentului electric în urma unor astfel de investiții? Se va diferenția tariful de la casă față de cel din parcarea nu știu carei autostrăzi?
-
Dutz, marţi, 28.11.2023 16:10
Ce contează dacă are relevanță în viața reală… dieselul pute (și nu știam… și n-are nici legătură, dar nu contează, atâta pot), noroc că avem obsedații care să dau sfinți și ne spun nouă ce și cum, că doar le pasă de planetă, și au tot dreptul. Nu contează știrea (relevantă sau nu), ei sunt la post ;) Lotus abia face mașini (nu-i jignire, sunt doar o nișă aproape insesizabilă). Ced că inginerii de la CFR, pot mai mult ;))
-
@Trilulilu, marţi, 28.11.2023 16:23
De unde alimentezi și clădiri de birouri, blocuri, fabrici... Sau poate cine știe, Lotus, Tesla sau Ionity sunt atât de proști încât nu s-au gândit la ceva atât de evident. Noroc că ți s-a aprins ție becul.
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", marţi, 28.11.2023 17:00
După mintea prostului dacă fac mașini de nișă, nu sunt buni ingineri. Geniul vântului de noapte lovește din nou :)))
-
Fănel de la SRI, marţi, 28.11.2023 17:57
Nebunule, vrei un sugiuc?
-
Dutz, marţi, 28.11.2023 17:58
Ba s-au gândit (pe naiba), între timp și-au dat seamă ca soarele și vântul nu bat tot timpul (ciudat), și au introdus energia nucleară pe lista surselor verzi… ce? cum? Momentan folosim (unele tari peste 70%), fosili să producem electricitate, poi dacă crește consumul și va crește și fără electrice cum să nu se întrebe unii care gândesc, de unde? Dar electricele sunt cu Zero Emisii, nu? Cum am spus o electrică poluează și când stă!!! As fi curios dacă vreun obsedat a văzut vreun plan concret (orice tara relevantă) care să arate simplu consumul actual, cu cât va crește și de unde energia verde și cu cât va crește consumul… da de unde, bla, bla!!!
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", marţi, 28.11.2023 18:22
Bolovane, încărcătoare de 350kW există deja. Funcționale și multe. Toate țările știu că nu sunt probleme, un bloc de locuințe sau o clădire de birouri consuma mai mult și sunt cu miile. E plin internetul de terminați cu ifose de deștepți care au impresia ca s-au gândit ei la ceva la care nici experții nu s-au gândit. Ce s-ar face lumea asta fără voi, măi draga. Auzi... Eu te sfătuiesc să te lămurești cum e cu vântul noaptea, și dacă reușești, vino să ne explici cum sta treaba cu încărcătoarele de 450kw.
-
optimistul din Saveni, marţi, 28.11.2023 19:23
Cand apare o statie din asta la mine in oras atunci o sa-mi iau si eu electrica. Pana atunci talpa frate, sa ardem barilii. Chit ca unora le pute.
-
Andrei, marţi, 28.11.2023 20:32
La mine în oraș încarc acasă, peste noapte. De stațiile astea avem nevoie pe autostrăzi.
-
@dutz, miercuri, 29.11.2023 06:57
Helau!! Găsești pă net stații de încărcare cu baterii ca backup, se pot pune bateriile uzate la treabă langa stație. Mai lăsa delfinul și mai pune mâna pe Google înainte să tastezi aiurea.
-
Flavius, miercuri, 29.11.2023 13:03
Mda. Nu e rau sa fie bine dar am si eu o intrebare: daca se baga in ea un Spring nu tot cu 30kw incarca ??? Nu raspundeti , era retorica. Raman la parerea mea: pana nu se face in parcarile blocurilor o retea "rezidentiala" de mica putere ( cel muuult 7.4kw- e suficienta pentru incarcarea noctuna a oricarui autotuirism aflat pe piata ) in asa fel incat statiile semirapide (22kw trifazic) , rapide si superrapide sa fie utilizate doar pentru tranzit si incarcari de urgenta, reteaua nu va fi suficienta NICIODATA. Intr-o statie menekkes , de 22kw trifwzic un Spring tot cu 6.6 incarca iar din cele de curen continuuu , indiferent ca au 50, 75, 150, 350 sau 450 de kw , tot 30 inghite. Se uita ca 54% dintre romani locuiesc la bloc si nu pot incarca noaptea in garaj.
-
@Flavius, miercuri, 29.11.2023 19:29
În Londra și început sa fie încărcătoare la stâlpii de iluminat. Parchezi pe strada și încarci noaptea.
-
Dutz, miercuri, 29.11.2023 21:01
După cum ziceam bla, bla… Agenția de Energie Atomică estimează că numărul țărilor care produc energie din surse nucleare va crește semnificativ “în următorii ani”. Este necesară dublarea numărului de reactoare nucleare pentru îndeplinirea obiectivelor climatice. Asta cu dublarea, teste ca să NU şocheze, în realitate n-o să fie suficient… dar ce să faci obsesia este obsesie. Lumea deja se bate pe lucrurile de parcare, o să fie tare când se vor bate și pe încărcătoare. O să vii dimineața și-ți găsești mașina deconectată și bateria “goală” , sau furat adaptorul, sau stația în eroare șamd. Ce naivi sunt unii cu privire la “bunul” public. Nici tancurile nu rezistă ca bunuri publice… suntem niște paraziți care distrug tot indolenți și indiferenți… sunt și excepții, dar muuult prea puține.
-
@dutz, joi, 30.11.2023 00:20
oamenii in vest au case, isi permit sa aiba propria priza, panouri etc....milioane de milioane de soferi isi permit... aia de stau la bloc iau metroul etc..tu iei delfinul
-
Sile, joi, 30.11.2023 07:56
@dutz Singurele cabluri de încărcare detașabile , care teoretic ar putea să dispară sunt cele de trifazic de 22kw . Celelalte , de curent continuu sunt atașate de statie și nu pot fi luate . Daca ai avea electrica ai ști că odată pornită încărcarea încărcătorul se blochează în mașină ( mașină are niste cleme care intra în niște orificii din mufa încărcătorului) . Odată blocat în mașină nu poate fi deblocat decât de tine , când pleci cu mașina așa că nu poate fi furat cablul.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
20 de minute?? Mult, doamnă, mult, dincolo era mai puțin. Eu oricum fac în bidon, din mers. Time is money, baby, când ai de făcut 800km/zi.