Look de curse, legal pe sosea: Scirocco GT24

Publicat joi, 22.05.2008 18:59 de Mircea Meșter

Conceptul Scirocco GT24 face parte din galeria modelelor pe care daca le vezi pe sosea nu le uiti niciodata. Are cu ce!

Desi Scirocco nu a aparut inca pe piata si nu este inca disponibil spre cumparare, Volkswagen se poarta de parca acesta se afla la finalul carierei si are nevoie de cateva impulsuri de atentie din partea biroului de marketing.

Astfel, dupa ce am vazut cum arata versiunea pe care VW o va alinia la startul cursei de 24 de ore de la Nurburgring - una radical schimbata si cu elemente care nu au ce cauta pe o sosea deschisa traficului - germanii ne prezinta cel mai bun prieten al soferului in versiune Scirocco - GT24 Concept. Altfel spus, vorbim de un concept care prefigureaza cea mai dinamica versiune de strada Scirocco existenta pana in acest moment, aceasta fiind dezvaluita chiar in fata fanilor Volkwagen, la festivalul Woerthersee din Austria.

Evident, punctul de plecare inspre realizarea superbului "invelis" exterior al masinii a fost varianta de curse dezvoltata de biroul VW Motorsport din Hanovra pentru cursa de la Nurburgring. Cu toate acestea, multe dintre elementele prezente in dotarea lui GT24 Concept sunt preluate de la versiunea de serie. Difera evident lungimea (+23 cm) si latimea (+6 cm), la fel si garda la sol (suspensiile au fost coborate cu 75 mm) si masa proprie (-178 de kilograme).

Interiorul a fost si el adaptat pentru a se potrivi cu un condus ceva mai sportiv. In aceste conditii, rollcage-ul, scaunele sport si centurile de siguranta cu prindere in cinci puncte fac casa buna cu volanul demn de circuit. Mai mult, comenzile clasice, precum setarile sistemului ABS sau cele ale pachetului de aer conditionat, sunt comutate ON/OFF simplu, prin butoane la fel de simple aflate pe consola centrala transformata in plansa de bord.

Evident, motorul nu a fost uitat de inginerii Volkswagen. In acest caz, vorbim de un TSI de 2.0 litri cu patru cilindri care dezvolta 300 de cai putere/6500 rpm. Axa frontala este cea care primeste in totalitate puterea produsa de motor printr-o cutie DSG cu sase rapoarte.

via | Newspress 

  • tds, joi, 22.05.2008 22:35
    frumos dar...

    de ce toata puterea pe fata, mi se pare exagerat 300 cp doar pe fata, o sa aiba parte de understeering si torque-steering la greu, vw sunt in stare sa faca un sasiu bun dar totusi.... in orice caz arata bestial masinuta ;)

  • AndreiRN, joi, 22.05.2008 22:53
    Copiat

    Ce mult seamana cu o copie la Honda Civic.

  • Honda Civic, vineri, 23.05.2008 08:27
    Copie?

    Vrei sa spui ca seamana cu o Honda Civic? Sau vrei sa spui ca este o copie Honda Civic? Pentru ca ce ai spus mai sus este o aberatie atit din punct de vedere gramatical cit si ca sens.Cauta sa vezi un Civic si dupa aia comenteaza.

  • Geo, vineri, 23.05.2008 09:44
    Debeleas

    Interiorul e debelea rau, insa scaunele sunt prea "scoica" si daca cineva va merge la drum lung, va suferi in mod sigur...insa nu asta e ideea acestei masini. Nu inteleg LCD-ul barosan din stanga ? sa fie navigatie ? TV pentru copilot sa vada si el un pornache ceva ?hmmmm. Oricum, sustin si eu 300 CP pe o axa cam mult, chit ca e usoara si are aripa aia in spate gata de decolare. 4 motion ceva ?

  • gigi, vineri, 23.05.2008 09:56

    Cred ca e cel mai tare design, din ultimi ani.Nu am vazut nimic pana acum care sa ma impresioneze asa ca modelul asta.Cat despre ala de sus ca seamana cu honda cred ca esti dus cu pluta rau tare seamana cu Loganu poate.

  • yo..., vineri, 23.05.2008 10:12
    pt Geo

    "Nu inteleg LCD-ul barosan din stanga ?" din cate vad eu e in dreapta... Masinuta e super, dar...

  • plictis, vineri, 23.05.2008 10:24
    finally

    Maisna e senzationala si nu are nevie momentan de artificii de genul acestui body kit. Arata senzational in stare naturala dar asa e si mai si. Si daca semana cu X sau cu Y ce? Fratilor sunt masini, au faruri, roti, usi, surprinzator si volan... si trendul e sa le faca cat mai SF si aerodinamice. Fiecare semana cu altceva dar asta e deosebita.

  • P.I.G., vineri, 23.05.2008 10:39
    Lectie !!!

    Lectie despre cum ar trebui sa arate o masina tunata sport-racing in realitate, nu obositii de pe strazile noastre care se chinuie degeaba cu lepadaturile lor sa dea carutelor lor look de racing....Vezi salonul de tunning de la Prisma...praf....Ar trebui sa-si printeze pozele astea si sa le puna prin garajele lor inainte sa se apuce de "tunat" trotinete.....penibili.Masina asta arata senzational !Punct.

  • eu, vineri, 23.05.2008 12:11
    toteu

    moarte producatorilor care fac masini care trec de maxim 10L/100! ... se preconizeaza ca Litrul peste o luna va trece de 5 lei, iar la sfarsitul anului va ajunge la 2 euro (7.5 lei) ce frumos ar fost acum daca nu simteau toti a se da papagali cu motoarele lor de q7 sau touareg

  • raul, vineri, 23.05.2008 12:18

    daca tot ii sa semene cu ceva..mai degraba cu volvo c30...nu ca ar fi ceva rau.

  • Spider, vineri, 23.05.2008 12:18
    hmmm

    Masina chiar are calandrul fata ce aminteste de Civic Sedan si calandrul spate ce aminteste de Alfa 147. Dar asta nu pra mai conteaza. La cate modele s-au facut la fiecare firma in curte se mai termina si ideile...asta e...dar transmisie fata??? O transmisie fata nu tine cu succes in frau decat max 225 CP (dupa cum spun unii ingineri), iar o masina sport adevarata are tractiunea pe spate...sau integrala...eu prefer pe spate. Se pare ca aceasta masina se integreaza in segmentul de masini practice cu capabilitati sport, (Honda Civic Type-R, Golf GTI, Megane Coupe...s.a.m.d.) care sa aiba 4 locuri si un portbagaj mare. Li se spune Hot-Hatch...nicidecum masini de curse. Parerea mea. Sper sa nu incepeti sa dati cu rosii ca de obicei.

  • dori, vineri, 23.05.2008 12:36
    vw pacii

    oricand o impreza STI pe langa jaful asta, o tractiune 4x4 isi spune cuvantul, parerea mea :) desi cred ca volkswagen-ul ar castiga la consum. sunt curios la ce pret va ajunge

  • gigi, vineri, 23.05.2008 12:57
    Ce oameni!!

    Sunt sigur ca inginerii de la vw, o sa tina cont de parerea expertilor de pe aici(contabili,frecatori de menta,vanzatori de telefoane mobile,etc,etc) si sper sa le intre in cap mai ales treaba cu 225 pe puntea fata.Ma mai gandesc si poate imi deschid o fabrica de automobile si pe voi va iau ca ingineri. P.S Parca seamana cu Loganu.oricum Loganu il face pe acest mic Vw

  • Tzaq, vineri, 23.05.2008 14:01

    E PREA TARE!! ce lamburghini??? ce ferrari???? wv asta e pur si simplu SUPERB!!!!!!!!!

  • AndreiRN, vineri, 23.05.2008 19:03
    Honda Civic

    Am cativa tineri pe strada care si-au tunat Hondele Civic si arata cam la fel si din spate si din lateral si din fatza. Mi-a fost clar ca cei de VW ii privesc la detaliu pe cei de la Honda cand am vazut o Acura langa noul VW. Aceleasi dimensiuni si lini.

  • george, vineri, 23.05.2008 22:50
    CE-TI MAI PLACE SA ABEREZI...

    @ AndreiRN In primul rand, design-ul auto are elemente comune foarte multor masini (faruri "intinse" pe aripi, bot ascutit si asa mai foarte departe). Asta nu inseamna ca toate masinile sunt copiate dupa una singura...Daca te uiti mai atent, o sa vezi ca seamana si cu alte masini... In al doilea rand, design-ul nu inseamna masina. Din pacate, un design "reusit" poate sa-i aduca succes unei masini nu tocmai fiabile si performante asa cum un design neinspirat poate sa ingroape o masina buna...Din pacate, oamenii din ziua de azi sunt foarte superficiali din punctul asta de vedere si pun aspectul daca nu pe primul loc, cel putin printre primele locuri pe lista prioritatilor... In al treilea rand, masinile "tunate" (adica tuning din ala de se vede si de la etajul 40) de care aberezi tu acolo seamana cu toate elicopterele...Te duci la o firma din aia si-i spui sa-ti faca spoiler de Impreza si sa ti-l puna pe BMW, asa va face...Asa ca lasa design-ul in pace ca nu exista numitor comun si daca vrei sa faci o chestie destepta, baga-ti nasu` prin motor si prin cutia de viteze si asa mai departe...ca ai ce sa vezi la masinutele astea. GARANTAT!

  • MuggZ, sâmbătă, 24.05.2008 11:18

    Din punct de vedere al designului masina la exterior este foarte agresiva cu un grilaj mare in fata. Interiorul mi se pare modernist totusi mi se pare putin cam exagerat.

  • Eu, sâmbătă, 24.05.2008 13:17
    Prea tare

    Sunt fan BMW, dar nu pot sa nu apreciez aceasta masina. E prea tare, VW o sa dea lovitura cu noul Scirocco, poate o sa ii mai dea in jos pe cei de la AUDI care au masini prea scumpe pt. ce ofera. Oricum VW sunt printre cei mai tare, bv lor!

  • nelutzu, sâmbătă, 28.06.2008 10:12
    pt admin

    nu stii va intra in productie modelu asta?sau ramane un concept?