Logan GPL costa 8000 de euro
In cadrul unei conferinte de presa organizate astazi Dacia a prezentat noul Logan GPL si progresele sale in domeniul protectiei mediului.
Cu ocazia Zilei Internationale a Mediului Inconjurator, Dacia a organizat o conferinta de presa in cadrul careia a prezentat principalele sale realizari in materie de protectia mediului. Tot in cadrul conferintei, constructorul roman a prezentat oficial si primele automobile Logan echipate cu GPL.
Singurele versiuni din gama Logan care vor fi disponibile in varianta cu alimentare alternativa, benzina/GPL (gaz petrolier lichefiat) vor fi Preference 1.4 MPI si Laureate 1.4 MPI. Sistemul de alimentare cu GPL este dezvoltat impreuna cu Landi Renzo, unul dintre liderii mondiali pe piata de GPL. Pretul fixat de Dacia pentru aceste vehicule este de 8000 de euro pentru versiunea Preferance si 8800 de euro pentru Laureat.
Prin lansarea Logan GPL, Dacia incearca sa castige un public format din persoane fizice interesate sa reduca costul carburantilor, societati comerciale cu activitati care implica un rulaj intensiv (taxi, scoala de soferi, firma de distributie) si persoane sensibile la reducerea poluarii.
GPL-ul este un carburant economic si ecologic, al carui pret la pompa este cu 50% mai mic decat al benzinei. Emisiile de CO2 ale vehiculelor care utilizeaza carburantul GPL sunt cu 18% mai mici fata de cele echipate cu motoare pe benzina. In prezent in Romania exista aproximativ 150.000 de vehicule echipate cu sistem alternativ de alimentare GPL si o retea de distributie cu o acoperire de 90%, care cuprinde 1000 de statii.
In cadrul conferintei de presa, Francoise Fourmont, directorul general Dacia, a subliniat progresele facute de uzina de la Pitesti in domeniul protectiei mediului. Investitiile realizate in ultimii ani in cadrul uzinei au constat in modernizarea instalatia de distributie a apei consumul de apa fiind redus cu 95% in perioada 2000-2006. In acelasi interval de timp, consumul de energie electrica necesar pentru fabricarea unui vehicul a fost diminuat cu 75%, iar consumul de energie termica a fost redus cu 83%.
Este un pas important facut de Dacia. Apreciez aceaste realizare dar as realiza si mai mult daca ar scoate un model nou cat mai repede......