Lobby-ul Germaniei a convins UE: limita de 95 grame CO2/km pentru maşinile anului 2020 va fi revizuită
Comisia Europeană a acceptat argumentele reprezentanţilor Germaniei şi acceptă un nou proiect în privinţa emisiilor medii de CO2/km ale automobilelor produse în 2020.
Germania a reuşit să convingă reprezentanţii Comisiei Europene că decizia de a limita emisiile de CO2 ale modelelor noi produse în 2020 la 95 grame pe kilometru poate periclita numeroase locuri de muncă din Europa. Cele 28 de state membre UE au decis să caute o altă soluţie la această problemă, fiind convinse de lobby-ul puternic derulat de nemţi. Actuala restricţie în materie de emisii CO2 la nivel de gamă este de 130 grame CO2 pe kilometru. Printre argumentele germanilor se numără periclitarea locurilor de muncă de pe piaţa internă şi potenţiale probleme financiare pentru constructorii premium.
O propunere anterioară a reprezentanţilor Germaniei viza introducerea treptată şi parţială a noii reguli, urmând ca anul 2020 să implice o restricţie de 95 grame CO2 pe kilometru pentru doar 80% din automobilele produse în anul respectiv. Propunerea a fost discutată şi cu reprezentanţii producătorilor de automobile din Germania, care susţin că reglementarea solicitată de Comisia Europeană ar fi dus la costuri ridicate, a căror amortizare ar fi necesitat mai mulţi ani.
În cazul în care măsura propusă de CE ar fi fost implementată, compania de consultanţă Cambridge Econometrics estimează că Uniunea Europeană ar fi economisit în jur de 70 de miliarde de euro pe an, totul din reducerea consumului de carburant aferentă automobilelor mai economice introduse în producţie. O medie a emisiilor de CO2 de 95 grame pe kilometru corespunde unui consum mediu de carburant de 4.0 litri la sută. Unii analişti spun că decizia Comisiei Europene a fost făcută pe considerente politice şi că preţul plătit de consumatorii europeni este prea mare în raport cu beneficiul obţinut de germani.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Au dreptate. Ar trebui plantati mai multi copaci si bagate mai multe restrictii si in cazul fabricilor si apoi la autoturismele mici.