Lista tehnologiilor de siguranţă pe care le va oferi viitorul Mercedes S-Klasse

Publicat luni, 19.11.2012 17:55 de Bogdan Mirică

Noua generaţie a modelului Mercedes S-Klasse va oferi tehnologii de siguranţă inovatoare sau îmbunătăţite. Lista lor poate fi consultată mai jos.

Mercedes promite să revoluţioneze segmentul sedanurilor de lux cu noua generaţie a modelului S-Klasse în luna aprilie a anului viitor, atunci când este programat debutul oficial al limuzinei din Stuttgart. Modelul va stabili noi standarde tehnologice în segment. Cel puţin dacă ne luăm după ce afirmă jurnaliştii publicaţiei britanice AutoExpress, care au avut deja ocazia să facă cunoştinţă cu noul model în cadrul amplasamentului din Sindelfingen, Germania.

Ansamblul tehnologic are la bază un sistem de 26 de senzori, conectaţi la trei unităţi de control diferite. Informaţiile culese de receptori promit cel mai sigur model din istoria Mercedes.

Lista tehnologiilor include:

Distronic Plus un sistem cruise control care include acum şi funcţia Steering Assist. Mai exact, sistemul detectează prezenţa mâinii pe volan şi ajustează direcţia dacă maşina părăseşte banda de circulaţie. De asemenea, cruise controlul frânează şi accelerează între 30 km/h şi 200 de km/h.
Crossing Traffic Braking Assistance sistemul include o funcţie de frânare automată de urgenţă, setată să funcţioneze până la o viteză de 72 de km/h, care vine în plus cu o tehnologie ce recunoaşte traficul din intersecţiile pe care urmează să le traversezi. O premieră mondială, potrivit germanilor.
Traffic Sign Recognition sistemul şi-a îmbunătăţit recunoaşterea semnelor de circulaţie, fiind capabil să citească şi şoselele închise, semnele de interzicerea a circulaţiei şi restricţiile temporare de viteză.
Attention Assist sistemul a fost de asemenea îmbunătăţit şi monitorizează eventualele stări de oboseală ale şoferului între 59 şi 200 de km/h.
Parcare Automată sistemul îi va permie limuzinei să execute parcări laterale autonome, la o viteză de până la 9 km/h. Maşina va putea să şi părăsească singură locul de parcare. De asemenea, Mercedes oferă asigurări că S-Klasse va putea parca şi în spaţii mai lungi cu doar un metru decât maşina.
Rear Impact Avoiding sistemul detectează eventualitatea unui impact posterior. Dacă incidentul urmează să aibă loc în timp ce maşina dumneavoastră staţionează, S-Klasse va aprinde luminile de avarie. În cazul unui impact, S-Klasse blochează frânele pentru a evita un al doilea impact.
Centuri de siguranţă îmbunătăţite pentru pasagerii din faţă, un sistem special împinge pasagerii în scaune în eventualitatea unui impact. Pe bancheta din spate avem centuri de siguranţă pretensionate, care se ridică cu 70 de mm pentru a nu incomoda pasagerii şi sunt prevăzute chiar cu un airbag.
Iluminarea LED toate funcţiile de iluminare ale noului S-Klasse vor avea LED-uri. Această tehnologie va permite folosirea luminii de drum în permanenţă, obturând fasciculul luminos atunci când este detectat trafic din celălalt sens de mers. 
Iluminarea pietonilor blocurile optice ale noului S-Klasse vor fi conectate la un set de senzori infraroşu, care detectează prezenţa pietonilor. În direcţia acestora este orientat un fascicul de lumină, pentru ca şoferul să îi vadă mai bine.
Lumini LED posterioare acestea sunt mai intense pe timp de zi, pentru a fi observate mai bine, în vreme ce seara, în traficul aglomerat, ele îşi reduc intensitatea pentru a nu-i deranja pe ceilalţi participanţi la trafic.
Sistem Night-vision îmbunătăţit tehnologia poate detecta animalele de la 100 de metri şi pietonii de la 160 de metri, pe timp de noapte.

via autoexpress

  • somebody, luni, 19.11.2012 19:24

    Misto se pare ca cei de la mercedes vor sa se bage in fata celor de la volvo si la capitolul siguranta

  • razvan, luni, 19.11.2012 19:28

    Pai Mercedes a inventat cam tot ce tine de siguranta la auto, incepand de la centuri de siguranta si airbag.

  • Suedezu, luni, 19.11.2012 20:15

    Daca si porcaria asta cu eticheta ''Mercedes'' a inventat tot ce tine de siguranta inseamna ca aveti doar 15 ani si nu ati trait acum 30 de ani .Mercedes copiaza tot de la Vovo,se inspira de la Volvo si mai imbunatateste pe alocuri ca sa i a ochii.Volvo a inventat primul airbag ul pt pietoni,Volvo a inventat primul sistemul ''blis'' de avertizare la unghi mort,Volvo a inventat primul sistemul ''City safe'',Volvo a inventat primul sitemul cruise control pt mwersul in traficul aglomerat,tot Volvo va inventa un sistem imbunatatit pt evitarea animalelor,tot Volvo este singura marca care nu se rastoarna,si multe alte inovatii.Poate japonezii,sa inventeze pe contpropriu fara sa se inspire de la Volvo,cum este Nissan care va inventa sistemul de ocolire a obstacolelor,sau noile inovatii Toyota.Astea da inovatii,astea clar nu sunt copiate sau inspirate dupa Volvo,insa germanii astia copie tot ce tine de tehnologie si imbunatateste nimik mai mult.

  • BaditzaEx, luni, 19.11.2012 20:35

    @Suedezu air-bagul pietonal intr-adevar a fost inventat de Volvo dar cel pt sofer de GM,iar in materie de automobilistica cei care au adus cele mai multe inovatii au fost cei de la Mercedes , ar dura foarte mult sa stau sa incep... dar sunt foarte multi constructori, concerne care au adus mult mai multa contributie ca Volvo ( Volvo s-a axat mai mult pe siguranta ) si chiar vav de siguranta, vezi ca Ford au implementat primii centura de siguranta ( inaintea celor de la Volvo , ca un mic ex ), vezi realizarile si inovatiile aduse de Lancia ( a fost mai acum ceva vreme un art despre Lancia, aici pe AM ), Volvo sunt dupa Benz, GM, Ford, Lancia, Citroen in materie contributia valorii adusa industriei automobilistice , las-o mai moale cu Volvo ca iei pe urmele lu' Mafia/Samba cu TAYOKA

  • Mafiotu, luni, 19.11.2012 21:47

    @Suedezu - asa e, niste nesimtiti, s-au inspirat de la volvo, pacat ca nu si la capitolul calitate, senzorii nemtilor nu prea dau rateuri cum dau la volvo, probabil nu sunt chinezesti. Oricum tot Coyota e cea mai tare, au astia o tehnologie noua prin care masina face clatite si le scoate prin fanta de la cd-player. Ce naiba poti sa vrei mai mult?

  • dumbravaandrei, luni, 19.11.2012 22:09

    Are si volvo multe sisteme care apar pe masinile lor, dar pentru 60% din sistemele de siguranta de la ora actuala, cred ca ar trebui sa va indreptati multumirile catre cei de la Bosch. Constructorii doar folosesc produsele lor adaptate la platformele proprii...

  • Pt toti copilasii de pe site, luni, 19.11.2012 22:29

    Incetati cu Volvo , ca n-are neam de neamul Volvo asa ceva ! Volvo are meritele sale in domeniul sigurantei, dar nu se compara cu contributia celui mai vechi brand auto. De fapt Volvo nici macar n-are reprezentant pe segmetul asta, deci despre ce vbim aici?!!

  • ??, luni, 19.11.2012 22:40

    Volvo e marca premium? Sunt multi care contesta acest aspect. Si de cand intra Volvo in aceeasi discutie cu S-Class ? Are volvo vreo masina de segment F? Nu-si incheie volvo oferta cu mult prea obositul S80 ?

  • ztele, marţi, 20.11.2012 01:08

    Sisteme mai vechi imbunatatite, nimic spectaculos. Bravo lor ca incearca sa ofere o masina cat mai sigura. That being said... @BaditzaEx: primii care au introdus centura de singuranta au fost Nash (USA), iar primul producator cu centuri de siguranta in standard a fost Saab. @pt toti copilasii: n-are absolut nicio importanta daca Volvo are sau nu reprezentant in aceasta clasa. Aici e vorba despre sisteme de siguranta. @??: da, Volvo e marca premium(spre deosebire de nemti, nu face camioane, utilitare, etc), iar S80 e o masina senzationala, in ciuda varstei.

  • Cineva, marţi, 20.11.2012 01:42

    @ztele E o idiotenie sa afirmi ca Mercedes-Benz, prin prisma faptului ca produce si utilitare e "mai putin premium" ... O face pentru ca POATE... asta spre deosebire de Volvo. Iar sistemele de pe S Class sunt spectaculoase din moment ce NIMENI nu are asa ceva pe segmentul limuzinelor high-end. S Class intotdeauna a fost un punct de referinta. Nu s-a nascut inca masina care sa detroneze S-ul din fruntea clasamentului, chiar si acum dupa atatia ani de W221. E binestiut. Daca arunci cu noroi in S , nu dovedesti decat naivitate si incultura auto. PS: volvo produce camioane in caz ca nu stiai.

  • Giga-Motors, marţi, 20.11.2012 02:07

    Baieti, ia scutiti-ma de Mercedes S-Klasse......Ati auzit de Eterniti S-Plasse? (cu "S" de la Stupid). Aia adevaraciune de masina :D @BaditzaEx, las-o si tu mai moale cu adevarul, ca incepe sa-mi placa de tine :) @ztele, Nash a fost o marca minora (preluase la un moment dat design de Buick si motoare plus transmisii de la GM), care a incercat sa se faca cunoscuta printr-un patent deja brevetat, insa Ford a fost cea care a introdus centura de siguranta ca dotare optionala. Iar Mercedes s-a concentrat pe sisteme de siguranta inca din anii '30 (ca si pe limuzine blindate), deoarece era marca preferata a elitei naziste, pe care nu-si permitea s-o dezamageasca. Cat oi fi eu de fan GM, nu voi contesta niciodata suprematia Mercedes pe plan auto, chiar daca nu mai scoate masini tot atat de bune ca odinioara. Iar cand persiflam cu ceva timp in urma "triada germana", nu vizam aceste branduri ca atare, ci mentalitatea anormala cu care sunt privite de multe suflete mioritice, care cred ca ciumegareala lor "de cartier" se reflecta fidel in expresivitatea sobra, de tip prusac, a siglelor germane.

  • BMW, marţi, 20.11.2012 03:35

    @unde sunt alte toyota care spuneau ca nemtii sunt varza :)) Ma prapaditilor NEMTII au fost primii de la motoarele cu ardere interna pana chiar si la acele beculete LED care inca multe COYOTE adica toyote nule au. Daca va uitati in cartea recordurilor cred ca japonezii nici in jumatate nu au premii si premiere mondiale cate au nemtii. BRAVO GERMANY, IST DAS BESTE !!!

  • RRR, marţi, 20.11.2012 10:01

    Multe aberatii mai spuneti. Daca sunteti asa de "pornitzi" pe acest subiect va sfatuiesc sa va rezervati o ora intr-o zi si sa cautati pe net detalii despre systemele de siguranta si nu numai. O sa fiti uimiti ca defapt inventatorii multor sisteme sunt alti producatori/inventatori si marcile auto doar cumapara din cel mai ieftin loc.....si evident implementeaza aceste sisteme din an in paste ca nu cumva sa se obisnuiasca lumea cu prea multe inovatii.

  • ztele, marţi, 20.11.2012 11:08

    @Giga-Motors: marca minora sau nu, au fost primii. @Cineva: "suprematie" e un cuvant prea vag pentru mine. Sisteme gen lane warning, distronic, tetiere active, night vision, traffic sign recognition, etc are si Lexus, si BMW, si Volvo. S-klasse e o masina senzationala, asta nu voi nega niciodata. @BMW defapt primii care au introdus sistemul de iluminare LED au fost cei de la Lexus.

  • The best or nothing, marţi, 20.11.2012 13:09

    Sunt inovatii tehnice pe care nici Lexus, nici BMW, nici volvo nu le au... ca sunt unii care prefera sa le ignore, asta-i altceva.

  • BMW, marţi, 20.11.2012 15:58

    Unde sunt fanii suedezi si japonezi care spuneau ca nemtii sunt varza :)). Va mai zic odată spalativa ochii si urechile si rasfoiti cartea recordurilor si vedeți cine a fost Karl Benz si Gotleb Daimler . Japonia nu are nici jumătate din inventii cat are Germany. MADE IN GERMANY a fost si este punctul de referință . (Posted by IPone 5).

  • Monsieur, marţi, 20.11.2012 19:33

    Problema e ca se reintoarce limuzina adevarata si pe multi ii deranjeaza!

  • ztele, marţi, 20.11.2012 19:52

    @BMW: fanii suedezi sunt aici. Spune-mi mai pe larg despre inovatiile astea, ca, inafara de motorul cu combustie interna si ABS-ul eu nu mai cunosc. P.S. "spalati-va". P.S.2. Ma bucur ca ti-e drag, dar totusi, ar trebui sa stii ca-l chema Gottlieb. P.S.3. IPone asta e o replica "1:1" de iPhone?

  • W221, miercuri, 21.11.2012 09:37

    "We're rather taken with the current generation S-Class. It's probably the best luxury saloon you can buy today, that is of course, until the next generation pops out." - Sursa: topgear.com "Astăzi, Mercedes-Benz S-Klasse este etalonul în materie de lux în gama germanilor" - Sursa: automarket.ro "The S-Class dominates its class with supreme levels of comfort, style, luxury and performance. Innovative technology combined with dynamic appeal makes the S-Class the executive leader of the road."Sursa: roadtestreports.co.uk