Limuzină sportivă cu benă: primul VW Amarok V8 TDI costă 200.000 de euro
Casa germană de tuning MTM a dezvoltat o versiune specială a lui Amarok. Aceasta le este dedicată șeicilor și costă mai mult decât un S-Klasse în echipare de top.
Pick-up-urile vândute de marii producători în Europa au încetat de ceva vreme să gie utilitare veritabile și încearcă să împletească cât se poate de bine zona utilitară de tradiție în care se află acest tip de modele cu o abordare lifestyle interesantă. Iar cel mai bune exemple în acest sens sunt apariția unor sisteme care pun accent mai ales pe confort în dotarea noilor generații Pick-up, cum sunt sistemele audio de top sau pielea de calitate în interiorul unei mașini care la origine a fost creată pentru a căra obiecte voluminoase. Mai mult, pick-up-urile încep să atragă mărcile premium, iar Mercedes a anunțat anul trecut că primul său astfel de model va apărea în scurt timp pe piață
Ei bine, un tuner german a decis să ducă lucrurile și mai departe. MTM, o casă teutonă specializată în modificarea modelelor de stradă, a transformat un "banal" Volkswagen Amarok într-un soi de limuzină sportivă cu benă. Și da, știm că "limuzină" "sportivă" și "benă" sunt trei termeni care nu au în mod normal ce să caute în aceeași frază, însă în cazul mașinii dezvoltate de MTM vorbim de un context favorabil acestui "barbarism".
Sub capotă, Amarok-ul semnat de MTM are un V8 TDI de 4.2 litri care dezvoltă 410 CP și nu mai puțin de 930 Nm. Cu această uzină de putere în spate, modelul german "uită" că are în spate o benă care nu îl avantajează aerodinamic: echipat cu o cutie automată Tiptronic, modelul modificat reușește să ajungă de la 0 la 100 km/h în doar șase secunde, iar viteza maximă este de 240 de kilometri pe oră.
Evident, schimbările tehnice au vizat și celelalte elemente ale trenului de rulare, pentru că altfel vorbeam de o mașină cu șanse majore să decoleze de pe șosea la primul kickdown. Cu jante BBS de 20 de inch, un roll-cage atașat la celula de siguranță a mașinii, suspensii revizuite și cu un pachet de frâne ale căror discuri au diametrul-monstru de 16 inch pe față și 14 pe spate, modelul seamănă mai degrabă a Hot Hatch decât a utilitară. Sau, mai bine zis, ex-utilitară.
Cum rămâne cu "limuzina"? Aflați că, la interior, noul Amarok V8 Desert Edition - numele oficial de scenă a acestei mașini - vine cu un habitaclu acoperit cu piele de calitate, cu scaune tapițate cu Alcantara, cu elemente din fibră de carbon și cu un sistem multimedia care include navigație GPS și tuner TV. Nici exteriorul nu a scăpat de modificări vizuale, pragurile, bull-bar-ul și extensiile aripilor fiind dublate de o nuanță de caroserie care amintește de culoarea cuprului.
Prețul pe care-l cere MTM pentru un Amarok modificat astfel este de 200.000 de euro. O bagatelă pentru șeicii cărora le este dedicat. Prezentarea oficială: Salonul Auto de la Geneva, care începe în 1 martie.
Culmea nesimtirii.