Lewis Hamilton câștigă la Silverstone, după un incident controversat cu Max Verstappen

Publicat luni, 19.07.2021 13:11 de Alexandru Monenciu

Lewis Hamilton, campionul mondial en-titre, a câștigat Marele Premiu de Formula 1 găzduit de legendarul circuit Silverstone. Cursa (care a inclus în premieră o manșă de sprint) nu a fost, însă, lipsită de incidente.

În 2021, Marele Premiu de Formula 1 al Marii Britanii, găzduit de circuitul Silverstone, a inclus în premieră o manșă de sprint. Una pe care a câștigat-o pilotul celor de la Red Bull Racing, Max Verstappen, urmat de Lewis Hamilton și Valtteri Bottas.

Cei trei au pornit în aceeași formulă în cursa de duminică. Hamilton a avut un start mai bun decât Verstappen și a încercat să-l depășească, fără succes, pe olandez în virajele Abbey și Brooklands.

CONTACT ÎNTRE HAMILTON ȘI VERSTAPPEN

Mutarea decisivă a venit în virajul rapid Copse. O depășire controversată, în urma căreia Max Verstappen a fost proiectat violent în parapet. Din fericire, pilotul celor de la Red Bull Racing a ieșit rapid și teafăr din monopost, însă oficialii au fluturat imediat steagul roșu suspendând cursa. Între timp, la conducere se instalase Charles Leclerc care anterior incidentului a trecut de Valtteri Bottas.

În turul 4, cursa a fost reluată și Leclerc a reușit să rămână în fața lui Hamilton. Tot acum, Lando Norris l-a depășit pe Bottas în virajul 1 și trecut pe poziția a treia. Restartul a fost cu ghinion pentru Vettel, care a răsucit monopostul Aston Martin și a căzut pe poziția a 19-a.

Sergio Perez, singurul pilot Red Bull Racing rămas în cursă, ocupa poziția a 13-a în turul 8, după ce a pornit de pe linia boxelor ca urmare a incidentului din manșa de sprint.

Revenind în fruntea plutonului, Leclerc reușea să-l țină pe Hamilton în spate. Norris a intrat la boxe în turul 21, pentru a trece pe pneuri hard, dar schimbarea a fost destul de greoaie, astfel că britanicul a revenit pe circuit pe poziția a 6-a. L-a depășit imediat pe Alonso și a trecut pe 5.

PENALIZARE DE 10 SECUNDE PENTRU HAMILTON

Hamilton a oprit la boxe în turul 26, dar mai întâi și-a ispășit pedeapsa de 10 secunde primită în urma contactului cu Verstappen. A ieșit pe circuit în spatele lui Norris și la peste 35 de secunde depărtare de Leclerc.

Monegascul a intrat și el la boxe, reușind să păstreze prima poziție. Colegul său, Carlos Sainz, nu a fost însă la fel de norocos.

Lewis Hamilton a început să mărească ritmul și în turul 31 a trecut de Norris, tot în virajul Copse. Campionul mondial en-titre a ajuns pe 2 în turul 40, Valtteri Bottas fiind informat de echipă că trebuie să-l lase pe britanic să treacă.

LECLERC PIERDE PRIMA POZIȚIE

Avantajul pe care îl avea Leclerc începea să dispară încet, încet, iar în turul 50 a pierdut prima poziție în favoarea lui Hamilton, ieșind larg în virajul Copse.

După 52 de tururi, Lewis Hamilton și-a trecut în cont a opta victorie în Marele Premiu de Formula 1 al Marii Britanii. Charles Leclerc a fost nevoit să se mulțumească doar cu poziția a doua și cu titlul de Pilotul Zilei. Valtteri Bottas a completat podiumul.

Au urmat, pe rând, Lando Norris, Daniel Ricciardo (cea mai bună performanță din 2021), Carlos Sainz, Fernando Alonso, Lance Stroll, Esteban Ocon și Yuki Tsunoda.

  • 33, luni, 19.07.2021 13:28

    https://m.youtube.com/watch?v=lkAoSghdD6Y&feature=youtu.be :)

  • Costel, luni, 19.07.2021 13:47

    Domnu' Monenciu?...unde-i domne acea controversa? de ce agitati apele inutil, d-le Monenciu?!? permiteti-mi sa separam graul de neghina in respectiva *controversa*.... afirmatiile haimanalei de abanos despre acelasi unic si etern *salvator al Scuderiei*, Charles L'echec: “He was very respectful in terms of leaving a gap” “I got to be somewhere alongside him, he knew that I was there, but he stayed committed and just did a wider line and he nearly kept it. And that was really great racing."(racefans) .....pe romaneste: Charles L'echec este gratulat pentru faptul ca a sarit afara(la propriu) din virajul Copse in pseudomanevra de a-si pastra prima pozitie in cursa!!! Max, respect! spre deosebire de L'echec macar tu chiar posezi acel definitoriu atribut masculin in zona inghinala....

  • Cristi, luni, 19.07.2021 14:03

    O cursa cum de mult nu am avut,cel putin inceputul a fost ca pe vremurile bune!!!PS. Sunt un pic sovin cu persoanele cu ten inchis dar a fost un incident de cursa ,parerea mea ca 44 nu trebuia penalizat!!!Sper sa mai avem curse ..roata la roata anul acesta!

  • !!!, luni, 19.07.2021 14:19

    @Costel Din partea unuia cu Vitelul in suflet, cuget si simtiri, chiar nu mai ai la ce sa te astepti. Si nici nu te astepti la ceva ! Trebuia ca si Leclerc sa ia drumul zidului de pneuri, ca sa-i arate lui Costel ca are cojones ! Chiar vazand ca BLM-istu-i turbat si in stare de orice, numai sa castige ! Probabil Vitelul asa ar fi făcut, fiind cunoscuta "vitejia" care-l caracterizeaza ! Sau nu ?

  • Sumi7, luni, 19.07.2021 15:08

    Daca a meritat victoria Ham chiar nu stiu. Insa un lucru este clar, si-a dat foc la valiza cu Verstappen de acum incolo, asta nu uita si nici nu iarta. Nu se compara cu fetitele de pe circuit. Cum sa-i faci loc frate cu riscul de a parasi trasa?

  • Mad Max, luni, 19.07.2021 15:12

    Max nu e tipul numit Mad Max tocmai pentru manevrele periculoase pe care le făcea ? Nu Christian Horner ii zicea Mad Max ? Acum e victima . Oh no , anyway.

  • Costel, luni, 19.07.2021 15:16

    @!!!, la felul cum s-a comportat L'echec in *duelul* pentru mentinerea primului loc cu doar doua tururi inainte de final parca-i pacat sa nu se afle pe onoranta lista, scurta ce-i drept, a celor care vor prelua volanul monopostului oferit argatului de catre Benz AMG in 2022 sau 2023! @!!!, vreau sa-ti trimit o fotografie graitoare... cu o asemenea *evolutie* pe Silverstone musai ca Charles L'echec incepe sa se faca placut la Brackley, monegascul chiar incepe sa-i intre in gratii celui de-al doilea septuplu.... racefans.net/2021/07/18/hamilton-pass-on-respectful-leclerc-shows-how-verstappen-move-should-have-gone/

  • TITI F1, luni, 19.07.2021 15:25

    Este un proverb "Ulciorul nu merge de multe ori la apa", sa ne amintim de cate ori baiatul cu 44 l-a ferit pe Max cel Viteaz ca sa nu-l scoata in decor. Chiar si la inceputul cursei, l-a ferit de vreo 2 ori. Treaba cu uitatul si iertatul nu cred ca functioneaza la Hamilton. Important este ca avem un duel la varf cum nu am mai avut in ultimii ani.

  • Radu, luni, 19.07.2021 15:36

    Trecand peste toate si mai ales ca Verstappen putea s-o pateasca rau de tot, majoritatea se astepta ca Max sa se distanteze rapid, ceea ce n-a facut, deci masina n-a performat.

  • Norrh, luni, 19.07.2021 15:45

    Să-i plângi de milă celui mai lipsit de fair play pilot e chiar de râs.

  • adig01, luni, 19.07.2021 15:56

    Mai Radu, masina aia superioara de la RBR n-a performat ptr ca Mercedes se stie ca are motor cu mai multi cai. Cand stai lipit in spatele celuilalt e normal sa poti sa mentii ritmul ba chiar in anumite curbe mai scoti putin botul. Exista pe net o analiza cu reluari slow-motion (de la sky) si singurul care incearca sa evite accidentul este Verstapen. Hamilton asa a procedat cu toti care l-au incurcat, fix manevra politistilor americani, roata fata a ta in roata spate inamic. Daca asa se comporta un multiplu campion mondial... sa ma scuzi dar toate hate-urile pe care le-a adunat le merita 100%.

  • Costel, luni, 19.07.2021 16:01

    @Sumi7, daca Perez a incasat 10 secunde penalizare in urma cu doua saptamani pentru niste banale harjoane cu L'echec soldate fara abandon pentru monegasc, atunci nu cumva se impune intrebarea: mai exista acea proportionalitate a sanctiunilor de la o cursa la alta? ...n-ar trebui oferite sanctiunile si in functie de efectul faradelegilor de pe circuit (daca victima respectivei barbarii se afla in imposibilitatea de a continua cursa)? ...si inca un amanunt... ar trebui ca pe viitor sa se faca distinctie intre intrarea la boxe pentru schimbul de pneuri si poposirea pe linia boxelor pentru a ispasi o sanctiune de timp, nicidecum aceasta varianta parsiva din prezent care aproape ca reuseste sa contopeasca cele doua situatii cat se poate de diferite....

  • @ Costel, luni, 19.07.2021 16:13

    Nu-i obligatoriu, nu-i drive thru penalty, sunt doar 10 sec care se aduna la timpul total, daca nu le face la boxe. Oricum, si un drive thru ar fi fost prea putin pentru ce a facut Hamilton, Max o fi el rau, dar pana acum nu a bagat pe nimeni în ziduri, la 300 km/h

  • DAV, luni, 19.07.2021 16:34

    @Dom' Costel Dom' Costele, dom' Costele, rău, rău tare te-a durut halul în care a șters pe jos Leclerc cu Vițelică ! N-ai putut uita nici acum, când Vițelică este la altă echipă și are rezultate la fel de bune ca în ultimii doi ani la Ferrari. Ce zici, crezi că la anul îl mai țin ăia de la Aston ? Sau ajunge prin DTM, să le împărtășească și ălora experiența de primă balerină a formulei 1 ? Parcă și la Silverstone și-a etalat talentul, nu ? Volanul argatului ? Hai mă că ai umor, păi mai slugarnic decât Vițelul îngenuncheat lângă BLM-ist, nu mai este decât "Valtteri, it's James" ...

  • 33+11=44, luni, 19.07.2021 16:52

    Am multe lucruri de spus: 1.Noul format este o mare prostie. 2.Primul tur din cursa a fost superb. Imi pare rau ca s-a terminat cu abandonul lui Max. In opinia mea este incident de cursa si Hamilton nu merita penalizarea. Max s-a obisnuit sa fie agresiv in duelurile cu Lewis si britanicul sa cedeze. Verstappen a facut manevre controversate in primul tur in Italia, in Spania, in cursa de sprint de sambata, inclusiv in primul tur de duminica inainte de accident - Hamilton l-a ferit de fiecare data. Pentru prima data a fost si Lewis agresiv si in opinia mea a facut bine.Doar asa putea castiga. Si el si Max au respectul meu pentru spectacolul oferit. Din cata am inteles Verstappen nu a patit nimic grav. A fost la spital din precautie. Cei care zic: "Hamilton a incercat sa-si omoare adversarul" sau "Hamilton si-a bagat intentionat adversarul in spital" au mari probleme psihice. Pe unii i-au dus mintea sa-l atace pe Tom Cruise pe retelele de socializare pt. ca s-a bucurat la victoria lui Hamilton. Nu neg ca si britanicii care s-au bucurat vazandu-l pe Max in parapet nu-s prea intregi la minte. 3.Hamilton a facut o cursa fabuloasa si a castigat meritat. Aveau nevoie si britanicii de-o bucurie. Imi place cand castiga pilotul local. Mi-ar placea sa castige Max in Olanda si Sergio in Mexic. In opinia mea Verstappen ramane marele favorit la titlu mondial. 4.Leclerc in sfarsit a facut o cursa buna. Locul 2 este meritat. Apararea la Hamilton a lasat de dorit. Leclerc si Verstappen parca s-au molipsit de la Hamilton si inventeaza probleme pe monopost atunci cand conduc. Nu mi-a placut ca Charles a uitat ca s-au implinit 6 ani fara Jules Bianchi. 5.Bottas este cel mai norocos pilot din ultimul timp. 3 curse la rand a castigat pozitii la boxe. Norris merita podiumul. Mi-a parut rau pentru el. 6."Desteptii" care-l vroiau descalificat pe Sergio Perez pentru ca le-a deranjat printul in Austria au uitat sa comenteze de georgica. georgica l-a scos de pe circuit pe Sainz in cursa de sprint printr-o manevra mult mai mizerabila si Sainz spre deosebire de Leclerc a pierdut multe pozitii. Oricum georgica s-a facut din nou de ras. In fiecare cursa prostul arunca la gunoi munca din calificari inca din primul tur. 7.Pe Checo am sa-l critic doar pentru sambata. Strategia de duminica nu a avut nici un sens. Echipa l-a scos din puncte ca sa-i anuleze un punct lui Hamilton. O miscare mizerabila. Duelurile cu Kimi mi-au placut mult. Pacat ca Raikkonen s-a invartit de unul singur pe final. Nu-i corect sa facem o comparatie Max - Checo - monoposturile nu-s niciodata la fel, echipa pune mereu actualizarile doar pe masina lui Max. Dupa accidentul lui Max am senzatia ca diferentele pe monopost o sa fie mult mai mari. 8.Rusine Ferrari si Williams! Carlos Reutemann a facut performanta pentru Ferrari si iesea campion cu Williams in 1981 daca era lasat de echipa. Cele 2 nu au fost in stare sa aduca nici un omagiu in schimb sarbatoresc tot felul de prostii. Felicitari vettel! Scuze pt. cat am scris. Cei ce sunt in depresie "din cauza" lui Hamilton sa apese pe rosu. Poate va mai trece frustrarea.

  • The Dot, luni, 19.07.2021 17:44

    Textul de mai jos este doar pentru cei interesati de partea sportiva a F1: "Lewis Hamilton e un pilot emoţional, “condus de propriile-i trăiri” întocmai cum idolul său Senna era în unele momente, mai ales în faţa propriilor suporteri. Din arsenalul său lipseşte psihicul de asasin al brazilianului. De aici şi anume ezitări în anumite situaţii critice şi lipsa intenţiei de a genera un accident care să joace în favoarea sa (de genul Hungaroring 1990 sau Suzuka acelaşi an). Cum s-a ajuns totuşi la acest acroşaj ce l-a scos din peisaj pe liderul clasamentului general? Să începem cu cele ce ţin de strategie, “partea sublimă a artei războiului” cum o intitula Jomini. Adică în cazul de faţă tabloul mai larg al întȃmplărilor ce au precedat acest GP. Pentru ca a poi să ne raportăm la partea tactică, în speţă cele petrecute pe pistă în întrecerea din UK. Red Bull cȃştigase ultimele 5 GP-uri, patru dintre ele revenindu-i lui Max Verstappen, ce acum se bucura de un avans de 33p în clasamentul piloţilor. Mai important poate, RB16B a demonstrat începȃnd cu Baku că a devenit monopostul de referinţă dincolo de orice dubiu, upgrade-urile livrate crescȃnd treptat ecartul de performanţă dintre el şi Mercedes W12-mai dificil de îmbunătăţit din cauze expuse de noi în articole precedente. Cele două curse austriece au adȃncit prăpastia performanţei, exagerȃnd uşor avantajul real al monopostului austriac datorită layout-ului şi superiorităţii Honda în aer rarefiat. Mercedes a încercat să echilibreze balanţa prin pachetul descris în acest articol, dar Red Bull îşi păstra superioritatea, iar abordarea în privinţa set-upului oferea lui Max un plus decisiv în racetrim. Aruncat la peste 30p şi avȃnd pe viitor mai multe circuite pliabile conceptului RB16B şi niciun upgrade notabil pe ţeavă, Hamilton se afla sub o presiune mai mare ca niciodată de cȃnd se află în cadrul echipei germane. Presiunea livrării unui rezultat era amplificată de desfăşrarea întrecerii la Silverstone în faţa tribunelor pline. Pȃnă la un punct era acum în pielea lui Mansell din 1986-1987 sau 1991-1992. Sau, privit în perspectivă, se găsea în postura maestrului recunoscut al competiţiei forţat să se incline pȃnă la urmă în faţa urmaşului la tron. Ceva în genul lui Caracciola în 1936, Moss în 1961/62, Prost la finele anilor ’80 sau Senna în 1994. Pȃnă la urmă e inevitabil ca pretendentul să prevaleze , în primul rȃnd prin prisma vȃrstei. Dar oameni de acest gen nu cedează niciun milimetru fără luptă. Planul tactic. Mercedes şi Hamilton au înţeles că timpul cel mai bun din sesiunea de calificări de vineri flata potenţialul monopostului lor . Iar reprezentaţia din Sprint Race le-a întărit convingerea. Acel duel din primele 9 viraje din cursa de 100km i-a fost foarte util lui Lewis ce a pus la cale un plan. Dacă nu îi reuşea depăşirea la start sau pȃnă în Loop, va încerca mai moderat pe Wellington Straight, pentru ca lovitura decisivă să o păstreze pentru atacul pe linia dreaptă dintre Woodcote şi Copse. Ce l-a determinat să gȃndească aşa? Cȃnd era în spatele lui Max în Sprint Race a observat un fapt revelator: la trecerea prin Woodcote maparea aleasă de Honda făcea ca ERS-ul să intre în recoltare de energie, asta fiind făcut şi pentru a lua presiunea de pe trenul spate la trecerea prin virajul ce punea ce mai mare presiune pe pneurile spate. Pentru a-i ieşi planul, a ales ca după Vale să dezarmeze maparea RS Mode (Race Start Mode), activȃnd după trecerea prin Brooklands cea mai agresivă hartă a ERS (“Overtaking Button”). Plusul enorm de 163CP de la trecerea prin Woodcote şi pȃnă dincolo de jumătatea liniei ce uneşte Woodcote şi Copse a fost vizibil, Mercedes-ul arătȃnd pentru cȃteva secunde într-o altă ligă. Max Verstappen ar fi putut proceda şi el într-un mod diferit fată de Sprint Race, dar nu a făcut-o, înclinat să creadă că adversarul său nu va încerca pentru a doua oară în acelaşi loc. Dacă în ziua precedentă încercase să treacă pe exterior şi se pliase, acum i-a livrat o simulare a aceleiaşi manevre, pentru ca apoi să se insinueze pe interior. Au urmat cele cȃteva momente critice ce au generat un accident discutat în diferite chei şi de cele mai multe ori în funcţie de preferinţele personale ale opinantului, fără legătură cu regulamentul în vigoare sau faptele luate cadru cadru. Evident şi fără acces la telemetrie. Ajutat din nou de ERS, Verstappen s-a păstrat permanent în faţa lui Hamilton, chiar dacă la momentul acroşajului nu era cu mult mai în faţă. Din momentul în care campionul se insinuează pe interior se poate observa cum Max se uită în oglinda retrovizoare şi apoi trage de volan spre stȃnga, infirmȃnd afirmaţiile rivalului ce a susţinut că olandezul nu i-a lăsat spaţiu. Apoi, fiind în faţă, pilotul Red Bull a virat dreapta, pentru a nu rata apexul virajului. Hamilton se dusese în acel punct mult dincolo de limita circuitului, fiind la peste 2m de marginea pistei. Asta a fost hotărȃtor în decizia luată de stewarzi. Olandezul nu a vrut să cedeze, Hamilton a observat prea tȃrziu că acesta nu o va face şi a redus din viteză (conform datelor de telemetrie), dar era prea tȃrziu. Linia largă pe care se înscrisese, dincolo de apex şi fizica elementară(sunt forţe de 5G în acel viraj abordat la peste 285km/h) l-au aruncat înspre stȃnga, roata sa stȃnga faţă agăţȃnd roata spate dreapta a Red Bull-ului. Monopostul austtriac a fost aruncat cu o forţă extraordinară în peretele de pneuri, impactul fiind cuantificat la 51G. Ambii piloţi ar fi putut face ceva pentru a evita accidentul. Verstappen i-a oferit spaţiu iniţial, apoi a crezut că Hamilton va face un pas înapoi, virajul fiind al său, adică al celui din faţă. În postura celui care îşi joacă ultima carte, campionul a mers pe totul sau nimic, a înţeles prea tȃrziu la ce duce înlănţuirea celor două abordări fără menajamente şi a luat puţin piciorul din acceleraţie. Sub incindenţa regulamentului în vigoare şi a Codului Sportiv Internaţional (cap. IV, art. 1 şi urm.) stewarzii l-au penalizat just pe Lewis Hamilton, considerȃnd că vina acestuia este “preponderentă”, chiar dacă Max a avut şi el o mică vină (în sensul că se putea plia, evitȃnd contactul). “Maşinile 33 şi 44 au intrat în virajul 9 cu maşina 33 fiind în faţă, iar maşina 44 puţin mai în spate şi pe interior, cităm din decizia nr.50/18.07.2021. Maşina 44 era pe o linie ce nu atingea apexul virajului , cu spaţiu disponibil pe interior. Cȃnd maşina 33 a luat virajul, maşina 44 nu a evitat contactul (deşi avea spaţiu în dreapta-n.n.) şi pneul faţă al maşinii 44 a făcut contact cu pneul dreapta spate al maşinii 44. Maşina 44 este considerată a fi vinovată”. Pe scurt, dacă Hamilton era la limita pistei şi nu mai avea unde să se ducă spre dreapta sau ar fi fost în faţa lui Verstappen, nu primea probabil penalizarea." Bernd

  • Neutru, luni, 19.07.2021 18:28

    Vettel a rămas fără victorii doar că s-a făcut către „discriminatul” miliardar sau că i-a ieșit pe pistă în față și la speriat. Așa repede s-a uitat? Ce se mai văita atunci de manevre periculoase și era ascultat de comisarii decidenți. El a mai făcut manevra asta și cu Rosberg în 2016. Pe Hamilton nu l-a trimis nimeni în zidul de protecție. Alonso de căteva ori a simțit „simpatia” unor piloți care au făcut-o. Iar comentariul că „Max a scăpat teafăr” e pentru cei care n-au văzut cursa, sau pentru cei pe care îi crezi cel puțin proști. Așa arată un om teafăr? L-au dus la spital că era teafăr? Important e să nu rămână cu sechele. Și se întâmplă asta când se potolise și nu când era agresiv pe pistă. Că a fost agresiv, știm cu toții.

  • Zic si eu, luni, 19.07.2021 18:45

    Daca am fi bisericosi, am spune ca Max si-a primit pedeapsa pentru multele incidente similare. Cu o precizare: atunci era un pustan dominat de hormoni care insa, in ultimele 2 sezoane, s-a maturizat. Sir'u septuplu campion, ce scuza are?

  • Neutru, luni, 19.07.2021 18:49

    A vrut să o facă și cu Perez dar acesta a frănat și l-a lăsat să se ducă în afara pistei. Citate din fanii(chiar dacă sunt oficiali FIA-F1)lui Hamilton cum ești și tu au valoare O. Ca și citarea lui Tom Cruise. Alt „discriminat” ajuns multimilionar. L-am văzut într-un interviu-show unde țopăia în chiloți pe fotoliu și spunea că „Cel puțin în copilărie a fost autist”(declarația lui). Crezi că-i fan Hamilton degeaba? Are același noroc!

  • Tot eu zic, luni, 19.07.2021 18:55

    Remarcam, din nou, cum FIA a ingenuncheat in fata ...ingenuncheatului! Cand toata lumea admite ca Ham a gresit (mai putin fanii lui, lucru normal) si a provocat abandonul adversarului, cum ii dai frate doar 10 secunde, pe care le recupera in 6-7 tururi?! Daca schimbi cablul de frana, te trimit pe ultimul loc, daca dai cu adversaru in parapet, iei 10 secunde.

  • Costel, luni, 19.07.2021 19:42

    D-le Neutru, acu', la rece, parca o vina se poate identifica atat la Horner cat si la Marko, asta pentru faptul ca n-au vrut sau, cine stie, poate chiar n-au fost capabili sa domoleasca din admirabilul entuziasm al olandezului intr-o cursa speciala ca incarcatura (pe teren propriu) si-n circumstante atipice ultimelor sezoane la jumatatea sezonului(- 33 de puncte in clasament) pentru @44..... sunt 25 de puncte foarte mari pierdute de Max, poate ca trebuia pregatit astfel incat sa-si insuseasca chiar sa cedeze deliberat pozitia la un moment dat (primul loc in Copse pe Silverstone), chiar daca Max avea prim-planul in acel viraj si aflandu-se indubitabil pe trasa care genera o viteza superioara de parcurgere, musai ca si cu un aparent neonorant loc doi dupa primii km parcursi, chiar si cu un loc doi dupa cei 300 km, olandezul mentinea un avans extrem de confortabil, cca 25 de puncte in clasamentul provizoriu.... ...iar ce-i mai greu de-abia de-acum incepe pentru Max in lupta sa pentru coroana suprema, un mediu complet necunoscut lui Verstappen, acela al curselor cu adevarat decisive, un cadru -a doua parte a sezonului- in care musai ca novicii fac cunostinta doar cu esecul....

  • bobita, luni, 19.07.2021 20:02

    Cu 3,4 ani în urma, staff-ul RBR, Baku, Ricciardo- Verstapen: incident de cursă. Nu vă mai daţi fete mari...

  • Hamilton, luni, 19.07.2021 21:14

    Cică va fi mereu un pilot corect... :))) https://www.eurosport.ro/formula-1/british-grand-prix/2021/reactia-lui-lewis-hamilton-dupa-victoria-din-grand-prix-ul-marii-britanii-ce-i-a-transmis-lui-versta_sto8425487/story.shtml

  • Gică, luni, 19.07.2021 22:47

    @33+11=44 Sunt de acord cu tine ,doar o mică paranteză nu sunt de condamnat fanii englezi ,în 2019 la Spa în Belgia cînd în antrenamentele libere Ham a intrat în parapet și a distrus monopostul în sectorul portocaliu erau valuri în tribune ,în schimb în cursă cînd Max sa acroșat cu Kimi și a abandonat puteai să dai drumul la o muscă că se auzea așa că nu cred çă sunt de condamnat .

  • Florin, luni, 19.07.2021 22:50

    Dupa mine, nu sunt fan Hamilton, dar as fi considerat incident de cursa, ambii puteau evita accidentul, aveau spatiu suficient, niciunul nu a cedat, pana la urma asta e racingul, sportul in general, sa duci totul la limita, altfel nu ai ce cauta acolo.La fel de bine putea abandona si Hamilton, a avut mare noroc sa nu aiba suspensie rupta sau macar un derapaj si sa se duca in decor. Acum privind teoretic, dupa regulament, Masi probabil are dreptate, pai si atunci, de ce doar 10 s penalizare? Prea putin, aproape nimic as spune, trebuia cel putin o trecere pe la boxe( fara schimb de gume) daca nu chiar o descalificare. Pai e Hamilton vinovat sau nu? 10s a luat si Perez pt clinciurile la limita cu Leclerc, fara abandon. Oricum, Hamilton a cam tot lasat spatiu sa faca ce vrea lui Max anul asta, de data asta a zis nu, a stiut si cum sa o faca, putea sa iasa si el, dar a avut noroc la.viteza aia. Pt cine il acuza pe Leclerc ca a cedat usor, se cam insala, avea gumele la minim, cred ca orice masina din primele 6 il depasea, daca nu era in Corpse, era sigur pe zona DRS, nu a avut gume sa tina virajul , in 2 ture Hamilton a pus 4.5 secunde, a gandit ca e mai bun un loc 2 decat nimic.

  • Driver 01, luni, 19.07.2021 23:20

    Vorba lui Hamilton, pe cand uitase ca se filmeaza..."eram in fata"....sau altfel spus: Only Black Lives Matters :))

  • The Dot, marţi, 20.07.2021 02:40

    …si apropo de penalizarile care se dau pentru un incident sau altul, direct de la Michael Masi ca e usor sa o luam pe aratura: https://www.motorsport.com/f1/news/masi-teams-agreed-that-penalties-dont-reflect-consequences-of-incidents/6633598/

  • Costel, marţi, 20.07.2021 11:23

    a fost facuta publica informatia cu privire la viteza de impact a monopostului RBR cu zidul de protectie alcatuit din pneuri? care-i valoarea exacta? .....160km/h?!? 170km/h?!?... ...poate 180 km/h?!? https://youtu.be/QtDPQQQWP_M?t=4

  • corny39, marţi, 20.07.2021 11:49

    Cred ca Hamilton a inteles gresit titulatura de SIR. trebuie sa fii un dimn nu unu care nu si respecta adversarii. a atacat de 3 ori in acelasi loc...pe Max l-a scos, noris l-a lasat iar cand a venit randul lui Charles a facut la fel. E atat de SIR incat nu st sa piarda prin lupta dreapta. nu e primul incident cu masinile RBR. ar treb sa aiba penalitati pe licenta. poate asa se potoleste. E constient el si echipa ca pot pierde ambele titluri si fac manevre cu acordul FIA. Daca murea Max cn era vinovat? sau dc se imtampla putin m devreme unde nu erau cauciucuri ?

  • Andrei, marţi, 20.07.2021 12:31

    Discutiile s-au tot purtat care din cei 2 e vinovat de incident, insa e clar ca ambii puteau sa evite (stiu, e tot timpul mai usor sa te uiti in urma si sa faci afirmatii). Problema nu e insa asta. Sa zicem ca ambii ar fi vinovati, desi Hamilton ar purta cea mai mare vina in opinia mea, fiind masina din urma. Unul din piloti a platit cu descalificarea, celalalt.. cu 10 secunde? Chiar daca ar fi 10 secunde acordate corect (desi ma indoiesc), FAIR ar fi fost tinand cont ca e lupta pentru titlu, ca britanicul are o sansa enorma sa reduca avantajul dintr-un incident provocat de EL.. sa se dea o penalizare mult mai mare in acest caz, pentru a nu reduce distanta prea mult la puncte (puncte castigate pe pista, nu prin incidente). Asta mi se pare mie airea.. ca 33 de puncte avantaj s-au facut 7, printr-un incident provocat de cel care are cel mai mult de castigat.. Ce naiba, nu vede nimeni de le FIA treaba asta si nu vor ca lupta sa fie corecta? Ce daca etapa era in Anglia? Trebuiau sa ii dea lui Ham penalizare 30 de secunde, sau Stop and Go.. puteau face mult mai mult sa contrabalanseze abandonul lui Verstappen si sa pastreze lupta la nivelul corect. Da, Hamlilton sa recupereze din puncte.. dar nu il halul asta, aproape tot..

  • Neutru, marţi, 20.07.2021 13:10

    Gata, ce a fost, a fost. Să fie sănătoși amândoi și nu uitați că riscurile sunt asumate, sunt curse de F1. a spus-o chiar Max. Sper să înțeleagă Max că exact asta a făcut și el când scotea din cursă pe cei care se luptau pentru titlu. Hamilton se vaită că este atacat rasist pe mediile de socializare.

  • Hamilton, marţi, 20.07.2021 13:49

    Câtă aroganță pe el..."Nu-mi pasă de ce zic oamenii" https://m.ziare.com/lewis-hamilton/lewis-hamilton-scandal-accident-formula-1-max-verstappen-1691078

  • Haida de, marţi, 20.07.2021 14:01

    @Florin, Andrei, Daca erati in locul olandezului, cum ati fi procedat ca sa-l evitati pe cel care vine din spate si pune botul pe trasa ideala?! Varianta corecta este: cum a evitat Leclerc in turul 50, nu?

  • Andrei, marţi, 20.07.2021 15:46

    @Haida de Ma refer la faptul ca daca Verstappen si-ar fi dat seama ca Hamilon isi va baga roata, ar fi putut face ceva, in mod sigur, ca sa evite abandonul, putea sa cedeze si sa faca loc, era mai bine decat sa iasa in decor. Doar ca fiind primul in curba s-a bazat pe faptul ca cel din spate va juca corect.

  • Kimi, marţi, 20.07.2021 16:28

    Să-l descalifice pe manelist! Zici că e vetelu sau schumi, nu poate depăși pe bune.

  • Mclaren_Mircea_1984, marţi, 20.07.2021 17:29

    Vina este a lui Lewis. Clar. Nu o mai fi el asa Mad Max ca la 17 ani dar sezonul acesta a fost extrem de agresiv fata de Lewis si la Imola si in Portugalia sau Spania nu tin minte exact si acum in cursa de sprint cand schimbase trasa de cel putin 3 ori. Au fost toate momente cand Lewis a luat piciorul de pe acceleratie si a cedat. Iar Max a interpretat-o ca pe o slabiciune. Cred ca poate fac epe tauurul furios si sa il faca pe Lewis sa cedeze. Uite ca in dezavanataj cu 33 de puncte. Max s amai cedeze si el cand sunt roata la roata. Nu se poate ca doar Lewis sa cedeze. Foarte bine i-a facut. Eu sunt mandru de Lewis chiar si daca a facut-o intentionat. A fost greseala lui dar Max trebuia facut cumva cu forta daca altfel nu se poate ca nu este singur pe circuit si ca Lewis nu se va feri mereu de el doar ca sa nu faca amandoi accident. Bravo Lewis. Tine interiorul si la Hungaroring si mai arunca-l odata afara.

  • Aurel Craciun, marţi, 20.07.2021 18:16

    S-a deschis sezonul de rațele și vânătorii. Să vedem ce va zice vânătorul când va fi pe post de rată (nu pot scrie corect).

  • Florin, marţi, 20.07.2021 22:17

    @Haida de Repet, nu sunt fan Hamilton, ba un pic din contra, consider ca cele 6 titluri din era hybrid se datoreaza mai mult de 50% masinii, proprii echipe si ordinelor de echipa, dar pana la urma ii sunt contorizate si asta e. Da , a venit din spate cu botul masinii pe trasa ideala, dar asta e scopul, trasa ideala; amandoi au avut spatiu de evitare, Max stanga, Ham spre interior, dar amandoi au vrut acea trasa. Daca Max lasa un pic de la el oricum ramanea in fata, pt ca intrase in gaz, avea gume, in timp ce Ham ciupise un pic frana cu rotile usor spre dreapta, si ce mai urma nu vom sti niciodata( la fel ar fi vrut si Leclerc, dar nu a avea gume sa tina virajul in gaz pe exterior, fara sa prinda apexul). Eu zic ca , cam asta vom vedea tot anul, clinciuri la limita, si sincer, chiar imi place, asta e racingul adevarat, nu depasiri cu RDS .

  • mircea badea, miercuri, 21.07.2021 03:18

    doar ham-ham a vazut cum intra in coleg, dar fiind cu iq inferior a dat cu lantu..

  • bobo, miercuri, 21.07.2021 12:41

    1. mie mi se pare ca in contextul in care se dau penalizari pentru toate manevrele banale, aici 10secunde sunt mult prea putine. Ori penalizezi proportional ori deloc. 2. Lobby ul facut de Toto la stewarzi este absolut coruptie. 3. cred ca Max are tot dreptul sa devina vanator si sa prefere cate 10 secunde de penalizare /cursa lasand masina in understeer intr-un viraj cat sa il scoata pe Lewis. Si chiar cred ca o va face macar o data. 4. e foarte clar ca Max i-a sucit deja mintile lui Hamilton. acum nu mai e vorba de colegul de echipa care se da frumos la o parte. Din telemetria Redbull se pare ca Lewis a intrat oricum cu mult mai mare viteza in acea curba in acel tur decat oricand in timpul GP. Deci atat trebuie ca marele campion de carton sa fie destabilizat- un pilot pe masura sa si cu masina potenta.

  • Radu, miercuri, 21.07.2021 15:12

    @bobo Daca era "masina potenta", sigur Max se distanta de Hamilton suficent ca sa nu aiba loc evenimentul, deci eu zic ca masina n-a fost ce trebuia. Sau, masina era OK insa updatele adus de Mercedes (ceva smecherie la podea) a facut diferenta. Oricum, Max cred ca e deja in simulator si trage tare pentru Hungaroring - neaparat victoria !!!

  • Neutru, miercuri, 21.07.2021 16:03

    @ Haida de. Trebuia să facă precum Perez. Frână în ultimul moment și-l lăsa să iasă de pe pistă. Asta se întâmpla pentru că Hamilton mergea „la rupere”. Dacă nu se proptea în Max ajungea în pietriș. Dar Max nu cred că a văzut(și înțeles) manevra lui Perez convins că nu are ce învăta. Toată viața ai ce învăta!

  • Costel, miercuri, 21.07.2021 17:17

    Mircea84, auzi nesabuitule, daca institutiile statului n-ar vegeta si la aceasta ora, tie-ti trebuie aplicate macar cateva sute de ore de munca in folosul comunitatii dupa smintelile pe care nu ti le-ai refuzat.... daca telemetria confirma faptul ca vietatea44 a avut cea mai mare viteza de intrare in Copse taman in primul tur al cursei dintre toate cele 52 de treceri prin respectivul viraj (monopostul fiind cel mai greu cu putinta, pneurile departe de fereastra optima de operare imediat dupa start) atunci recomandarea lui Helmut Marko, suspendarea pentru o cursa a gagatului, n-are de ce sa mai fie catalogata o eculubratie, o solutie rostita la cald pentru a pedepsi asa cum se cuvine infamia.... ...releva fara putere de tagada faptul ca gagatul&Benz AMG au avut o agenda clara, si-au pregatit savarsirea acestui act barbar in cele mai mici detalii, eliminarea rivalului direct printr-o manevra josnica si, cei impardonabil, un atentat cert la integritatea corporala a celui care inca creaza dificultati in obtinerea altui titlu mondial.... doar ca culpa majora este la cei care-ar trebui sa faca ordine, la cei care-ar trebui sa disciplineze acest potlogar sadea de multi ani, COMISIA TEHNICA a FIA fiind de prea multe sezoane doar un apendic util al celor din Brackley, o jucarie agreabila/folositoare pentru Toto Wolf, interventia fatisa a lui Toto la membrii comisiei tehnice inaintea ca acestia sa ofere ridicola penalizare de 10 secunde confirmandu-mi inca o data ca Benz AMG Petronas controleaza in cele mai mici detalii Marele Circ... Mirceo84, am deplina convingere ca n-ai inteles mare lucru, tocmai de aceea nici n-am pretentia sa-ti oferi tie insuti un raspuns decent la intrebarea: e onest(corect), moral n-am de ce sa mai amintesc, ca gagatul sa fie castigatorul UK-GP dupa ce-a *izbutit* sa realizeze in primii km ai cursei??? P.S. sper sa nu te influenteze Toto Wolf cu raspunsul, acesta nerefuzandu-si o alta mostra clasica de mitocanie: "A win is a win" PPS. nu-i asa ca tu nu esti un individ influentabil?:-)))

  • :), miercuri, 21.07.2021 19:18

    Cand ai nick-ul Sumi7, e putin jenant sa vorbesti despre sportivitatea din F1.

  • FanF1, miercuri, 21.07.2021 23:48

    Pt.cei ce vreți să-l spălați de păcate pe britanic, mai întâi dați-vă cu apă rece pe față ca să vă treziți, după care benoclați bine ochii la următorul videoclip: https://twitter.com/F1/status/1417555405597642754?s=19

  • The Dot, joi, 22.07.2021 14:40

    ...inainte sa-mi dau cu apa rece: https://youtu.be/t0o_eESA7HM

  • FanF1, joi, 22.07.2021 16:48

    @The Dot, asta pt.că se enumeră printre cei gen "oaie cu frică de gura lupului". Însă "o imagine face cât o mie de cuvinte".

  • The Dot, joi, 22.07.2021 17:26

    Deci, in concluzie, ar trebui sa ne uitam la clipul pus de tine, care nu aduce nimic nou in ecuatie, si trebuie sa luam spusele tale de bune, pentru ca tu nu esti asa fricos precum Leclerc. Gata, am inteles.

  • The Dot, vineri, 23.07.2021 14:09

    @Bobo Proportional cu ce? Deciziile comisarilor se iau in functie de ce se intampla pe pista, nu de urmari. Toate echipele au fost de acord cu lucrul asta, inclusiv RB. Sa lase masina in understeer? :)) Ai idee ce inseamna understeer si de ce in cazul respectiv masina a avut acel comportament subvirator? Crezi ca aia pe pista sunt pe Nintendo Wii?

  • AyrtonSenna1991, vineri, 23.07.2021 19:57

    @The Dot Gata, am înțeles ce vrei tu sa spui. Mai ai puțin și te închini la Răducan. Oricât de informat ar fi, omul nu deține adevărul absolut. Raikkonen a primit 20s in Austria. Părerea mea este sa interzica penalizările, din moment ce ei spun că nu sunt relevante. Cursa a fost în Anglia, acasă la Hamilton, totul s-a făcut cu mănuși. Sunt fericit pentru Alonso, a demonstrat că încă este la un nivel foarte înalt. As vrea sa ii aduc aminte lui @Lol, despre afirmațiile pe care le făcea, sustinand că Ocon "va șterge pe jos" cu spaniolul. Uite că nu e chiar așa.... Cat despre tine.... Daca îți convine limbajul de o superioritate ieșita din comun a lui Răducan și atitudinea lui, nu ai decât.... E umilitor sincer, sa postezi doar ideile unui singur om....Sau poate greșesc eu...

  • DAV, vineri, 23.07.2021 20:09

    @The Dot Păi aici este prostia, că nu se ține cont de urmări ! Și care sunt urmările pentru Verstappen și Red Bull ? Cel puțin 18 puncte pierdute în ambele clasamente, plus cheltuielile legate de refacerea monopostului, în condițiile unui buget limitat ! Și nu mai pun la socoteală motorul, care dacă va fi schimbat, reprezintă un motor pierdut pentru Max, implicit un dezavantaj major. Pentru că nu mai are dreptul la altul nou ! Și toate astea din vina cui ? Din vina lui Max, sau a Red Bull ? Nu, din vina lui Hamilton, vină recunoscută prin penalizarea primită ! Și atunci, ți se pare normal să nu se țină cont de urmări ? Păi in stilul ăsta poți să-ți ciupești rivalul în fiecare cursă, ca să-l trimiți in zidul de pneuri, cu prețul unei penalități de 10 sec ! Exagerez, dar se poate ! Și dacă se poate așa ceva, de ce nu ai lua măsuri punitive mai dure ? De exemplu reintroducerea celebrului stop and go, că minim al unei penalizări cu timp ! Sau cei găsiți vinovați, să fie puși la plata daunelor produse ! În orice caz, actualul sistem de 5-10 sec este de tot râsul, atât timp cât Mercedes și Red Bull sunt cu 1-1,5 sec mai rapizi pe tur decât restul lumii.

  • The Dot, vineri, 23.07.2021 21:14

    @DAV Am zis eu undeva ca e normal sau nu? Astea sunt regulamentele in vigoare. Crezi ca "ciupeala" asta o fac pilotii in mod intentionat la vitezele respective? Crezi ca ciupeala asta e o stiinta exacta si ciupitorului nu i se poate intampla nimic? Mai era unul pe aici de zicea ca Bottas si Russell s-au lovit la 300km la ora ca sa-l ajute pe Hamilton. Sunt alti piloti ca Senna sau Schumacher care si-au scos adversarii in mod intentionat din cursa si sunt legende, asa ca incidentul dintre Ham si Max face parte din grupa mica. Daca vor sa schimbe regulamentul, sa-l schimbe, momentan cazurile se judeca dupa cel in vigoare.

  • The Dot, vineri, 23.07.2021 21:18

    @Senna Nu ma inchin la nimic, nu sunt prostul unul religii, cu atat mai putin al unul alt om. Parerea ta conteaza fix o ceapa degerata atunci cand vine vorba de schimbarea regulamentelor sau nu. Le schimba cine are autoritate. Cat despre manusile despre care vorbesti, sunt la fel de intemeiate ca si povestile de le spuneai pe aici, cum ca McLaren l-a sabotat pe Alonso.

  • AyrtonSenna1991, vineri, 23.07.2021 21:35

    @The Dot Pai demonstreaza că nu e așa... Până acum, cam asta a reieșit. Și nu era vorba de religie aici, sau de anul lui Alonso la McLaren...Pui niste lucruri într-un anumit context, ca sa îți iasă ție argumentul.Faci niste paralele...Este evident că noi muritorii de rând, nu avem nicio putere de decizie.

  • The Dot, vineri, 23.07.2021 22:05

    @Senna Daca imi spui si la ce te referi, e posibil sa am un raspuns. De obicei cand scriu ceva aici, nu-l fac pentru ca mi se pare mie ceva, sau mi-as dori eu ceva sau nu, ci strict legat de regulament. Eu nu vin cu supozitii si comparatii trase de par. Iar tu sau altii nu trebuie sa credeti ceea ce scriu eu, dar daca ai/aveti argumente si nu supozitii, oricand dialogul va fi interesant.

  • AyrtonSenna1991, vineri, 23.07.2021 22:28

    @The Dot Apari in 90% din cazuri cu ce spune Răducan. Ok, nu pot sa zic că unele lucruri nu sunt adevărate, dar uneori omul greșește grav. E off topic, dar să îți dau un exemplu: a făcut la un moment dat pe un alt site (de unde îți iei tu stirile), un top al piloților de GP. Și la un moment dat, l-a pus pe Bernie Ecclestone pe locul 5, fabulând și imaginandu-și ce se putea întâmpla dacă își continua cariera de pilot. Pe Senna l-a pus pe locul 7. Când i s-a atras atenția, l-a șters pe Bernie și a modificat un pic topul. Tu, îți iei știrile de la el, și de la site-ul respectiv. Bine, nu e nimic rău în asta. Da' nu poți avea pretenția că ai dreptate in marea majoritate și că restul sunt total pe lângă subiect. Tu iei "la mana", toate știrile și comunicatele oficiale. Însă acestea uneori deformează realitatea. Trebuie sa te uiți pe mai multe surse, ca sa îți poți face o imagine de ansamblu, ca să poți vedea lucrurile cu ochii tai, nu cu ochii altora. Împărțind oamenii în categorii după bunul tau plac, nu devii mai inteligent sau mai informat. Sper că limbajul meu nu e agresiv pentru tine. Cu stima!

  • The Dot, vineri, 23.07.2021 22:42

    Topurile sunt totdeauna subiective. Stiu articolul cu pricina, dar nu l-am citit. Pitstops l-am descoperit acum doua luni, asa ca ce scriu eu aici de niste ani de zile nu reflecta numai ce se spune pe situl respectiv. Mai sus am pus un link de pe motorsport cu ceea ce zice Masi vizavi de cum se aplica pedepsele in F1. Marea majoritate a informatiei o iau de pe situri externe pentru ca sunt mai competente si mai rapide. Informatiile pe care le iau, le si filtrez, pentru ca mama si tata nu au crescut un imbecil. Daca ceea ce scriu eu aici conincide cu ce scrie Valentin (desi nu am pretentia de a cunoaste fenomenul nici macar 10% din cat il stie el), poate ca e vreun sambure de adevar in ceea ce scriem. Dar cum ziceam si mai sus, eu nu scriu supozitii, scriu ceea ce citesc si gandesc, ceea ce e scris in regulament sau pe langa el, ceea ce spun oamenii competenti din F1. Eu nu o sa scriu niciodata ca spre ex Leclerc a dat o declaratie pentru ca ii era frica de Hamilton. E cel putin hilar sa vin cu astfel de lucruri mai ales ca dupa ce Max l-a dat afara de pe pista pe monegasc, ultimul i-a platit-o cu aceeasi moneda olandezului, cum la fel nu imi fac griji ca lui Hamilton ii tremura chilotii acum pentru ca nu stiu ce ii va face Max.

  • Radu, sâmbătă, 24.07.2021 18:06

    In Carrefour Brasov e expusa o masina RBR, scara 1:1. Cine e curios ...

  • X_zone, duminică, 25.07.2021 09:46

    Au apărut frustrații, mare prost cu P mare acest mAX, cat de bou sa fii să nu degajezi, ar fi putut pierde doar locul 1 la sfârșitul cursei sau sa își recupereze poziția pana la final, toți marii campioni așteaptă in cariera gâște ca mAX sa ii neutralizeze din cursa către titlu

  • Driver 01, marţi, 27.07.2021 15:54

    @X_zone, ce priceput esti tata :)) sa inteleg ca te-ai gandit la fotbal.. Banuiesc ca tu crezi ca, atunci cand intri in curba prea tare, te mai poti baga puutin si pe contrasens...

  • Sumi7, sâmbătă, 31.07.2021 17:44

    Interesante calificari, interasanta strategie la MB care porneste cu alte gume decat restul plutonului. Ce mi-a atras atentia in Q 3 a fost incetinirea pe pista, intentionata sau nu, al lui Hamm. Sa fie si asta o alta strategie al lui, stiindul in spate pe Verstappen? Vom vedea maine. Sa speram ca va fi o cursa frumoasa !

  • Neutru, sâmbătă, 31.07.2021 18:14

    @Sumi7 Nu e prima oară când se aplică această manevră. Mercedes și Hamilton i-a păcălit pe ceilalți. Se întâmplă mai des în Moto GP în special la clasa mică că acolo sunt mai tineri și mai naivi piloții. Să vedem cursa.

  • Aurel Craciun, duminică, 01.08.2021 16:09

    A 2-a cursă consecutiv când Mercedes provoacă accident. Disperare mare

  • Sumi7, duminică, 01.08.2021 18:32

    Gz Bottas, ti-ai facut treaba de iepuras prost!

  • Aurel Craciun, duminică, 01.08.2021 18:46

    Cursa asta a arătat ce înseamnă un pilot foarte bun. Fără greșeala făcută de Alonso, gealatul nu ajungea pe podium, dar chiar și așa cursa a fost salvată de pilotajul moșului (în afară de Alonso, singurul care l-a ținut în spate a fost Gasly). La fel de multe laude merită Ocon, care a rezistat la toate atacurile favoritului lui Costel. Nu știu de ce, dar faza de la restart cred că a fost pusă la cale de celelalte echipe. Am fost încântat de farsa luată de Blm-ist și de Mercedes

  • ^, duminică, 01.08.2021 22:11

    A executat ordinul și s-a ales cu contract pentru anul viitor. Toto este obligat să-i ofere loc în F1 că altfel Botas „ciripește”. Vin băieții acum cu explicații și ne va spune că de fapt vina este a celor scoși din joc. Trebuie să câștige Mercedes-BLM, așa cum Europa trebuie să primească imigranți. „Valori democratice” și „Discriminare pozitivă”

  • AyrtonSenna1991, duminică, 01.08.2021 23:23

    Vettel a fost descalificat: https://www.racefans.net/2021/08/01/official-vettel-disqualified-from-hungarian-gp-hamilton-promoted-to-second/

  • Gică, luni, 02.08.2021 00:32

    @Șumi7,@^ cît de penibili puteți fi ?.Ați fost voi la cursă să vedeți cît de alunecoasă era pista .Vă spune unul care a stat în ploaie la start.

  • Aurel Craciun, luni, 02.08.2021 01:29

    Gică, nu le mai lua apărarea. A greși e omenesc, dar nu când e cu intenție

  • @Gica, luni, 02.08.2021 04:37

    Cat de penibil poti fi? Ne poti da poze/filmulete care sa dovedeasca ca ai fost la cursa? Invata mai omule sa minti daca iti place minciuna, dar momentan n-o practica ca te dai de goarna.

  • Sumi7, luni, 02.08.2021 08:14

    Gica, penibil a fost Bottas atunci cand s-a comportat ca o minge de bowling. Dintre toti cei care au fost in fata el a fost singurul care nu a franat, wtf man! Lucru dovedit dealtfel de specialisti.

  • Gică, luni, 02.08.2021 08:45

    Prietene nu trebuie să îți dovedesc tie că am fost la cursă ,nici nu trebuie să mă crezi ,rămîi tu în fața televizorului şi constată tu şi alți specialişti de pe acest sait toate c onspirațiile legate de Mercedes.Ca fapt divers am stat unde a lovit Sainz în calificări tribuna silver 3 caută în prospectul circuitului .Da sunt de acord Botas a greşit dar pînă la a spune că a fost premeditat e cale lunga.Dacă vrei dovada îți trimit poza cu safethy car cînd alimenta la stația de la intrarea principală pe circuit ,sîmbătă după cursă f 3.

  • Neutru, luni, 02.08.2021 15:15

    @ Gică Botas n-a greșit, a făcut-o să scoată din cursă Red Bull. Și la comanda lui Toto „tinere” naiv. De pe circuit, din tribună n-ai cum să vezi. N-are treabă ploaia cu ce a făcut „sluga” că nu a plouat numai pentru Botas.