Leul contraatacă: viitoarea generație Peugeot 208 va avea o versiune 100% electrică
Citadina Peugeot 208 va beneficia pe viitoarea generație de o versiune pur electrică care va completa oferta pe benzină, diesel și hibridă a modelului francez. Aceasta va fi prezentată în 2018.
Următorii ani ai industriei auto ne vor face cunoștință cu două moduri de atac al constructorilor pe subiectul mașini electrice. Dacă unii vor prefera să-și dezvolte game speciale dedicate modelelor cu emisii zero (Mercedes sau Volkswagen, de exemplu), alții vor miza pe versiuni electrice ale modelelor deja existente în gamă, pentru a elimina costurile necesare lansării, promovării și producției unor mașini "diferite" de cele ale liniei normale de modele.
În acest ultim grup intră Volvo sau chiar BMW, marca germană anunțând că care după ce testează tehnologiile și conceptele electrice în gama i va transfera cunoștințele acumulate în versiuni electrice dedicate modelelor deja existente în gamă.
Ei bine, în acest ultimul grup se va încadra și Peugeot, care odată cu lansarea viitoarei generații a modelului 208 le va oferi clienților și o versiune electrică a citadinei proprii. Noul model face parte din planul extins al Grupului PSA (Peugeot-Citroen) de lansare a 11 mașini pur electrice în următorii cinci ani.
Pentru a putea dezvolta versiunea electrică a mașinii, Peugeot va dezvolta o platformă nouă adaptată la noile cerințe tehnice. Pe aceasta se vor putea asambla mașini cu sau fără un pachet de baterii dedicate. Asta înseamnă că 208 nu va dispune doar de o variantă pur electrică, ci și de o versiune hibridă cu încărcare la priză. Evident, acestea se vor adăuga variantelor diesel și benzină necesare pentru atingerea unui volum critic de vânzări.
Lansarea noului Peugeot 208 este așteptată pentru 2018 cu prezență în shworoom-uri în 2019, la un an înaintea viitorului Citroen C3, care va urma și el aceeași strategie.
via AutoExpress
Greu de crezut ca C3 va avea o noua generatie in 2020 tinand cont ca actuala abia a fost lansata. Poate prin 2023, tinand cont de ciclul de viata de 7 ani in cazul precedentelor C3-uri. De vazut cat de buna se va dovedi strategia pe viitor tinand cont ca unii concurenti directi ai PSA lanseaza modele electrice separate de gama principala, un exemplu fiind Ampera-e, iar altii se vor concentra pe intregi game separate, precum VW. E interesant sa vedem peste vreo 10 ani cine a pariat mai bine.