Alfa Romeo Giulia a ajuns în România: preț de pornire de 38.000 de euro, multe motorizări și echipare generoasă
Alfa Romeo a publicat astăzi prețurile noului Giulia pe piața din România. Sedanul italian vine cu trei motoare diesel și trei pe benzină, dintre care unul este celebra unitate de 510 cai putere.
La aproape un an și jumătate de când am văzut pentru prima dată imaginile, Alfa Romeo Giulia debutează oficial pe piața din România. Este cel mai așteptat model Alfa Romeo din ultimul deceniu și o mașină de la care clienții au așteptări mari. Automarket a testat în premieră națională sedanul italienilor în această vară. Testul complet este aici:
TEST DRIVE: Alfa Romeo Giulia QV - Salvatore della Patria
Pe piața din România, noul Giulia va avea de înfruntat o concurență dură, venită din partea altor modele premium de segment D: BMW Seria 3, Audi A4, Jaguar XE, Mercedes Clasa C, Lexus IS și Volvo S60.
Pentru a se putea bate cu nume deja consacrate, Alfa va miza pe o gamă largă de motorizări, diesel și benzină, asociate fie unei transmii manuale oferite standard, fie uneia opționale, cu opt trepte. De asemenea, pentru că vorbim despre o mașină cu propulsie spate pe o piață unde iarna poate fi dificilă, Alfa Romeo pune la dispoziție și o tracțiune integrală pe anumite versiuni din gamă.
Lista de motorizări include propulsorul diesel JTDM de 2.2 litri, capabil să livreze 150, 180 sau chiar 210 cai putere. Acesta din urmă poate fi comandat și cu tracțiune integrală. Pentru cei care iubesc benzina, Alfa Romeo pune la dispoziție un propulsor de 2.0 litri, gata să livreze 200 sau 280 de cai putere. Și acesta din urmă poate fi asociat unui sistem 4x4.
MOTORIZĂRI | NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
|||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Giulia | Super | Veloce | Quadrifoglio |
2.2 JTDM |
150 CP | Man6 | 37.900 | 40.000 | - | - |
Aut8 | 39.900 | 42.000 | - | - | ||
180 CP | Man6 | - | 41.800 | - | - | |
Aut8 | - | 43.800 | - | - | ||
210 CP | Aut8 + AWD | - | - | 51.800 | - | |
2.0 Turbo | 200 CP | Aut8 | 39.400 | 41.500 | - | - |
280 CP | Aut8 + AWD | - | - | 48.500 | - | |
2.9 Turbo | 510 CP | Man6 | - | - | - | 79.500 |
Aut8 | - | - | - | 82.000 |
Bineînțeles, pentru a putea pune în pericol versiuni de performanță ca BMW M3 și Mercedes C63 AMG, Alfa Romeo trimite Giulia în România și alături de versiunea Quadrifoglio, care dispune de un motor turbo de 2.9 litri și de 510 cai putere. Vă reamintim că această versiune este declarată în acest moment ca fiind cel mai rapid sedan pe circuitul de la Nurburgring.
Noul Alfa Romeo Giulia va fi oferit pe piața din România alături de mai multe niveluri de echipare. Cel standard se numește Giulia și este urmat de Super, Veloce și Quadrifoglio. În echiparea standard, clienții vor avea acces la o echipare destul de generoasă, care include: start-stop, climatizare automată pe două zone, geamuri electrice față și spate, oglinzi reglabile electric și încălzite, 8 difuzoare, sistem multimedia cu ecran color de 6.5 inch, volan îmbrăcat în piele și echipat cu comenzi, computer de bord color de 3.5 inch în spatele volanului, stopuri cu lumini LED, LED-uri pentru rularea diurnă, pilot automat, senzor de ploaie, selector pentru comportamentul dinamic (Alfa DNA), șase airbaguri, frânare automată de urgență cu sistem de recunoaștere a pietonilor, sistem de averitzare depășire bandă, frână de parcare electrică, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, jante din aliaj de 16 inch și țeavă de eșapament cromată.
NOUL ALFA ROMEO GIULIA vs. concurența directă |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM Super |
180 | 4.2 | 7.2 | 41.800 |
BMW Seria 3 320d |
190 | 4.0 | 7.3 | 37.740 |
Audi A4 2.0 TDI Sport |
190 | 4.3 | 7.7 | 40.268 |
Mercedes Clasa C C220 CDI |
170 | 4.2 | 8.1 | 38.388 |
Volvo S60 D4 Kinetic |
190 | 3.9 | 7.6 | 34.439 |
Jaguar XE 2.0d Prestige |
180 | 4.2 | 7.8 | 40.560 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Prețurile noului Alfa Romeo Giulia pornesc de la 37.900 de euro cu TVA inclus, în cazul versiunii diesel de 150 de cai putere cu transmisie manuală și nivel de echipare standard. Ele urcă însă vertiginos și se opresc la 82.000 de euro pentru versiunea Quadrifoglio cu transmisie automată.
Cu ocazia lansării, Alfa Romeo practică o politică de reduceri, care face ca prețul de intrare în gamă, precum și celelalte etichete, să scadă. Așa se face că Giulia pornește de la 34.110 euro pe piața de la noi.
Dacă aruncăm un ochi și peste prețurile celui mai puternic Alfa Romeo din ultimii ani, vedem că cei 82.000 de euro ceruți de italieni nu par așa mulți, în comparație cu rivalii germani consacrați.
NOUL ALFA ROMEO GIULIA QUADRIFOGLIO vs. concurența directă |
|||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
VITEZĂ MAXIMĂ (km/h) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 Turbo Aut8 |
510 | 8.5 | 3.9 | 307 | 82.000 |
BMW M3 3.0 |
431 | 8.3 | 4.1 | 250 | 83.592 |
Mercedes C63 AMG S V8 4.0 |
510 | 8.4 | 4.0 | 250 | 85.182 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
bah, sorry Alfa, dar din lista aia mi as lua volvo s60 la 34k fara nici o jena... da e tare Giulia jos palaria, dar nu as plati nimic in plus pt ea cand am volvo-ul ala fabulos, mult mai ieftin