Lansare inedită în România: Range Rover Evoque Convertible pleacă de la 54.000 de euro

Publicat joi, 19.01.2017 11:57 de Mircea Meşter

Primul SUV premium oferit în versiune cabrio în România este Range Rover Evoque. Mașina își propune să amestece două segmente care la prima vedere par complet diferite.

Una dintre cele mai curioase mașini de serie din industria auto actuală se lansează oficial în România. Este vorba de Range Rover Evoque Convertible, versiunea cabrio a celui mai vândut model din portofoliul mărcii britanice.

Prezentat în premieră mondială acum mai mult de un an, în toamna anului 2015, Evoque Convertible își propune să amestece două concepte care aparent sunt diametral opuse: aspectul practic al unui SUV și ideea aspirațională a unui cabriolet. Range Rover susține că modelul său este "un cabriolet pentru toate anotimpurile".

Evident, Range Rover Evoque Convertible are avantajul de a fi singur pe o nișă pe care nu a mai încercat-o până astăzi niciun alt constructor premium. De altfel, anteriorul SUV cabriolet lansat cu fast, Nissan Murano Cabrio (dedicat pieței din Statele Unite) nu a avut succesul scontat și este considerat un eșec de piață.

Plafon din pânză care se deschide în 18 secunde

Aşa cum sugerează şi numele, noul model păstrează caracteristicile estetice ale lui Range Rover Evoque, însă beneficiază de un plafon textil integral retractabil care se închide în 21 secunde şi se deschide în 18 secunde. Plafonul poate fi operat la viteze de cel mult 50 km/h şi oferă o izolaţie acustică similară cu cea a modelului de bază. Ca măsură de siguranţă, Land Rover a inclus un sistem prin care, în cazul unei rostogoliri, două protecții din aluminiu ţâşnesc în numai 90 de milisecunde din spatele tetierelor pentru a genera un spaţiu protector pentru pasageri.

Interiorul lui Evoque Convertible păstrează de asemenea caracterul de pe Evoque şi include conexiune la internet printr-un hotspot Wi-Fi şi compatibilitate cu sistemele Android Auto şi Apple CarPlay. Informaţiile acestora sunt afişate pe un ecran standard de 8" sau, opţional, pe un sistem InControl Info Touch Pro de 10.2". În portbagaj, pasagerii pot transporta bagaje de până la 251 de litri.

Prețuri și motorizări

Noul Evoque Convertible poate fi comandat împreună cu trei motorizări disponibile în lista de prețuri. Cel mai accesibil este diesel-ul de 2.0 litri și 150 CP care în echipare de bază SE costă 54.154 de euro cu TVA inclus. Același motor este declinat într-o versiune de 180 de cai putere care pleacă de la un preț aflat 3000 de euro mai sus, în timp ce fanii motoarelor pe benzină se pot baza pe un 2.0 Turbo care dezvoltă 240 CP și este disponibil de la un preț de plecare de 58.000 de euro.

Mai multe informații tehnice despre cele trei versiuni de motorizare puteți găsi AICI.

Toate motorizările includ o transmisie automată cu nouă trepte de ultimă generație și sunt disponibile exclusiv în versiuni 4x4. Sistemul Terrain Response oferă moduri distincte de condus, în funcţie de teren: General, Noroi, Nisip, Macadam şi Zăpadă.

MOTORIZĂRI NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie SE HSE
2.0 Si4 4x4 Benzină
240 CP
Aut9 57.953 64.141
2.0 TD4 4x4 Diesel
150 CP
Aut9 54.145 60.333
2.0 TD4 4x4 Diesel
180 CP
Aut9 57.001 63.189
  • Kirotractor, joi, 19.01.2017 13:19

    Lasind deoparte pretul, masina-i OK estetic vorbind si cu factorul "fitze" maximizat, dar cele doua tone (!!!) ale versiunii celei mai usoare (pe benzina) sint absolut inacceptabile pentru doar 4,30 m lungime. Dieselurile-s evident si mai grele (+277 kg vs. variantele normale TD), si mai anemice, dar cred ca se vor vinde-n draci, incluzind optionale cit pretul a 2-3 Logan-uri.

  • Kirotractor, joi, 19.01.2017 14:26

    He-he, stiu ca-s un idealist parlit cind astept si argumente "contra" pe linga manutze rosii. :-) Posibil insa ca pe AM sa intre nu doar beizadele vexate, ci si fiintzele targetate de evoque Cabrio - mai clar, sotii / fiice / amante ale "creatorilor inventivi de plus-valoare".

  • joe, joi, 19.01.2017 16:50

    are cumva bonus si doua canistre de sampon? La cat praf e in Roamanica,,,ar cam trebui!))) Trebui sa nu ai ce face cu banii sa cumperi o masina de fitze,stiind ca multe luni pe an e frig,cand nu e frig e praf,fum,poluare.

  • E vo questie coca?, joi, 19.01.2017 21:11

    Straturi de cocălăreală!

  • Seat, vineri, 20.01.2017 03:05

    manelism pur. ditamai grasana in care abia pui 1 rucsac. decapotabilele trebuie sa fie sport, joase, cat mai usoare. asta e pe invers. :/

  • nica, vineri, 20.01.2017 08:28

    Fiecare cu parerea lui. Consider că e o masină polivalentă. Poţi merge vara cu ea decapotată la mare dar şi iarna pe zăpadă la munte, deci o maşină interesantă.