Land Rover prezinta sistemul diesel-hibrid ERAD
Land Rover va prezenta la Salonul Auto de la Londra noul sistem diesel-hibrid ERAD.
Land Rover a anuntat ca va prezenta la Salonul Auto de la Londra pototipul Freelander 2 ERAD (Electric Rear Axle Drive).
Noul sistem diesel-hibrid poate fi ajustat la mai multe modelele Land Rover si reprezinta una dintre solutiile aflate in faza de dezvoltare ale proiectului “e_TERRAIN TECHNOLOGIES”.
Sistemul ERAD nu este tocmai o noutate pentru Land Rover, marca britanica prezentand la sistemul pe conceptul LRX. Noutatea consta in implementarea sistemului diesel-hibrid pe un model prototip, in vederea efectuarii primelor teste de sosea.
Sistemul permite functionarea vehiculului atat in regim combinat, lucru care reduce emisiile de CO2 cu 20 de procente, cat si in regim electric sau doar cu propulsia asigurata de motorul diesel. Partea electrica a sistemului este montata pe puntea spate, dar poate transfera putere catre rotile din fata prin intermediul unui cardan.
Puterea provine de la un motor electric de 288 volti, care poate dezvolta circa 35 de CP si un cuplu maxim de 200 Nm.
ERAD functioneaza in pararel cu sistemul CISG (Crankshaft Integrated Starter Generator), o unitate electrica prevazuta in sistemul de trasmisie cu dublu ambreiaj. In plus, sistemele ERAD si CISG pot fi folosite pentru recuperarea energiei degajate la franare.
Via | Land Rover
Bravo lor pentru combinatia diesel-electric, insa motorul electric este pus numai de forma. 35CP pe o masina 4*4 cu o greutate asa mare e ca si cum n-ar fi. Si se mai lauda si ca motorul electric poate actiona asupra celor 4 roti, masina operand in modul 4*4. In plus, nu inteleg conceptul de masina de teren hibrida. Daca tot iti iei o masina cu care sa mergi in oras si esti ingrijorat de mediu, de ce ti-ai lua un jeep?