Land Rover prezintă la Geneva o transmisie automată cu 9 trepte

Publicat miercuri, 27.02.2013 11:57 de Sebastian Toma

Englezii de la Land Rover vor prezenta la Salonul Auto de la Geneva o transmisie automată cu nouă trepte. Aceasta a fost dezvoltată alături de specialiştii de la ZF şi va înlocui vechile unităţi cu şase trepte.

Land Rover va prezenta la standul său de la Salonul Auto de la Geneva o transmisie automată cu nouă trepte. Aceasta a fost realizată împreună cu nemţii de la ZF şi este dezvoltată special pentru motoare amplasate transversal. În ciuda faptului că are trei trepte în plus, unitatea este cu doar 6 milimetri mai lungă decât vechea transmisie automată cu şase trepte folosită în gama Land Rover şi este cu 7.5 kilograme mai uşoară decât unitatea pe care o înlocuieşte. Graţie numărului superior de trepte de viteză din dotare, Land Rover se va mândri cu modele mai eficiente, care vor oferi atât reprize mai bune, cât şi schimbări de treaptă mai line. Evoque este primul model din portofoliul Land Rover care va primi noua transmisie automată cu nouă trepte.

Un alt beneficiu al noii transmisii cu nouă trepte este raportul primei trepte de viteză, care este mai scăzut decât cel folosit de actuala unitate cu şase trepte, ceea ce ajută semnificativ în cazul rulării pe teren accidentat, la tractare şi la circulaţia în plan înclinat. Transmisia automată cu nouă trepte realizată de ZF prezintă şi un sistem de schimbare adaptivă a treptelor, care este capabil să intuiască stilul de condus al şoferului şi să-şi schimbe algoritmul de schimbare a treptelor în funcţie de cum apasă şoferul acceleraţia. Adaptarea durează doar câteva secunde, spun cei de la Land Rover.

ZF a prezentat transmisia sa automată cu nouă trepte la Salonul Auto de la Frankfurt din 2011. La vremea aceea, nemţii anunţau că un model echipat cu această transmisie este cu 16% mai economic decât un model echivalent echipat cu o automată cu şase trepte la viteza de 120 km/h. Transmisia automată cu nouă trepte de la ZF suportă atât modele cu tracţiune faţă, cât şi modele cu tracţiune integrală, iar sistemele de propulsie hibride sunt şi ele suportate de această unitate.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.


Via LandRover

  • Marius, miercuri, 27.02.2013 14:02

    De ce atatea trepte ?? Schimba mai des si se uzeaza mai des ... ar trebui sa scada nr de viteza pt ca motoarele sunt tot mai puternice si nu invers !

  • 1, miercuri, 27.02.2013 14:32

    minunat, probabil ca cei de la mercedes planuiau sa fie primii care ofera cutia cu 9 trepte, pe noul S-Klasse. acum, probabil vor amana si mai mult lansarea noului S , incercand sa faca o cutie cu 11 trepte, ca sa fie siguri ca va fi o noutate:)) asa e cand astepti prea mult

  • tzenu_bmw, miercuri, 27.02.2013 14:33

    @Marius..... cutia cu 9 trepte functioneala la un regin de turatie mai mica in comparatie cu o cutie cu 6 rapoarte.....de exemplu........ la 120km/h in treapta a 6-a turatia motorului este undeva la 2400rpm...... la 120km/h in treapta a 9-a turatia motorului este undeva la 1500rpm. deci o turatie mai mica a motorului un consum mai redus de carburant..... nici mie nu prea imi place ideea sa am la dispozitie 9 viteze de schimbat(in modul manual).......insa ne vom obisnui nu avem ce face.....

  • rover, miercuri, 27.02.2013 18:13

    @marius...tu stii cam cate trepte de viteza are un camion? Sunt mai mult decat degetele tale de la maini. ....Si de la picioare. Cred ca "unuia" mai de pe la noi, cu haur si lantzic la grumaz i-ar fi cam dificil daca ar fi si manuala. Dupa 5...."in ce schimb, fratioare? Ce urmeaza dupe 5? aaaa.....7? aaa......"

  • k_lox, miercuri, 27.02.2013 20:26

    Cutia cu 9 viteze are de fapt rapoarte etajate mai scurt, iar diferenta in treapta 9 fata de 6 nu este chiar asa de mare cum zice tzenu; la 120 km/h in viteza 9 va avea cam 1900rpm fata de 2300rpm cum are in prezent cutia in 6. Diferenta de consum apare atunci cand conducem normal, mai exact cutia va selecta o treapta de viteza potrivita cu viteza de deplasare, astfel motorul sa nu fie turat sau subturat; nu vi se intampla uneori sa aveti o masina in fata ce conduce cu o viteza ce va incomodeza; nu gasesti o treapta in care motorul sa nu fie nici prea turat dar nici subturat... ei aici cutia cu 9 trepte vine cu solutia miraculoasa...ea va avea o treapta potrivita indiferent de viteza de deplasare si in felul acesta motorul va merge "rotund" si arderea carburantului va fi completa.

  • antonny, miercuri, 27.02.2013 23:02

    ador ....Powertronic .....ador sa conduc cu jumatati de gama..........la excavator gasesti 34 viteze

  • Razvan, joi, 28.02.2013 15:06

    Astept cutia cu 325 de trepte. O vrajeala de marketing. 5 trepte iti sunt suficiente pe o masina normala. De ce masinile de raliu, care eu niste performante incredibile au 5 sau 6 trepte? Am mers cu un Golf 1.6 TDI cu DSG cu 7 trepte si nu mi-a placut. Masina schimba non stop. Merge 3 secunde cu o treapta si schimba. Nu stie niciodata ce treapta sa aleaga.

  • gelu, joi, 28.02.2013 15:54

    "Am mers cu un Golf 1.6 TDI cu DSG cu 7 trepte si nu mi-a placut. .....Nu stie niciodata ce treapta sa aleaga" pentru ca e VW... :D inchipuieste-ti 9 trepte de viteza (manuale) la o masina de raliu. Copilotul ar fi altceva decat copilot; va fi "selector manual treapta de viteza"

  • bfk, vineri, 01.03.2013 14:28

    Normal ar trebui sa fie cu dublu ambreiaj, dar nu apare in articol...

  • LR, sâmbătă, 02.03.2013 11:07

    De obicei, cutiile automate de la ZF sunt cu convertizor de cuplu.