Lamborghini Pregunta, ultima creaţie independentă a italienilor, va fi scoasă la licitaţie

Publicat vineri, 12.04.2013 17:55 de Sebastian Toma

Un Lamborghini Pregunta din 1998 a fost pus la vânzare în regim de licitaţie de un dealer de automobile exotice din Franţa. Modelul este o creaţie unică, fiind bazat pe un Diablo şi costă 1.6m milioane de euro.

Ai impresia că Lamborghini Veneno este un model rar, cu trei exemplare construite şi vândute pe loc? Ei bine, se poate şi mai rar de atât. Dacă vrei un taur din Sant'Agata cum nu mai are nimeni, acum este şansa ta. Vorbim despre Pregunta, un proiect special al celor de la Lamborghini, realizat înainte de preluarea sub aripa mărcii Audi, fiind construit un singur exemplar. Acesta este pus la vânzare de o casă de licitaţii din Franţa specializată în automobilele exotice, ceea ce vine la fix având în vedere exclusivitatea acestui Lamborghini. Preţul este de 1.6 milioane de euro, oarecum rezonabil pentru un model dezvoltat de Carrosserie Heuliez în baza unui design a lui Marc Deschamp, totul pe o platformă modificată de Lamborghini Diablo.

Modificările aplicate platformei vizează renunţarea la tracţiunea integrală în favoarea unei configuraţii cu tracţiune spate. Motorizarea este preluată, la fel ca platforma tehnică, de la Diablo VT, fiind vorba despre un V12 de 530 CP. Lamborghini Pregunta este capabil să accelereze până la o viteză de 333 km/h, iar un kilometru este parcurs în mai puţin de 20 de secunde cu start de la zero.

Modelul iese în evidenţă prin eliminarea oglinzilor laterale, înlocuite cu camere video şi prin design-ul diferit de ceea ce ne-a prezentat Lamborghini până atunci. Modelul era desenat ca o sculptură menită să taie aerul la viteze mari şi să fie diferit de tot ce era pe piaţă la vremea respectivă. Din acest punct de vedere, nu avem nicio îndoială privind reuşita designerilor, aceasta reprezentând fără probleme numele Pregunta, care seminifică termenul ”întrebare” în spaniolă.

Via Autodrome.fr

  • Dan, vineri, 12.04.2013 18:24

    Acesta este conceptul de la care Pagani s-a inspirat cel mai mult inainte sa inceapa sa-si produca propriile supercar-uri .

  • mda, vineri, 12.04.2013 18:50

    Ce vremuri frumoase... o lume fara Volkswagen, e o lume mai buna.

  • Adrian, vineri, 12.04.2013 19:08

    @mda De ce spui asta ? Noile Lamborghini'uri arata foarte bine. Tehnic sunt superioare celor vechi. Unde e problema ?

  • xxx, sâmbătă, 13.04.2013 00:02

    @mda Tu crezi ca GM, Ford sau Toyota sunt mult mai breji? Banu dictează, nu ii ai te numești poet neînțeles cu succes după moarte Hyundai și Kia ii urmează îndeaproape. Au mai rămas cei din zona crepusculara care trebuie sa se decidă dacă mai au timp, bani și putere ori ca VW, ori ' a fost o marca deosebita'

  • Alex Radoi, sâmbătă, 13.04.2013 08:45

    Si iata sursa clara de inspiratie pt. Veneno. Foarte originali designerii zilelor noastre. :)))

  • @Adrian, sâmbătă, 13.04.2013 10:52

    Era culmea sa aiba in 2013 performante dinainte de 1998. Normal ca tehnic sunt superioare. Dar nu au aceeasi filosofie radicala, ci una anesteziata. Ok, discutam de globalizare, dar niciun alt grup auto n-are o marca exclusivista de care sa-si fi batut joc atata.

  • @ Automarket, sâmbătă, 13.04.2013 12:47

    Acesta nu este ultima creatie independenta a lui Lamborghini . In 1972 Ferruccio Lamborghini a vandut 51 % din divizia auto ( divizia de tractoare a vandut-o integral celor de la SAME in 1972, acestia si in prezent producand tractoare Lamborghini ) in 1972 lui Georges-Henri Rossetti un om de afaceri elvetian iar in 1974 a vandut restul de 49 % lui René Leimer, un prieten de al lui Rossetti . In 1978 Lamborghini a intrat in faliment .in 1980 doi frati elvetieni angrenati in industria alimentara au incercat sa resusciteze Lamborghini, acestia vanzand compania celor de la Chrysler in 1987 . Nereusind sa faca profitabil pe Lamborghini, Chrysler vinde compania malaezienilor de la MegaTech in 1994 . In 1998 Audi cumpara Lamborghini si constructorul italian a intrat in cea mai stabila perioada din intreaga sa istorie devenind in acelasi timp si profitabil .