Koenigsegg Jesko stabilește 4 recorduri mondiale de viteză: cea mai rapidă mașină care atinge 400 km/h
Koenigsegg Jesko, noul supercar al mărcii suedeze, a stabilit nu mai puțin de 4 recorduri mondiale de viteză într-o singură zi. Modelul este cea mai rapidă mașină de serie care atinge 400 de km/h, dar și cea mai rapidă mașină care atinge aceeași viteză și care ajunge cel mai rapid înapoi la 0.
Constructorul suedez de mașini exotice tocmai a stabilit noi recorduri mondiale de viteză cu ajutorul lui Jesko Absolut, noul model de înaltă performanță al producătorului. Versiunea Absolut este creată special pentru viteză în linie dreaptă și primește o caroserie ușor modificată față de versiunea normală a lui Jesko. Față de modelul obișnuit, versiunea Absolut nu primește aerodinamică activă, tocmai pentru a reduce rezistența la înaintare.
Alături de caroseria specială, Jesko Absolut este propulsat de un motor V8 de 5.0 litri bi-turbo, care dezvoltă 1622 de cai putere atunci când este alimentat cu combustibilul E85.
Săptămâna trecută, Koenigsegg a decis să stabilească noi recorduri de viteză cu acest model. Testele au avut loc în cadrul unui aerodrom din Suedia, în data de 27 iunie. Astfel, noul Koenigsegg Jesko Absolut a stabilit 4 recorduri mondiale de viteză. Primul record este pentru cea mai rapidă mașină de serie care atinge 400 de km/h. Repriza de la 0 la 400 de km/h a durat 18.82 de secunde.
Al doilea record a fost pentru cea mai rapidă mașină care atinge 400 de km/h și care ajunge cel mai rapid înapoi la 0. Astfel, Koenigsegg Jesko Absolut a parcurs repriza 0-400-0 km/h în 27.83 de secunde. Asta înseamnă un timp mai rapid cu aproape o secundă față de recordul anterior, stabilit de Koenigsegg Regera în 2023.
Celelalte două recorduri sunt pentru cea mai rapidă mașină care atinge 250 de mile pe oră (402 km/h), respectiv pentru cea mai rapidă mașină care atinge aceeași viteză și care ajunge înapoi la 0. Repriza 0-250 mph a durat 19.20 de secunde, iar repriza 0-250-0 mph a fost de 28.27 de secunde.
Koenigsegg precizează că exemplarul care a stabilit aceste recorduri nu a suferit modificări majore. De altfel, singurele modificări față de specificația din fabrică sunt reprezentate de un roll-cage și de un scaun pentru șofer preluat de la vechiul Koenigsegg One:1. Mașina a fost alimentat cu combustibil E85 și a fost încălțată cu anvelopele standard Michelin Pilot Sport Cup2 R. La volanul lui Jesko Absolut a fost pilotul de teste al mărcii, Markus Lundh.
„Acest record a validat acuratețea performanței simulate și calculate a lui Jesko Absolut, lucru care ne oferă mare încredere în abilitatea acestuia de a fi cea mai rapidă mașină de serie omologată complet din lume”, a declarat Christian von Koenigsegg, fondatorul și CEO-ul mărcii suedeze. „Acum totul se reduce la testele de anvelope, dezvoltare și aprobare înainte de a putea în sfârșit să încercăm să batem acel record”, a mai adăugat acesta.
Înainte de stabilirea acestor recorduri, același model a avut parte de un incident nefericit. Un exemplar care aparține unui proprietar din Grecia a luat foc în timp ce participa la un eveniment. În urma cercetărilor, Koenigsegg a stabilit că incendiul a fost cauzat de un furtun fisurat al sistemului hidraulic.
via Koenigsegg
Pai cum? Nu e germanii cei mai tari? Nu se bat Audi cu BMW sa ne arate cum sunt ei cei mai puternici? Parca nu da bine ca o marca suedeza sa faca asa ceva, ca germanii au inventat motorul DIZAL :)) Lasand gluma la o parte, masina e interesanta, dar nepractica. Le recomand sa mearga cu ea o tura pe centura Bucuresti si le demonstrez ca nu apuca sa prinda nici 40 km/h ca raman cu ea prin gropi. :))