Koenigsegg Agera R: 0-200 km/h în 7.5 secunde şi 1.115 CP

Publicat luni, 21.03.2011 11:17 de Sebastian Toma

Noul Koenigsegg Agera R este capabil să accelereze de la 0 la 200 km/h în 7.5 secunde şi are nevoie doar de 4.9 secunde suplimentare pentru a se opri.

Oficialii Koenigsegg au dezvăluit specificaţiile tehnice complete ale noului Agera R. Cel mai nou produs al suedezilor accelerează de la 0 la 100 km/h în 2.9 secunde, în timp ce sprint-ul 0-200 km/h este realizat în doar 7.5 secunde. Mai mult decât atât, viteza maximă a acestui supercar este de 420 km/h. Modelul nu stă rău nici la capitoul frâne, Agera R fiind capabil să accelereze de la 0 până la 200 km/h şi să se oprească complet în doar 12.4 secunde.În ţările în care este oferit carburantul E85, modelul furnizează 1.115 CP şi 1.200 Nm, în timp ce clienţii care vor folosi doar benzină de la pompă se vor bucura doar de 940 CP şi 1.100 Nm.

Noua creaţie a celor de la Koenigsegg are o lungime de 4.29 metri, o lăţime de 1.99 metri şi o înălţime de numai 1.12 metri. Apatamentul modelului este de 2.66 metri.Masa modelului este de 1.330 kilograme şi este repartizată în proporţie de 45/55 faţă/spate. Portbagajul are un volum de 120 de litri, în timp ce rezervorul de carburant poate găzdui maximum 80 de litri. Modelul este echipat cu un motor V8 twin-turbo, a cărui cilindree nu a fost dezvăluită încă. Motorul este cuplat unei transmisii cu şapte trepte şi dublu-ambreiaj.

În schimb, cei de la Koenigsegg se mândresc cu faptul că pasagerii din modelul lor pot experimenta forţe de până la 1.6G în viraje şi să consume doar 15 litri la sută în regim mixt. Suedezii nu au specificat dacă valoarea respectivă este obţinută cu benzină sau cu E85. De remarcat eficacitatea pachetului aerodinamic al acestui model, care oferă o apăsare aerodinamică echivalentă cu 300 kilograme la 250 km/h.

Via | Autoblog.it

  • SaabCuantic, luni, 21.03.2011 18:02
    trepidant!

    Desi datele oficiale ale acestui superbolid te lasa cu gura cascata, eu cred, totusi, ca firma de nisa Koenigsegg n-ar fi reusit asemenea naveta spatiala fara un oarecare aport extern (a se citi ajutor) de consultanta in proiectare si in mecanica. Acum cativa ani, cand aceasta marca, acum destul de experimentata, inca sonda marile necunoscute ale aerodinamicii si ale motoarelor, circulau zvonuri cum ca primea sprijin informational si tehnic de la inginerii lui SAAB si ai lui Bentley, ceea ce in mod cert s-a perpetuat de atunci si de aceea ne explicam loviturile de arta pe care le reusesc si cu care ne uimesc patronul Christian von Koenigsegg si oamenii lui. Trebuie sa subliniem ca "se simte" mana lui SAAB in privinta viziunii aerodinamice, dar si a lui VAG in privinta fortei brutale a motoarelor si a optimizarii consumului...Aaa, ca baietii lui Christian isi construiesc singuri motoarele, cu materiale proprii, bravo lor, dar ma indoiesc ca toata ideea porneste din biroul patronului si atat.