Kia va dezvolta sisteme hibride de tipul celui folosit de Chevrolet Volt
Sistemele hibride care folosesc motorul pe benzină exclusiv pentru alimentarea bateriei celui electric încep să prindă adepţi în industrie. Kia este ultimul constructor care intră în joc.
Kia va intra în zona ecologică a industriei auto atât prin lansarea unor hibrizi clasici (sistem hibrid paralel, acelaşi promovat de Toyota pe modelul Prius), cât şi prin prezentarea modele cu sistem hibrid in serie, acelaşi pe care îl folosesc Chevrolet Volt şi Opel Ampera, primele modele de serie care vor utiliza acest tip de propulsie.
Diferenţele dintre cele două sisteme rezidă în modul în care puterea ajunge la roţi. Astfel, dacă într-un sistem hibrid paralel roţile sunt mişcate atât de un motor electric, cât şi de unul termic (în acelaşi timp sau alternativ), un sistem hibrid paralel utilizează exclusiv motorul electric pentru a învârti roţile, cel termic având rolul de a alimenta acumulatorul care, la rândul său, serveşte ca sursă de alimentare pentru motorul electric. Modelele care beneficiază de acest tip de propulsie au avantajul de a nu depinde de existenţa unor puncte de încărcare cu energie electrică, autonomia lor fiind de asemenea mai ridicată.
Primul hibrid Kia - Sportage Hybrid - va fi lansat anul viitor, acesta prezentând un sistem hibrid paralel. Acesta a fost deja perzentat în forma de pre-serie la Salonul de la Paris şi promite un consum foarte scăzut, echivalentul a 117 g CO2/km. Kia va ridica ulterior ştacheta şi va lansa modele cu sisteme hibride de serie. "Sistemele de propulsie care prelungesc autonomia modelului sunt un lucru fantastic. Nu văd o maşină electrică de mărimea lui Optima funcţionând altfel decât cu acest sistem. Dacă nu are autonomie mare, potem să uităm despre acest lucru", spune Benny Oeyen, şeful de marketing şi responsabilul gamei de produse Kia la nivel european.
via | WhatCar?