Kia Pro_cee'd GT şi Cee'd GT vor avea motor de 1.6 litri şi 204 cai putere
Kia a confirmat astăzi debutul viitoarelor Pro_cee'd GT şi Cee'd GT, primele compacte sportive din istoria sa. Ambele modele vor fi echipate cu un motor 1.6 GDI de 204 cai putere.
La numai o săptămână de la publicarea primei schiţe a viitorului Kia Pro_cee'd GT, coreenii revin cu detalii despre primul lor hot-hatch, orientat către clienţii actualului Volkswagen Golf GTI.
Oficialii asiatici ies la rampă cu noi informaţii, confirmând chiar şi o versiune sportivă GT pentru varianta de caroserie cu cinci uşi, popularul Cee'd. Aşadar, Kia va ataca segmentul compactelor sportive cu două modele, Pro_cee'd GT şi Cee'd GT, ambele puse în mişcare de acelaşi motor pe benzină de 1.6 litri, anticipat şi de noi încă de săptămâna trecută.
Propulsorul va beneficia de injecţie directă şi de un turbocompresor, însă nu vor mai fi alte modificări notabile, comparativ cu versiunea standard.
Cei patru cilindri vor genera un total de 204 cai putere şi 265 de Nm, administraţi cu ajutorul unei cutii manuale cu şase trepte. Cum era de aşteptat, resursele vor fi transmise punţii faţă.
Potrivit informaţiilor preliminare oferite de Kia, acest bagaj de putere va fi suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în 7.9 secunde, o performanţă total neconvingătoare dacă ne gândim că VW Golf GTI reuşeşte să atingă 100 km/h în doar 6.9 secunde cu 210 cai putere.
Kia mizează însă pe comportamentul dinamic al maşinii şi nu neapărat pe cifre. Inginerii vor lucra mult la şasiul ambelor modele pentru a oferi o ţinută de drum exemplară. Chiar în declaraţia oficială se arată că scopul producătorului este acela de a oferi ”performanţe alături de caracteristici dinamice excepţionale.”
Kia nu va uita nici de aspectul exterior al viitoarelor sale compacte sportive. Modelele GT vor folosi grile frontale şi spoilere diferite, logo-uri specifice, jante noi de 18 inch din aliaj, un deflector posterior, etriere de culoare roşie, nuanţe de vopsea noi şi lumini LED special desenate, pentru a individualiza cât mai bine versiunea pe şosea.
Pentru interior vor exista scaune sport Recaro, pedale cu suport metalic şi materiale noi pentru bord, volan şi schimbător.
Viitoarele Pro_cee’d GT şi Cee’d GT vor fi produse la uzina slovacă din Zilina, începând cu mijlocul anului 2013. În aceste condiţii ne aşteptăm ca publicul european să primească hot-hatch-urile în vara anului viitor. Până atunci însă, ele vor fi dezvăluite în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Daca vor sa atace segmentul hot-hatch, cu 204 cai nu vor reusi. Astra GTC are 280 de cai, cel mai puternic hot-hatch. Golf GTI este unul din cele mai slabe din acest segment, cele de referinta aici sunt Focus ST, Megane RS si Astra OPC. Nu ma indoiesc de design, pentru ca masina expusa acum cateva luni era excelenta. Daca masina va avea placerea la condus cum o are Megane RS (cum spun expertii), atunci vor face uitate performantele.