Kia KH - imaginile primului sedan mare cu propulsie spate

Publicat luni, 13.02.2012 12:52 de Bogdan Mirică

Kia ţinteşte sus, în segmentul sedanurilor de clasă mare, cu noul concept KH, prezentat astăzi. Prototipul anticipează un viitor model cu propulsie spate, o premieră în istoria Kia.

Kia este într-o continuă lărgire a gamei, impulsionată de rezultatele bune înregistrate până în prezent pe toate pieţele mondiale. Coreenii surprind din nou publicul cu un concept, de această dată creat pentru a ţinti sus, în segmentul sedanurilor mari.

"Nava amiral", după cum o numeşte Kia în comunicatul său de presă, poartă numele de cod KH. Conceptul marchează şi o premieră în istoria Kia, fiind primul produs cu propulsie spate. Constructorul coreean susţine că noul KH îmbină stilurile "distinct, modern şi clasic", combinând elemente ale actualului limbaj de design cu linii noi.

Între concept şi versiunea de serie fanii nu vor trebui să aştepte prea mult. Kia promite modelul de stradă în prima jumătate a acestui an, cel puţin pe piaţa din Coreea, urmând ca mai apoi să ajungă şi în Europa.

Soon-Nam Lee, director de marketing Kia, a declarat: : “Noul nostru sedan integrează tot ceea ce are Kia acum mai bun în materie de design, tehnologie şi infotainment. Deşi calendarul lansărilor pe pieţele de export nu este încă stabilit, acest sedan cu tracţiune pe spate va deveni cu siguranţă modelul de vârf al gamei în toată lumea”.

  • jan, luni, 13.02.2012 13:04

    linie design BMW.

  • opinia majoritatii, luni, 13.02.2012 13:10

    alura de bmw, normal... sunt cei mai mari plagiatori dupa chinezi... si ce vedem aici? propulsie spate?!! uuuuuuuuhh :)) acum vine intrebarea - cine basca mea cumpara o 'chia' cu propulsie spate?! trebuie sa fii cu capul

  • dan_grc, luni, 13.02.2012 13:22

    Sa inteleg ca va fi in clasa de lux dupa proportii, bravo lor daca vor intra pe acest segment, e pt imagine in primul rand, e clar ca la capitolul imagine in aceasta clasa au un mare handicap, vor fi f putini care vor da minim 60 de mii euro pe o Kia

  • Radu, luni, 13.02.2012 16:40
    Propulsie spate

    "Propulsie" deja implica ca axa din spate e cea care "propulseaza" masina, "propulsie spate" e pleonasm :) In rest, clona de BMW grupa mare...

  • HAS, luni, 13.02.2012 17:00

    contrar cu "opinia majoritatii" care probabil ca nu a vazut o KIA decat pe strada sau in reviste, pot spune ca nu e deloc o "chinezarie" (nu ca in china nu s-ar face si lucruri de calitate!). Sunt posesorul unui model KIA de 3 ani si nu am ce sa-i reprosez masinii. Se conduce si se comporta ireprosabil si, din cate stiu eu, nici nu sunt singurul cu o parere similare despre o coreana sub aceeasi sigla! Asa ca eu zic bravo lor ca incearca sa-si dezvolte gama de modele! Cat despre design, este o poveste mult discutabila.

  • maxell, luni, 13.02.2012 17:40
    lipsa de originalitate

    Seria 7 facelift :)

  • noname00, luni, 13.02.2012 18:05
    6 Gran Coupe

    Din lateral mi se pare ca este o copie foarte buna a Seriei 6 Gran Coupe. Iar farurile au un contur similar cu cele de pe Audi A6.

  • AndreiRN, luni, 13.02.2012 21:24
    Asemanari si diferente

    Adica daca are 4 roti si parbriz si usi seamana a ................ bmw. Diferenta cea mai mare este ca cei de la KIA fac motoare de lunga folosinta si cei de la bmw fac motoare de scurta folosinta. Asta se vede si in faptul ca KIA are garantie dubla decat bmw.

  • autoguru, luni, 13.02.2012 23:00
    @Radu

    Nu e pleonasm deloc ! "Propulsie spate'e foarte corect exprimat ! Mai invata!

  • Bethurbazal, marţi, 14.02.2012 06:48
    Opinie

    Design-ul unui concept se apropie sau nu de cel al modelului de serie. Sa asteptam modelul de serie si apoi sa dam verdicte. Daca va fi in clasa mare nu inseamna ca va costa peste 60.000 . E totusi o Kia.

  • CNT, marţi, 14.02.2012 07:52
    KIA

    Korea nu mai e demult ceea ce pare a fi. Sunt puternici dpdv economic, au investit mult in cercetare si tehnologie(vezi LG, SAMSUNG vs SONY, S.A.), si au ajuns la un standard de viata ffff ridicat, apropiat japonezilor. Au ajuns aici prin munca si seriozitate, nu prin birfe si spart seminte in spatele blocului. Muncesc 10-14 ore pe zi fara sa fie platiti extra. O stiu bine, nu vorbesc din birfe. Sunt in KOREA din 2003.Nu zic ca-i plac ....dar ii invidiez. Cit despre masinile lor ....ma abtin sa comentez. Au ajuns sus tare. Am condus personal KIA K7 aproape de varianta full, full, 2,7 L benzina. M-am simtit ca la business calss.Fac variante hybrid ptr KIA K5, FORTE KOUP.La fel si cei de la Hyundai. Nu-i mai comparati degeaba cu nemtii,nu au furat nimic de la nemti. Design-ul e facut de nemti angajati si platiti de ei. http://global.encar.com -site masini second hand korea. Puteti compara preturile ( 1USD=1.114 KW). Sigur nu gasiti masini la preturile si optiunile de pe site-ul asta in Europa. O zi buna.

  • t, marţi, 14.02.2012 08:17

    si crezi ca in rrrromania se plateste extra? ai trait acolo in corea si nu stii de cei din rrrromania. diferenta o face capul de peste, care in corea pare sanatos pe cand in tara tiganeasca este imputit, putrezit si omoara si restul trupului. cand hyundai a venit sa cumpere dacia in anii 90li s-a cerut spaga. coreeni au plecat si a venit cel mai mare rahatar de natie. francezul. care a ajuns in lumea a 3-a si culmea dupa nici un an a inceput sa se comporte coform cutumelor locului in loc sa le schimbe. si-au adus rubedeniile aici, au promovat pe interese si nu pe valoare si de fapt si-au dovedit "valoare" de europeni. felicitari CNT ca esti acolo si nu te mai intoarce, pentru binele tau

  • t, marţi, 14.02.2012 08:19

    ontopic sa intelegem, designeri nemti , dar draq, nu lucreaza la BMW ci la KIA. asta e un model care s-ar incadra la BMW fara doar si poate si regasesti prea clar asemanarea cu designul modern al produselor bmw. seriile 5 6 7. daca hyundai zici ca e varul asiatic al lui citroen, astia de la kia ce vor, sa fie al lui bmw?

  • kumite, marţi, 14.02.2012 10:05
    Korea

    Atata timp cat mai mult de 80% din muncitorii coreeni,au terminat o facultate(nimic asemanator cu spiru haret),nu ma mai mira nimic.Din contra,ar trebui sa stam sa reflectam(nu sa reflectam lumina cu ciobul de sticla).Rasa alba e pe cale de disparitie.Ignoranta ne mananca de vii. Cat despre problema asta cu "propulsie"spate,stau si ma gandesc la saraca Dacie 1300.Avea masina asta,propulsie fata?Poate avea tractiune fata.Ma gandesc la Aro 244D.Avea propulsie 4x4?Ma gandesc la barcile de mare viteza.Au tractiune spate?Lasati-o dracului,cu propulsia spate la masini.

  • @AndreiRn, marţi, 14.02.2012 10:17

    KIa are 7 ani sau 150.000 Km si 6 ani vopsea. La BMW ai 5 ani sau 120000 Km si caroserie 12 ani la toate.

  • fd, marţi, 14.02.2012 10:44

    ce cretini astia... compara marci premium cu marci de volum low-end... alooooo ! design-ul e copiat , nu si restul.

  • Carlos, marţi, 14.02.2012 11:05
    @kuminte

    Corect spus este asa: Tractiune fata - ptr punte motoare fata Propulsie spate -ptr punte motoare spate Tractiune 4x4 / integrala - ambele punti sunt motoare. Este incorect spus "tractiune spate" ptr ca nu trage nimic !

  • kumite, marţi, 14.02.2012 11:29
    @Carlos

    Corect spus este asa: Tractiune fata-pentru puntea motoare fata Tractiune spate -pentru puntea motoare spate. ...... Propulsia este pentru barci,avioane sau nave spatiale. Nici in limba engleza nu exista termenul "propulsion"pentru masini.Exista ":front wheel-drive/rear wheel-drive/four wheel-drive" Tractiunea fata trage ceva? Eu stiu ca rotile trag.Nu conteaza daca sunt pe puntea fata,spate sau toate patru.Sunt rpoti "tractoare" Ce misto!Am ajuns sa redefinim tehnica. Ma rog,poate ar trebui sa fiu banat .Din cate stiu eu,Banatul(cu litera mare se scrie)este o provincie romaneasca,si nu am cum sa fiu eu o provincie. Saraca limba romana! RIP Alexandru Graur! RIP George Pruteanu!

  • Carlos, marţi, 14.02.2012 11:41

    "Propulsia este pentru barci..." Nu amice, e un termen f comun si general acceptat in domeniul auto, doar ca acum l-ai descoperit tu.

  • Marian, marţi, 14.02.2012 11:53

    In general apreciez masinile facute de coreeni si noua grila impusa de Schreier asta, cu nasul de tigru, dar abia vazand acest model mi-am dat seama unde vor sa bata cu asta. Toata treaba nu e altceva decat o sigla de BMW stilizata. Deci masina asta exprima prin toti porii o singura idee: "vreau sa arat ca un BMW". Sa o vedem pe piata si sa vedem si ce tehnica o sa aiba pe ea daca o sa se apropie de original atunci o sa aiba rost designul. Altfel o sa fie doar o masina "draguta"

  • CNT, marţi, 14.02.2012 13:55

    Stimati domni. Credeti ca mai conteaza ce, cine si cu ce se aseamana o masina??? Carui brand i s-ar apropia mai mult ....nu. Ideea este alta domnilor ... Toata lumea stie ce este Mercedes Audi Porsche BMW Ferrari si alte super branduri. Pentru constructorii de automobile toate aceste branduri sunt tinte. Toti ar vrea sa fie ca ei... La asta tinde Koreanul sa ajunga. Ce era Kia acum 5 ani?...un brand? NU. Doar o alta masina. De apreciat e ca au ambitia de ajunge la fel ca marele branduri....cind se vor bate de la egal la egal cu acestia, ce le va mai ramine de facut? SA LE IA FATA. Si le-o vor lua. Korea are 20 de ani de economie si uite unde au ajuns. Noi avem 20 de ani de democratie si am ajuns mai rau decit de unde am plecat

  • automedia, marţi, 14.02.2012 17:03
    @CNT

    Hai ca scos o perla cat toate zilele... auzi : koreenii tind sa ajunga ca "Mercedes Audi Porsche BMW..." :)) koreeni nu tind la premium, koreeni copiaza si atat !! Nici ei nu sunt atat de naivi / ignoranti sa creada ca pot recupera in cativa ani evolutia de peste un secol a marcilor premium consacrate. Kia e kia, adica o marca de volum austera, dar cu pretentii pecuniare din ce in ce mai mari. Prostii sa plateasca ca se se gasesc destui.

  • kumite, marţi, 14.02.2012 20:09
    Propulsia

    Toata lumea stie ca propulsia este intalnita in lumea auto.Numai ca e inteles(termenul) si folosit gresit.Toate masinile au propulsie.Si nu e nici fata,nici spate.Propulsia este motorul.Dar voi astia scoliti sau nescoliti in zilelele astea ,stiti mai bine.Vai de capul nostru!

  • t, marţi, 14.02.2012 21:19

    http://dexonline.ro/definitie/propulsie http://dexonline.ro/definitie/trac%C8%9Biune inainte de a va certa folositi cu incredere dictionarul.

  • dd, duminică, 26.02.2012 15:29
    kia

    aceasta masina nici nu a aparut inca pe piata si are tot dreptul sa apara,dar important e ca deja comentariile curg girla,la atata sintem noi romanii buni,dar hai sa facem si noi o masina original romaneasca si sa vedem ce spun altii despre noi.INTELlGENTILOR!