Kia GT Concept ar putea primi versiuni Coupe şi Wagon
Kia GT Concept ar putea deveni rivalul low-cost al lui Audi A5. Potrivit unor surse din cadrul companiei, modelul ar putea primi atât o versiune Coupe, cât şi o versiune Wagon.
Kia l-ar putea transforma pe GT într-un veritabil rival al lui Audi A5, spun americanii de la Insideline. Modelul ar putea da naştere unei familii de modele, fiind sugerată posibilitatea dezvoltării a două versiuni de caroserie suplimentare pe lângă coupe-ul cu patru uşi prezentat la Frankfurt. În timp ce conceptul prefigura o berlină cu motor V6 turbo şi tracţiune spate, versiunea de serie ar putea avea un propulsor mai apropiat de gama constructorului sud-coreean, care ar putea angrena roţile din faţă. Cel mai probabil, discutăm despre un motor otto de 2.0 litri, care ar putea fi supraalimentat cu un turbocompresor şi asistat de un sistem de propulsie hibrid.
"Acest concept ne permite să explorăm noi direcţii de design folosind o platformă cu propulsie posterioară, care modifică radical proporţiile cu care eram obişnuiţi. Formula unui coupe cu motor frontal şi tracţiune spate este suficient de atractivă pentru publicul coreean, dar şi pentru cel european şi american. M-am simţit bine să lucrez la o maşină care ar putea fi produsă în serie. Ar fi un vis devenit realitate. Configuraţia sa este una cât se poate de logică, cu patru locuri şi portbagaj încăpător, dar şi cu o capacitate de a oferi senzaţii plăcute la volan. GT este exact tipul de maşină pe care Kia ar trebui să îl producă.", a declarat Peter Schreyer, şeful departamentului de design Kia, la dezvelirea acestui concept.
Echipa condusă de Peter Schreyer a primit undă verde pentru dezvoltarea acestui model abia în noiembrie 2010, deci geneza lui Kia GT a durat mai puţin de zece luni. Modelul este inspirat puternic din conceptul Kee, expus în 2007 la Salonul Auto de la Frankfurt. Versiunile Coupe şi Wagon nu au fost confirmate de oficialii mărcii coreene, fiind vorba de evoluţii ale unui model aflat în curs de dezvoltare.
Via | Insideline