Chinezii de la Youngman vor să cumpere Saab pe bucăţi şi să producă modele sub sigla suedeză
Lichidarea companiei Saab nu înseamnă neapărat dispariţia numelui Saab. Youngman vrea să cumpere platforma, fabrica şi numele Saab şi să producă modele în continuare sub sigla mărcii suedeze.
Deşi compania Saab se află oficial în lichidare începând cu această săptămână, fanii brandului suedez ar putea primi în scurt timp câteva motive de bucurie. Conform unor informaţii venite dinspre China, compania Youngman - care s-a aflat în discuţii avansate pentru preluarea Saab Automobile înainte de declararea falimentului - s-a arătat interesată de cumpărarea unora dintre cele mai valoroase părţi scoase la vânzare din Saab: platforma Pheonix, drepturile de utilizare ale numelui Saab şi frabrica din Trollhattan.
GENERAL MOTORS, LĂSAŢI FĂRĂ REPLICĂ
Practic, dacă vânzările ar fi efectuate astfel, Youngman va pune mâna pe coloana vertebrală a celor de la Saab pe bucăţi, fără ca General Motors să aibă ceva de obiectat în acest sens. GM a blocat anterior achiziţia Saab, susţinând că tehnologia şi platformele dezvoltate de compania americană vor ajunge pe mâinile unor companii chineze direct concurente.
După ce tribunalul din Vanersborg va confirma preţurile de evaluare ale fiecăreia dintre activele Saab care vor fi scoase la vânzare pentru acoperirea datoriilor pe care defuncta Saab Automobile le are către creditori, Youngman va licita pentru elementele mai sus menţionate. Cea mai importantă parte este reprezentată de platforma Phoenix, dezvoltată în proporţie de 100% de inginerii Saab şi care utilizează doar 10% părţi împrumutate de la General Motors. "Youngman plănuieşte să înlocuiască cele 10 procente ale General Motors cu piese, subansamble şi soluţii dezvoltate in-house. În acest fel, întreaga afacere va fi decuplată de GM", susţine avocatul Johan Nylen, care reprezintă compania Yungman în discuţiile din Suedia.
Platforma Phoenix, introdusă practic pe piaţă de conceptul cu acelaşi nume (foto) expus în martie 2011 la Salonul de la Geneva, a fost dezvoltată pentru a găzdui construcţia viitoarei generaţii a modelului 9-3, cel care ar fi trebuit să marcheze renaşterea mărcii Saab după perioada GM. Totuşi, chiar şi dacă achiziţia va putea fi realizată, primul model dezvoltat pe această platformă nu va putea fi dezvoltat şi scos pe piaţă decât peste doi-trei ani.
DREPTURILE DE UTILIZARE ALE NUMELOR
Pe lângă platformă, există semne de întrebare legate de celelalte elemente care ar face legătura dintre Saab-ul actual şi "Saab-ul nou", dezvoltat sub Youngman. Aici intră drepturile de utilizare ale numelui Saab - deţinute de compania aviatică Saab, drepturile de utilizare ale numelor modelelor mărcii (9-3, 9-5, 9-1), fabrica din Trollhattan cu angajaţii de acolo şi, evident, celelalte divizii Saab care ar completa posibilitatea producţiei modelelor mărcii: biroul de Cercetare şi Dezvoltare şi biroul de Dezvoltare a Motoarelor.
via | Automotive News | Reuters | Just-Auto
-
Kolegu, vineri, 23.12.2011 13:29Saab
Singura marca premium din Europa necocalarista in Romania....
-
danutz9393, vineri, 23.12.2011 13:43Cadou de Craciun pentru Saab!
Tot raul spre bine. Acum cei de la Saab vor putea sa-si continue activitatea si sa scoata noi modele. Craciun Fericit Saab si Craciun Fericit tuturor!
-
denon, vineri, 23.12.2011 18:15
Parca eram sigura ca asa se va intampla.Daca tin la aceasta marca si vor sa reinvie spiritul si inovatiile SAAB atunci este bine,daca nu ii intereseaza decat sa ia fabrica gata facuta si sigla sub care sa isi vanda chinezariile atunci mai bine sa lase SAAB-ul sa dispara cu demnitate.
-
ztele, vineri, 23.12.2011 18:36ardeleanul iluminat
chiar m-am trezit azi mai bine-dispus decat deobicei. stiam ca razele care patrandeau in casa erau diferite fata de ieri, stiam ca azi se va intampla ceva nou cu saab, si da, am avut dreptate! saab nu va mai fi un opel scump subvirator cu motoare fiat! nu! saab va continua sa existe, chiar daca per ansamblu va fi doar o chinezarie dar care va purta numele de SAAB! Sarbatori fericite tuturor
-
ztele, vineri, 23.12.2011 21:45:)
Si nu i se pare nimanui premeditat falimentul? :)
-
900_S, vineri, 23.12.2011 23:36:)
Intr-un fel sau altul chiar este :) Insa este un joc de periculos si cam pervers... Tocmai de aceea am si scris in comentariul meu de la articolul precedent "SAAB a murit, traiasca SAAB!", pentru ca acest faliment reseteaza situatia si se porneste de la zero. Prin urmare, un licar de speranta se mai gaseste. Sa vedem ce va reusi micuta floare de lotus ce raspunde la numele de Rachel Pang.
-
LauCalin, sâmbătă, 24.12.2011 00:29
Eu nu cred ca va disparea SAAB. In primul rand e vorba de niste bani, foarte multi bani pe care ii poate aduce marca asta in portofoliul unor companii. SAAB este o marca cu potential, chinezii stiu asta si de-asta nu renunta, cei de la GM stiu si ei asta si stiu ca SAAB poate sa ajunga un concurent serios pe piata chineza. Cred insa ca GM regreta enorm ca nu a folosit marca SAAB cum trebuie. Bani erau. Era suficient sa faca niste investitii serioase acum 5-6 ani, de exemplu la 2 ani dupa ce a aparut ultimul 9-3 sa vina cu un nou 9-5. Este pur si simplu un razboi al nervilor si al negocierilor la sange. :) Craciun fericit si toate cele bune! :)
-
SaabCuantic, sâmbătă, 24.12.2011 09:42Opinie a la Bethurbazal
Pe mine nu ma preocupa faptul ca SAAB oscileaza intre faliment si supravietuire, ci faptul ca nu mai produce masini cam de multa vreme...Un Craciun luminat pentru Automarket si toti userii sai!
-
Devorattor, sâmbătă, 24.12.2011 09:57Sa speram ca e pe drumul cel bun
Ztele, ai avut dreptate cand ai scris acum cateva zile ca falimentul Saab ascunde ceva! Si chiar daca nu ascundea, din moment ce erau ferm convinsi sa cumpere Saab-ul, chinezii gaseau o smecherie juridica perfect legala prin care sa achizitioneze marca! SI chiar s-au dovedit baieti isteti oficialii d ela Youngman. E o veste buna, dar e bine sa nu zici "hop" pana nu sari! Odata preluat pe bucati, Saab-ul va fi doar la mana chinezilor! Daca exigentele suedezilor in legatura cu standardul de calitate si fiabilitate vor fi respectate...asta se va vedea in timp!
-
Devorattor, sâmbătă, 24.12.2011 10:47:)
@SaabCuantic, promit ca anul asta sa-mi fac si eu cont aici! :) Imi place ca subiectul Saab este unul mai fierbinte decat ma asteptam. Pana si la articole mai vechi, precum cel legat de insolventa(update) discutiile nu au incetat nici astazi! ;) Stimati "antipatizanti" aia cestei marci, nu uitati un lucru: Saab-ul e ca rockul! Il intelegi bine, iti place, nu-l intelegi, incepi sa-ti bati joc si preferi maneaua...sau muzica dance de 2 bani de pe KissFM! Saab si Volvo sunt marci auto cu mare succes la oamenii inteligenti! Craciun fericit tuturor pasionatilor de automobile, indiferent de marca lor!
-
900_S, sâmbătă, 24.12.2011 16:12:)
Constat cu bucurie ca "a mai aparut" un iubitor de SAAB aici, care pare-se ca stie sa aprecieze si muzica rock! Frumos! Sper ca anul viitor sa avem ocazia de a dezbate si subiecte mai vesele. Craciun fericit tuturor!
-
Devorattor, duminică, 25.12.2011 16:01SaabsUnited
Cititi asta: http://www.saabsunited.com/2011/12/why-january-14th-could-be-very-important-for-saab-and-saab-owners.html Craciun fericit in continuare!
-
SaabCuantic, luni, 26.12.2011 17:26@Devorattor
Da, articolul de pe site-ul respectiv face referire la spiritul de solidaritate globala care a animat campania de rasunet "Save SAAB" de acum 2 ani...Desigur, o reeditare la aceeasi scara a acestei manifestari de bun simt este imperioasa in aceste clipe de rastriste, care mi se par mai apasatoare dpdv moral decat cele anterioare specifice altor epoci. De data asta vreau sa particip si eu efectiv, problema este ca n-am un SAAB propriu, dar, daca cineva mai altruist ar vrea sa-mi imprumute unul in acest scop, nu-i bai, as marsalui in convoi oricat va fi nevoie, deoarece va fi capital sa se ia in considerare hotararea noastra ferma si nestramutata de a fi loiali cauzei lui SAAB pana la ultima picatura de energie (caci vointa este destula). Daca as capata si o portavoce, as sti cum sa ma exprim ca sa fim ascultati. Contati pe mine si nu uitati: spiritul SAAB nu va muri niciodata, de aceea vrem ca toata lumea sa inteleaga ca firma SAAB trebuie salvata cu orice pret! Save SAAB!
-
900_S, marţi, 27.12.2011 01:07;)
Referitor la spiritul SAAB, Rolf Bleeker a scris o carte superba, "The spirit of SAAB". Este o carte superba pe care orice iubitor de SAAB ar trebui s-o citeasca macar o data. Trateaza multe aspecte nestiute despre aceasta firma si despre gandirea oamenilor care i-au pus temeliile si au facut din ea o firma de legenda. Citind aceasta carte ajungi sa privesti cu totul altfel SAAB. A fost publicata in 1992, prin urmare nu trateaza nimic despre GM. Imi cer scuze daca dau impresia ca vreau sa fac reclama, dar ultima postare a prietenului intru suferinta, SaabCuantic, m-a convis ca e momentul potrivit de a pomeni de carte. Lectura placuta si numai bine!
-
Andy, marţi, 27.12.2011 14:30@SaabCuantic
de data asta sunt perfect de acord cu tine: problema mare la SAAB erau din pacate chiar masinile care nu se mai ridicau la nivelul pe care acest nume l-a impus de-a lungul timpului si nici nu mai puteau concura cu ale branduri premium. Si,asa cum am mai spus-o,desi imi place SAAB si am fost la un pas de a lua un 9-3 model 2010 am ales pana la urma un C-classe, fiindca, sa fim seriosi, un C-classe ofera mult mai multa "masina" decat un 9-3. Din pacate pt SAAB
-
Devorattor, miercuri, 28.12.2011 07:53:)
Se pare ca mi-am facut si eu o identitate pe aici, asa cum am promis. :) Din cate am citit pe saabsunited.com, se pare ca finantatorul Victor Mueller si-a sacrificat Craciunul in favoarea a zeci de discutii aprinse, negocieri, sute de telefoane, etc...totul pt a gasi o solutie pentru vanzarea platformei Phoenix!
-
Devorattor, miercuri, 28.12.2011 09:17Bine am venit...sau nu?
SaabCuantic, 900_s si alti sustinatori ai marcii, care ma asteptati cu o identitate pe aici, am o veste buna si una proasta pt voi. cu care sa incep... 1. vestea buna: iata-ma's! :) 2. vestea proasta: primul meu mesaj scris in calitate de user al site-ului mi-a fost sters dupa mai putin de o ora de echipa automarket! de ce oare? Nu am folosit expresii vulgare sau amenintati, nu am postat in mod repetat, nu am primit niciun mesaj cu observatii din partea adminului pe contul meu, deci..! Astept explicatii!
-
SaabCuantic, miercuri, 28.12.2011 18:20@Devorattor
Explicatii nu vei capata, nu uita in ce tara traiesti :D Cenzurat am mai fost si eu, mai ales cand imi mai pierdeam cumpatul din cauza insistentei cretinoide a unora de a ponegri SAAB-ul din senin. Daca ai observat, eu inser deseori pe aici impresii si provocari politice, economice si...spirituale, iar unul dintre motivele care ma determina sa intreprind aceste actiuni este ca vreau sa vad cata bunavointa si cate deschidere catre onestitate manifesta admin-ii Automarket...Acum pot sa afirm ca da: aici orice opinie este ingaduita, in afara de exercitiul gratuit al sudalmelor si al invectivelor (ceea ce mi se pare normal !), in rest liber la logoree :D Asadar, stai linistit, am trecut si eu prin faze similare, ba chiar ma strofocasem ore intregi pentru anumite texte ample si complexe pe care admin-ii mi le-au barat, mai mult sau mai putin argumentat...Oricum, ii apreciez sincer pe dansii, mai ales pe Mircea (prietenii stiu de ce ;) ) Si apropo, ador acel 9-3 convertible pe care ti l-ai fixat ca avatar; de curand, am trecut pe langa unul natural (numai ca acela era albastru, nu galben ca in figura aleasa de tine) parcat langa Banca Nationala si de-abia de-abia m-am abtinut sa nu-i sparg usa si sa fug cu el de drag...procedand cu pornirea precum Terminator :)
-
900_S, joi, 29.12.2011 06:52@Devorattor
Din partea mea, un calduros "Bine ai venit!" :) Sa vedem ce va face delegatia turca la Trollhättan... Tare sunt curios ce face domnul Koenigsegg, nu s-a mai auzit nimic de dumnealui de ceva timp, mai exact, de prin februarie, cand i-a fost livrat un 9-5 Aero. Oare... tace si face?
-
LEE, sâmbătă, 31.12.2011 11:05ceva sanse ???
http://carscoop.blogspot.com/2011/12/india-mahindra-mahindra-interested-in.html
-
SaabCuantic, sâmbătă, 31.12.2011 14:182012, a 65-a aniversare...
Tragem nadejde ca noul an va reprezenta intr-adevar semnalul renasterii mult tanjite a lui SAAB, sustinut indeaproape de suporterii sai credinciosi...Lasam in urma un an fatidic de greu, in care rabdarea ne-a fost zgaltaita strasnic, un an in care soarta brandului a stat pe muche de cutit, in care nu meritam atatea palpitatii negative si de care, evident, nu vrem sa ne mai amintim vreodata... @900-S, poate Christian von Koenigsegg va intelege in sfarsit ca este cazul sa iasa din anonimat si sa dea lovitura vietii lui, indiferent la ce sacrificii l-ar supune aceasta magnifica opera. Poate va intui in ultimul ceas ca, obtinand drepturile intelectuale de a folosi XWD, supercarurile sale ar avea sanse sporite de a se razboi cu creatiile lui VAG via Bugatti, dar, pentru a deveni posibil acest scop temerar, trebuie sa intreprinda o actiune si mai temerara: sa achizitioneze integral SAAB Automobile. Ce sa mai zic: un an nou cu sanatate, liniste sufleteasca si impliniri deosebite pentru Automarket si toti userii sai, chiar si pentru "dusmanii" mei obisnuiti sau mai ales pentru dansii, serios! LA MULTI ANI!
-
Devorattor, luni, 02.01.2012 23:13Tribute to Saab
Saabcuantic, 900_s, Ztele si ceilalti fani, in caz ca v-ati revenit de dupa cheful de revelion, sau mai aveti de gand sa aruncati cate o privire pe la articolul asta, nu ezitati sa vedeti clipul asta! Sper sa va placa! la multi ani! ;) http://www.youtube.com/watch?v=6kitT3PaImw
-
SaabCuantic, marţi, 03.01.2012 11:17foarte impresionant :)
Devo, sincere felicitari, omule! Trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam la o asemenea surpriza...isteata! Mi-a placut enorm efortul tau de a prezenta SAAB asa cum este, ca si mesajul care insotea foto-show-ul. Acea imagine cu un Sonnet III care trona sfidator in fata sediului GM a starnit o mandrie refulanta in mine...Oricum, Gangster Motors il pusese pe miticul 92 in fruntea celor mai reusite creatii din istoria sa de 100 de ani, desi nu-i apartinuse nici conceptual, nici productiv. Nu cred ca ma insel daca mentionez ca, in acest moment, ai devenit cel mai darz militant al cauzei SAAB de pe Automarket - asta ca sa dau peste nas detractorilor care ma acuza ca eu insumi ma vad coborat din stratosfere mesianice si ca m-as socoti buricul Universului. In incheiere, te asigur ca voi participa negresit la actiunea globala online preconizata pentru jumatatea acestei luni. Semne bune anul are...
-
SaabCuantic, marţi, 03.01.2012 11:47o scurta precizare
Interesul vadit pe care il manifesta in aceste zile colosul indian Mahindra & Mahindra pentru SAAB Automobile de data asta nu-mi mai ridica dubii, asa cum s-a intamplat cu Spyker...Ma uit uimit la cazul Jaguar-Land Rover si Tata Motors, care n-a intrigat pe nimeni, ba inca se pare ca ii merge excelent companiei britanice in mrejele indienilor...asa ca de ce sa nu ne punem sperantele intr-o preluare de catre M&M? Aceasta corporatie poate invata multe aspecte utile de la verisoara Tata...Si sa nu uitam ca a salvat de la prabusire SsangYong. Momentan, nu poate exista o solutie mai adecvata decat Mahindra...Asta daca nu-i sare mustarul lui Christian von K sa se arunca in vartej ;)
-
Călătoru', duminică, 28.08.2022 19:50
Vin din viitor: Saab a dat faliment.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
Telenovela Saab continua! Sarbatori fericite si un an nou cu impliniri!