Jay Leno şi Chevrolet Volt: 17.700 km în 11 luni, fără realimentare
Jay Leno a parcurs 11.000 de mile cu Volt-ul său în 11 luni, echivalentul a 17.700 kilometri, fără să alimenteze cu carburant. Secretul? Naveta sa zilnică este mai mică decât autonomia lui Volt.
Jay Leno este printre primii proprietari de Chevrolet Volt şi a mărturisit recent că nu a alimentat încă maşina, deşi a parcurs peste 17.700 de kilometri la bordul său în ultimele 11 luni. Practic, modelul a circulat în principal în modul electric, autonomia declarată, de 64 kilometri în modul electric, fiind suficientă pentru naveta lui Leno, care însumează doar 56 de kilometri. Celebrul comediant a ajuns să conducă Volt-ul în fiecare zi, iar modelul a devenit automobilul său preferat.
"Mi-au livrat Volt-ul pe 12 decembrie 2010. Mi l-au dat cu rezervorul plin. Am folosit mai puţin de jumătate din cantitate. Îl conduc în fiecare zi şi este maşina cu care merg de acasă la birou şi oriunde am treabă. Poţi merge 64 de kilometri gratis, spuneau ei (n.r. cei de la GM), iar modul în care o conduc eu nu porneşte niciodată motorul pe benzină. Este, cu adevărat, o realizare. Stiu că unii oameni s-au săturat să tot spun asta, dar chiar aşa este. Stii că este o maşină bună pentru că ei pierd bani pentru fiecare unitate vândută", a declarat Jay Leno într-un interviu pentru NewYork Times.
Chevrolet Volt costă 41.000 de dolari în Statele Unite, preţ din care se pot scădea până la 7.500 de dolari, în funcţie de scutirea federală de impozit. În condiţii fericite, Volt poate fi aşadar cumpărat cu numai 33.500 de dolari. Chevrolet Volt se vrea a fi autovehiculul electric de serie cu cea mai mare autonomie, estimată de oficiali la aproximativ 540 de kilometri. Mai exact, modelul american parcurge primii 60 de kilometri doar în mod electric, urmând ca mai apoi autonomia să fie extinsă cu ajutorul unui motor convenţional, care încarcă bateriile litiu-ion. Pentru a se simţi în siguranţă, clienţii lui Volt primesc o garanţie de opt ani sau 160.000 de kilometri pentru pachetul de baterii litiu-ion şi o conectivitate la serviciul OnStar pe o perioadă de 5 ani.
Via | NYTimes
17.700 km in 11 luni presupune o medie de 53 km / zi. La kilometrii astia nici nu-i de mirare ca n-a consumat decat juma' de rezervor. Sa fim realisti, nu toti sunt Jay Leno care sa schimbe un supercar in fiecare zi. Un utilizator normal face in oras in jur de 100-150 km zilnic, deci "arde" carburant si emite noxe in mod inevitabil. Apropo: stiti ultimul banc cu Volt? I: Care-i asemanarea dintre un Chevrolet Volt si un cocktail Molotov? R: Amandoua sunt produse "revolutionare" si deosebit de inflamabile :))