Japonia in razboi cu pretul fibrei de carbon
Tara asiatica intentioneaza sa impuna scaderea pretul la acest material extrem de costisitor.
Folosirea fibrei de carbon in industria auto este din ce in ce mai prezenta datorita implicatiilor pozitive pe care acesta le aduce consumului si emisiilor de carboni.
Folosirea fibrei de carbon la componente ale caroseriei duce la scaderea greutatii autovehiculului, fapt care imbunatateste nivelul consumului de carburanti. O mare piedica pentru uzitarea acestui material este redat de costul enorm.
Japonia este consumatorul numarul unu la nivel mondial pe piata fibrei de carbon, 50% din productia acestui material fiind achizitionata de niponi prin intermediul a doua companii, Toray si Teijin.
Ambele companii dezvolta noi compoziti ai fibrei de carbon care sa duca la scaderea semnificativa a pretului la acest material si care sa pastreze aceleasi caracteristici.
Costul ridicat al fibrei de carbon este dat de doi factori decisive in procesul de productie: durata de timp pentru fabricarea materialului si consumul ridicat al energiei folosite la prepararea materialului.
Strategia companiilor Toray si Teijin este coborarea pretului la fibra de carbon in vederea folosirii in masa a acestui material pe modelele auto. In acest moment, industria auto inghite doar 1% din productia mondiala de fibra de carbon.
In orice caz, industria auto va mai trebui sa astepte cativa ani pentru a beneficia de aparitia unei noi generatii tehnologice de fibra de carbon, care sa permita folosirea in masa a acestui material pe modelele auto.
Via |MotorAuthority
Citat: "During the 1970s, experimental work to find alternative raw materials led to the introduction of carbon fibers made from a petroleum pitch derived from oil processing." Adica din petrol se face. Cum putem micsora pretul cand pretul barilului de petrol urca spre "noi culmi", iar energia electrica este produsa in mare parte din ardere de petrol (SUA;)? Timpul devine cel mai ieftin in ecuatia de mai sus.