Jaguar XJ, cel mai curat model de lux

Publicat vineri, 16.03.2007 13:27 de Bogdan Mirică

Jaguar XJ si-a adjudecat titlul de cea mai curata masina de lux. Modelul britanic a depasit Mercedes S320 si BMW Seria 7.

Jaguar XJ 2.7 Diesel a fost declarat cel mai curat automobil de lux din Marea Britanie. Titlul a fost decernat, la o ceremonie din Londra, de catre vedeta de televiziune Janet Ellis. Premiul recunoaste implicarea constructorului englez in problema poluarii si eforturile facute de acesta pentru a limita consumul si emisiile de gaze. Jaguar a reusit sa imbine arhitectura usoara din aluminiu cu un diesel ecologic, oferind cele mai bune performante.

Environmental Transport Association (ETA), organizatia care a evaluat participantii acestui concurs, a alcatuit o lista cu 2500 de masini, carora le-a acordat un punctaj in functie de opiniile clientilor. Principiile de catalogare au depins de performanta modelelor la urmatoarele categorii: putere, emisii CO2, consumul de combustibil si siguranta. XJ a avut de infruntat o concurenta serioasa (Mercedes-Benz S320 si Seria 7 de la BMW) pentru a calca pe urmele fratelui sau mai in varsta Jaguar X-TYPE, care a castigat trofeul in 2006.

Geoff Cousins, managing director la Jaguar, a declarat: "Suntem foarte constienti de responsabilitatea pe care o avem asupra mediului si ne asumam rolul de a dezvolta solutii tehnologice care sa aibe un impact cat mai mic asupra mediului".

Acest trofeu este unul din numeroasele premii primite de Jaguar. Anul trecut XJ si-a demonstrat autonomia eficienta, reusind sa parcurga 1609 kilometri cu doar un singur rezervor de benzina, consumul mediu fiind de doar 4.4 litri la 100 km iar emisiile de CO2 de doar 139 g/km.

  • mine, luni, 19.03.2007 20:20
    pacat ca...

    Pacat ca design-ul nu e asa atragator ca in rest ar fi bun... sau nah, poate e vorba de gusturi... Dar totusi se pare ca incepand cu XF lucrurile se cam schimba si la capitolul design... Sa speram...

  • M, vineri, 23.03.2007 13:42
    MOTORUL 2.7 E PEUGEOT

    Motorul e facut de Peugeot...apare si pe 407 si pe 607...

  • vreme vasile, vineri, 30.03.2007 22:34
    jaguar

    E km nasol fata de lamburghini nu ziceti voi

  • Mimoz, miercuri, 11.04.2007 23:54
    Curat

    Cat va trece cand toate modelele de pe piata vor fii curate? E jale ce vezi, cand tot felul de masini scuipa fumigene prin oras de iti vine sa vomiti numai uitandute la ele.

  • D de la Cluj, vineri, 20.04.2007 11:13
    Curat-murdar

    Ma intreb daca acel 4,4 % e for real, căci aceea până la urmă e o medie , deci ar fi trbuit sa fie si un consum ceva mai jos de 4% împreuna cu unul mai mare de cifra medie. Pentru un motor de 2,7 LITRI (CITITI BINE CIFRA LITRAJULUI) un consum declarat asa de mic si cu emisii asemenea e ceva de tip S.F. sau nici macar de aceea. Pur si simplu încalca legile fizicii. Te aştepţi la consum din acesta la o tricicleta de Matiz sau Toyta de nu stiu, în nici un caz la JAGUAAAARR, pentru Dumnezeu. Nu poti sa scoti emisii asa de joase si consum asa de mic, nici la relanti cred, cu unul d'ăsta. Sau ce vor sa zica oficialii de la Jaguar ca posesorii il vor conduce la fel ca ei in teste, adica încet, încet, pâş, pâş şi fără frânnnnăăăăă...ca sa nu consume...ma leşi, basme de adormit...poate nici pe aia mici, că şi aceia pot să facă diferenţa. Să le spuneţi, voi echipa AutoMarket, că dacă au reuşit sa prostească o lume întreagă, le-a mai scăpat unul, din România. Sănantate si la mai multe numere.

  • ala_micu, vineri, 20.04.2007 20:54
    ma_ass

    de acord cu D de la Cj - SF consumul. Si daca ar fi avut acest consum, eventula fost facut printr-un stil de condus pe care nimeni nu l-ar practica... si fara clima, incalzirea in scaune etc. Seria 7 si S - Klasse au motaore de 3 litri, prin urmare poate consuma ceva, ceva mai mult, dar ma cam indoiesc. s-au scos 500 de Seria 7 pe hidrogen (din cate stiu eu)- sa vedem atunci "VERDE".