Jaguar XF se dezvaluie
Jaguar XF, inlocuitorul celebrului S-type, va imprumuta foarte multe detalii de design de la actualul concept C-XF, prezentat la Salonul Auto de la Detroit.
Jaguar a prezentat la Detroit conceptul C-XF, ca antemergator pentru viitorul model care ar urma sa inlocuiasca S-Type. Noi imagini procesate digital ale versiunii finale au fost publicate de ziaristii englezi de la Motorauthority.
Sedanul, care va purta indicativul XF, este asteptat sa se lanseze la mijlocul anului viitor. Desi versiunea de serie care va intra in productie va imprumuta multe de la actualul concept C-XF, inginerii de design au declarat ca vor renunta la unele elemente. Grila fata si farurile vor fi redesenate iar prizele de aer vor avea dimensiuni mai mici. Si blocurile optice spate nu vor mai merge pe linia traditionala Jaguar, ele adoptand acum lampi conventionale de culoare rosie. Parbrizul va primi si el un unghi mai inalt pentru a ridica nivelul acoperisului si a crea mai mult spatiu. Fotografii spion publicate recent au infatisat un automobil cu un acoperis mult conventional si o caroserie care se pare ca a pierdut designul aripilor si a panourilor laterale regasite in concept.
Designul interiorului va fi, se pare, imprumutat de la actualul model XK, cu schimbatoare de viteza din aluminiu pozitionate in spatele volanului pentru o mai buna manevrabilitate a transmisiei in sase trepte.
Puterea lui XF va fi asigurata de o gama de motorizari cu sase si opt cilindri. Modelul de baza va fi echipat cu un motor de 3.2 litri imprumutat de la Volvo. Propulsorul traditional Jaguar V8 de 4.2 litri va fi folosit si el lansarea pe piata a modelului, dar va fi inlocuit in 2010 cu o versiune revizuita de 5.0 litri. Gama XF va avea pentru prima data si doua versiuni supraalimentate, incalcand astfel traditia in care aceste tipuri de motorizare erau folosite pentru seria de performanta "R"