Jaguar a prezentat o versiune hibridă a lui XF
Jaguar a creat un XF hibrid care nu are nevoie de un motor electic şi oferă o economie de carburant de 20% în condiţii de utilizare urbană.
Jaguar a prezentat o versiune hibridă a lui XF la Milbrook. Modelul oferă un plus de 80 CP faţă de versiunea cu propulsie convenţională, în timp ce economia de carburant a fost îmbunătăţită cu 20%. Modelul este realizat în urma unui proiect de trei milioane de lire sterline şi a fost finanţat de comisia de strategie tehnologică a guvernului de la Londra. De dezvoltarea proiectului au fost responsabili atât cei de la Jaguar, cât şi specialiştii de la Prodrive şi Flybrid Systems.
Hibridul bazat pe Jaguar XF reprezintă un model care se axează pe stocarea energiei pierdute la frânare. Întregul proiect care a furnizat acest model se numeşte FHSPV – Flywheel Hybrid System for Premium Vehicles. Spre deosebire de alţi hibrizi, sistemul în cauză implică o volantă suplimentară, care este realizată din materiale compozite şi poate să atingă maximum 60.000 de rotaţii pe minut şi să stocheze un maxim de 80 CP. Fluxul de putere care vine şi pleacă de la volantă este controlat de un computer, iar modelul poate primi putere suplimentară în orice moment, în ciuda faptului că furnizarea de 80 CP pe o perioadă scurtă de timp poate fi menţinută pentru doar şapte secunde cu o încărcare maximă.
Jaguar testează acest hibrid alături de un sistem stop-start şi pregăteşte o optimizare pentru oraş. Întregul sistem cântăreşte 65 de kilograme, fiind mult mai uşor decât ale sisteme hibride. Volanta specială este amplasată în cadrul punţii spate, care a primit ceva modificări pentru a integra noile elemente. De asemenea, spaţiul destinat roţii de rezervă a fost tăiat pentru a face loc acestui sistem. Cei de la Jaguar spun că sistemul se potriveşte de minune pe modele mai mari decât XF, inclusiv modele Land Rover.
Via | Autocar
din facelift in facelift, Jaguar mai mult ca sigur da faliment