Jaguar a castigat finantarea unui proiect inovator pentru vehicule electrice

Publicat vineri, 29.01.2010 12:10 de Sebastian Toma

Inginerii Jaguar-Land Rover au obtinut finantarea necesara dezvoltarii unui autoturism cu propulsie electica ale carei baterii pot fi incarcate de un motor cu reactie.

Consiliul de strategie a tehnologiei din Marea Britanie a aprobat acordarea de 1.8 milioane de dolari celor de la Jaguar-Land Rover, SR Drives si Blandon Jets pentru dezvoltarea unor vehicule electrice care beneficiaza de motoare cu reactie. Mai exact, cei de la Jaguar-Land Rover vor dezvolta un model electric care va avea un motor cu reactie minuscul, care va furniza o autonomie marita cu emisii CO2 mai scazute decat cele ale unui autoturism.

Printre avantajele solutiei tehnice a celor de la Jaguar-Land Rover putem enumera posibilitatea de a arde numeroase tipuri de combustibil lichid, precum si dimensiunile compacte. Mai mult decat atat, propulsorul cu reactie dezvoltat de Blandon Jets este mai usor si mai ieftin decat un motor conventional cu pistoane care ar indeplini functia de generator de curent entru un vehicul electric. Astfel, modele precum Chevrolet Volt vor utiliza propulsia electrica in timp ce bateriile acestora vor fi incarcate la nevoie de un motor cu reatie extrem de compact si eficient.

Predecesorii celor de la Land Rover, Rover Company, au dezvoltat un model echipat cu un motor cu reactie in anii 1950. Acesta era denumit JET1 si este primul autorism pentru pasageri echipat cu un motor cu reactie. Modelul putea sa utilizeze benzina, parafina sau motorina pentru a functiona, iar turatia maxima a motorului era de 50.000 de rotatii pe minut. Viteza maxima a lui Rover JET1 era de 141 km/h, iar inginerii britanici au dezvoltat si o versiune de competitie a acestuia. Costurile ridicate ale acestei tehnologii la acea vreme s-au dovedit a fi prea mari pentru ca Rover JET1 sa fie introdus in productie. Motoarele cu reactie nu sunt potrivite pentru propulsia directa a autoturismelor deoarece nu ofera un cuplu motor suficient de mare la turatii joase, iar acestea emana un nivel ridicat de zgomot. Motorul cu reactie al celor de la Blandon Jets reprezinta doar 5% din masa, dimensiunile si numarul de piese ale unui motor cu pistoane tipic.

Via | MotorAuthority

  • yo, vineri, 29.01.2010 13:14
    posibil

    Ideea este interesanta, daca luam in considerae ca Jaguar si Land Rover o finanteaza se presupune ca stiu ce fac si ca va fi fezabila pentru productie de serie. Intrebarea care apare este ce sa intampla cu jetul de aer foarte cald din motor, chiar daca baietii fac o evacuare tip toba esapament gazele tot vor fi calde atat de calde incat sa topeasca bara masinii din spate. Asa a facut Jay Leno cu motocileta cu reactie care o are la un semafor a topit bara celui care il urma deoarece acesta tot se apropria sa vada minunatia de motocicleta. Motocicleta este Y2k http://www.youtube.com/watch?v=fjU7OhToSBU&feature=related

  • Castravetele, vineri, 29.01.2010 13:40
    @yo

    da, dar acela era motorul cu reactie de pe un elicopter, iar acesta este unul minuscul, nefiind implicat direct in propulsia autoturismului.

  • C-G-C, vineri, 29.01.2010 14:41
    Genial

    Ideea este de exceptie si daca vor reusi sa o puna eficient in practic probabil ca construi automobilul viitorului. In ultima vreme Land Rover&Jag chiar fac treaba buna, imi aduc aminte doar de display-ul din Range, care proiecteaza doua imagini diferite in functie de unghiul din care te uiti (pasager stanga-dreapta). Bravo lor

  • Autogreen, vineri, 29.01.2010 18:49
    da.. Genial

    Turbina aceia va consuma atat de mult incat un V8 pe benzina o sa para un motor ecologic.

  • dany, vineri, 29.01.2010 22:14
    AUTOMOBIL

    denumirea corectă nu este nici maşină nici autoturism ci AUTOMOBIL!

  • AndreiRN, vineri, 29.01.2010 22:47
    Turbo-Generator

    O turbina consuma mai putin decat un motor cu pistoane. Deja se vand generatoare electrice cu turbine mai mici care merg cu gaz metan. Ideea este excelenta si de cativa ani am discutat-o cu cateva persoane. Caldura ar fi o problema dar teava de esapament ar putea fi in sus la astfel de modele.