Iunie: Vânzările auto din Europa au scăzut cu 6%, piaţa dă semne de stabilizare
Datele ACEA pentru luna iunie a anului trecută arată că înmatriculările de maşini noi au scăzut cu şase procente faţă de iunie 2012, însă Automotive News susţine că piaţa dă semne de stabilizare.
ACEA a prezentat datele sale oficiale privind situaţia înmatriculărilor pe piaţa din Europa în luna iunie. Din păcate pentru producătorii de automobile şi economia UE, vânzările de automobile noi sunt în continuare în scădere, dar vorbim despre o scădere de şase procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi experţii din industrie citaţi de Automotive News susţin că situaţia dă semne de stabilizare. Singurele mărci care au avut rezultate bune sunt Ford, Dacia şi Seat.
Înmatriculările din Uniunea Europeană şi ţările EFTA au scăzut la 1.18 milioane de unităţi în iunie, o diferenţă de 6% faţă de cele 1.25 milioane unităţi înregistrate în 2012. Constructori precum Volkswagen, Opel, Fiat, Peugeot şi Citroen au remarcat scăderi ale înmatriculărilor noi pe piaţa din Europa. În cazul Grupului Volkswagen, vorbim despre o scădere de 4.4 procente, unde marca Audi a scăzut cu 8.9 procente, Volkswagen a scăzut cu 6.6 procente iar Sjoda a scăzut cu aproape şapte procente. Însă, Seat a reuşit o creştere de aproape 11 procente.
PSA Peugeot-Citroen a avut o scădere a înmatriculărilor noi de aproape 11 procente, în timp ce Grupul Fiat a scăzut cu 13.6 procente faţă de aceeaşi lună a anului trecut. General Motors a scăzut cu 9.9 procente în Europa. Vânzările Grupului Renault au crescut cu 0.9 procente datorită rezultatelor favorabile obţinute de Dacia, o creştere de 16 procente a înmatriculărilor noi în iunie 2013. Partenerii Renault, nemţii de la Mercedes-Benz, au avut o creştere de două procente, în timp ce BMW, rivalii constructorului din Stuttgart, au scăzut cu 7.7 procente, mai puţin decât competitorii lor de la Audi.
Via AutomotiveNews (înreg.) | ACEA
Iata dovada de care spuneam saptamana trecuta ca Renault si Dacia trebuie luate in calcul la comun cand vine vorba de numarul de unitati vandute, iar producatorii de subansamble nu au nici o treaba din acest punct de vedere. Poate acel fan Renault citeste propozitia bolduita din stire si intelege ceva. Inca o dovada ca nu e prima data cand spun ceva, ei/el spun(e) altceva si apoi apare o stire care confirma ceea ce am spus. Oricum nu e prima data cand Dacia mentine vanzarile lui renault in top si evident acesta nu e un lucru rau. In vremuri tulburi e mai greu sa vinzi ceva mai scump, gen Renault fata de Dacia.