Italia reduce sprijinul pentru industria auto cu 4.6 miliarde de euro
Italia plănuiește să reducă sprijinul acordat industriei auto din Italia cu 4.6 miliarde de euro. Acest lucru ar putea afecta și mai mult capacitatea de producție a celor de la Stellantis.
Planurile Italiei de a reduce fondurile destinate sprijinirii industriei auto a țării cu 4.6 miliarde de euro în următorii 5 ani ar putea afecta vânzările de vehicule electrice în țară și ar putea crește tensiunile dintre Stellantis și guvernul prim-ministrului italian Giorgia Meloni.
În 2022, guvernul condus de predecesorul lui Meloni, Mario Draghi, a alocat 8.7 miliarde de euro până în 2030 pentru a sprijini sectorul auto. Însă bugetul dezvăluit luna aceasta de ministrul Economiei, Giancarlo Giorgetti, arată că guvernul dorește să redirecționeze 4.6 miliarde de euro din cele 5.8 miliarde planificate pentru perioada 2025-2030 către alte măsuri.
Conform proiectului de lege, care trebuie aprobat de ambele camere ale parlamentului până la sfârșitul lunii decembrie, fondurile disponibile pentru stimulentele destinate clienților și ajutoarele pentru industrie ar fi reduse la 200 de milioane de euro pe an în perioada 2025-2030. Bugetul anterior prevăzuse 762 de milioane de euro pentru 2025 și un miliard de euro pe an din 2026 până în 2030.
Adolfo Urso, Ministrul Industriei, a declarat că este angajat să asigure lanțului de aprovizionare auto instrumentele necesare pentru a face față provocării tranziției ecologice.
Totuși, reducerea fondurilor ar putea alimenta tensiunile dintre Roma și Stellantis, singurul producător auto major din Italia. Guvernul a criticat dur Stellantis pentru scăderea producției în Italia și pentru mutarea producției în străinătate pentru unele modele ale mărcilor italiene precum Fiat, Lancia și Alfa Romeo.
La rândul său, Stellantis a spus că atingerea unui obiectiv discutat cu guvernul, acela de a crește producția în Italia la un milion de unități, depinde și de sprijinul guvernului, inclusiv de stimulentele pentru achiziție.
via Reuters
Moment propice pentru România sa mai aducă un constructor major în țară.