Istoria Renault Megane
MEGANE I
1995 - Apare Renault Megane.
Numele modelului este de fapt un prenume feminin francez. Nu este pentru o premiera in gama Renault: numele modelului de clasa mica Clio si al conceptului Zoe sunt, de asemenea, regasite in lista de prenume ale femeilor in Franta.
Renault Megane a inlocuit in gama modelul Renault 19. De altfel, prima generatie Megane imprumuta de la vechiul model sasiul, motoarele si transmisia, modificarile principale fiind unele de nivel estetic si onomastic.
Designul lui Megane I are la origine liniile lui Laguna, ambele modele fiind desenate de Patrick Le Quement. Grila frontala a primei generatii Megane este o reeditare a celei de pe legendarul Renault 16, care a facut istorie in anii '60.
Megane 1 a fost primul model prin care Renault a declarat deschis ca se va concentra pe capitolul siguranta. Structura modelului era cu un pas inaintea concurentei la acea vreme, Megane venind in serie cu centuri pretensionate cu prindere in trei puncte pentru toti cei cinci ocupanti. EuroNCAP a notat Megane I cu 4 stele, cel mai bun rezultat in segmentul compact la acea vreme.
In 1996 apare versiunea sedan a lui Megane, model care este primit foarte bine in tarile ale caror piete apreciaza berlinele datorita pretului scazut si a designului frontal identic cu versiunea hatchback.
1997 - Apare Renault Megane Scenic, care pe atunci era vazut ca o varianta monovolum a lui Megane. Intre timp, Scenic a fost dezvoltat ca un model separat, desi designul si platforma acestuia ating generatiile Megane corespondente.
1999 - Primul facelift al lui Megane. Apare o grila noua iar modelul este dotat cu elemente de siguranta si echipari superioare.
In Argentina si Columbia, biroul regional Renault produce inca prima generatie a modelului, care ste vanduta in paralel cu Megane II, dar la un pret mai scazut.
MEGANE II
2002 - La sapte ani de la prezentarea primului Megane, Renault aduce in fata publicului a doua generatie a modelului francez.
Noul Megane II este o adevarata revolutie. Din toate punctele de vedere. Cu un design inspirat din Avantime, elementul care il personaliza pe Megane II era partea posterioara atipica.
Megane II se dovedeste imediat un succes de piata. Megane II este declarat Masina Anului 2003 in Europa si primeste cinci stele EuroNCAP, fiind primul model de clasa compacta care reuseste aceasta performanta.
Printre inovatiile absolute in acest segment se numarau sistemul keyless pe baza de cartela si plafonul panoramic din sticla. Ulterior, acestea au aparut si in dotarile competitorilor.
In 2004 apare Renault Megane RS (Renault Sport). Versiunea sport este disponibila pe versiunile de caroserie cu 3 sau 5 usi si dispune de un motor de 2.0 litri 16v de 222 de cai putere. Schimbarile vizau, de asemenea, geometria suspensiei si partea estetica.
In 2005 apare Megane CC (Coupe-Cabriolet). Sistemul de desichidere/inchidere este construit de Karmann, insa elementul care scoate in evidenta modelul francez este designul sau. Silueta eleganta si deopotriva sportiva a lui Megane CC cu plafonul coborat face ca modelul sa adune fani din toate colturile lumii.
2006 - Megane II primeste un binemeritat facelift, principala schimbare fiind vizibila la nivelul partii frontale. Megane II facelift este mult imbunatatit la partea tehnica, imprumutand in serie suspensiile versiunii RS dinainte de modificarea estetica.
Dupa ce Renault castiga doua campionate mondiale in Formula 1, francezii scot pe piata Renault Megane F1 Team R26, o editie speciala dedicata echipei din Marele Circ. Modelul este apreciat pentru designul lor radical si pentru performantele de varf. Modelul primeste premiul "Sports Car of the Year '07"
8.500.000 de unitati Megane a reusit Renault sa vanda pana in 2008, momentul lansarii oficiale a celei de-a treia generatii Megane.
MEGANE III
Prezentat oficial la Salonul Auto de la Paris, in octombrie 2008.
Spre deosebire de generatia anterioara, versiunea cu trei usi a modelului este diferita evident estetic de cea cu cinci usi. Diferenta este facuta si la nivelul numelui modelului. Astfel se naste Megane Coupe, care imprumuta designul de la Megane Coupe Concept, prezentat la Geneva '08.
Versiunea break a lui Megane III a fost prezentata la Geneva '09, in acelasi timp cu lansarile lui monovolumelor derivate Scenic si Grand Scenic.
EuroNCAP a notat Megane III cu cel mai mare scor din istoria organizatiei independente europene care se ocupa cu analiza sigurantei oferite de modelele de pe piata. Megane a primit cinci stele si 37 de puncte din 37 pentru protectia pasagerilor adulti. Este prima masina din lume care reuseste acest lucru.
Felicitari Renault