Iroc. Ce concept scoate VW!
Precursorul viitorului Scirocco arata foarte bine, chiar daca se inspira in mare parte din modele ale concurentilor si chiar daca nu se poate numi un coupe adevarat.
Volkswagen are reputatia de a fi un constrcutor conservator. Acest an a reprezentat insa o mica escapada din liniile acestei traditii. Germanii au inceput, la Salonul de la Detroit, cu ineditul GX3, constructorul renuntand insa pana la urma la comercializarea acestui concept. Ei bine, cum oferta VW este destul de saraca in modele sportive, ea bazandu-se practic pe eternul Golf GTI, anuntul lansarii noului coupe Scirocco a fost primit cu entuziasm atat de fanii marcii cat si de iubitorii domeniului auto in general.
In acest context, Volkswagen a publicat primele fotografii ale conceptului Iroc, care prefigureaza viitorul coupe german, practic succesorul spiritual al lui Scirocco, un model care a mai facut parte din gama VW acum cateva zeci de ani.
Dar sa trecem la concept. Care, fie vorba intre noi, nu are de a face cu liniile unui coupe. Pana in momentul lansarii lui in carne si oase, trebuie sa spunem ca arata mai mult a hatchback sportiv decat a coupe dinamic. Astfel, desi stilul sau este nou, inginerii VW nu au ezitat sa se inspire din modelele concurente. Unii pot vedea in Iroc cateva linii existente pe Mitsubishi Evo X, o imagine generala foarta apropiata de Audi Shooting Break Concept, prezentat la Salonul Auto de la Tokyo, in 2005, insa si o idee din viitorul Volvo C30. Inedita este culoarea caroseriei, care, afirma VW in comunicatul oficial, este identica cu cea a primului Scirocco.
La interior, Volkswagen a apelat din nou la surse de inspiratie externe, plansa de bord aducand cu cea a noului Audi TT. Bineinteles, combinatia dintre carbon si verdele tipator este un punct in plus iar designul cadranelor este absolut original si sportiv. Mai lung cu 36 de milimetri decat Golf, cu un ampatament cu 1000 de milimetri mai lung si cu un grad similar de habitabilitate plus cei 300 de litri din portbagaj, noul model ar trebui sa fie suficient pentru cei care cauta si spatiu intr-un coupe.
Nu se cunosc inca viitoarele motorizari disponibile, insa se pare ca Volkswagen va apela la trei motoare: 1.4 litri/210 CP, 2.0 litri/240 CP si V6 3.6 litri/280 CP.