Iranul devine eco: bonusuri pentru producătorii auto şi moto care asamblează hibrizi şi electrice
Fiecare motocicletă electrică produsă în Iran îi va aduce constructorului 300 de dolari din partea guvernului, iar o maşină de acest tip va genera un bonus de 6000 de dolari. Producătorul alege apoi dacă transferă bonusul spre client sau dacă îl păstrează.
Deşi este considerat o ţară foarte conservatoare, Iranul reuşeşte să facă mari progrese în zona auto şi în special în cea a combustibililor. După ce Comisia de Conservare a Combustibilului din Iran (CCCI) a reuşit să schimbe direcţia spre care se îndreaptă clienţii iranieni, priopularizând maşinile cu motoare care funcţionează pe gaz natural în faţa celor pe benzină sau motorină, aceeaşi comisie anunţă că următoarele măsuri vor viza obligativitatea companiilor care produc motociclete în Iran de a asambla versiuni electrice ale modelelor proprii. "Din cauza combustiei parţiale, unele motociclete poluează aerul de trei ori mai mult decât o fac maşinile", spune Nasratollah Seifi, reprezentantul CCCI.
Conform planului schiţat de guvernul iranian, fiecare producător de motorciclete va primi câte 300 de dolari din partea statului pentru fiecare motocicletă electrică produsă, constructorul urmând să aleagă ulterior dacă suma este reţinută sau transferată ca discount către clienţi.
Această măsură va fi dublată de startul schimbării flotei de taxiuri din Teheran, care vor renunţa treptat la benzină şi diesel şi vor deveni hibride sau pe gaz. Mai mult, Iranul speră ca acestea să fie produse în ţară: "Dacă nu vom putea produce aceste maşini hibride şi eventual electrice în Iran, le vom importa", anunţă oficialii iranieni. Conform planului CCCI, bonusul de producţie de la motociclete va exista şi în zona auto, constructorul urmând însă să primească 6000 de dolari pentru fiecare maşină hibridă sau electrică asamblată într-o fabrică iraniană.